Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 15:20
Nebel
Nebel is offline
hoi
ik heb zo'n 4,5 maand gaatjes in mijn oren, maar ik moest van de juwelier de eerste maanden 24 uur oorbellen in.Ik word nu 's nachts best wel gek van die oorbellen. Zou ik ze 's nachts al uit kunnen laten zonder dat mijn gaatjes dichtgroeien?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:29
Estar
Estar is offline
Ik heb de eerste week toen mijn knopjes ingehad en daarna niet meer, en ze zijn bij mij nog steeds niet dichtgegroeid, ik kan nog steeds oorbellen in als ik wil, en ik heb eigelijk maar eens in het jaar oorbellen in.

Dus ik denk niet dat het iets uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb iemand hier ooit eens horen zeggen dat je minstens een jaar altijd oorbellen in moet houden omdat ze anders dichtgroeien. Ik vond slapen met knopjes ook echt heel vervelend maar met ringetjes heb ik nergens last van. Ik weet niet of je dat al doet maar anders kan je dat nog proberen
Oud 07-11-2005, 16:14
Verwijderd
Knopje kropen altijd het gaatje in bij mij, heel naar. Ik heb ze vrij snel omgeruild voor dikkere knopjes met een fijne sluiting, die prikte niet in m'n vel achter m'n oor en ze kropen ook het gaatje niet in, ik voelde ze niet zitten.

Nu zijn mijn gaatjes alsnog dichtgegroeid, ik vergat oorbellen te dragen... Stom
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:17
marrel
marrel is offline
6 weken moest ik dat geloof ik

Bij mij groeien ze nu ook nog ooit dicht, omdat ze een beetje ontstoken zijn al heel lang. Maar met warm water en groene zeep is het dan snel weer voor elkaar
Oud 10-11-2005, 13:26
Verwijderd
bij mij moet ik ze als ik ze een half uur eruit haal ze er al weer inprikken, mijn gaatjes die ik al 16 jaar heb blijven wel open al laat ik ze eruit dus ik denk dat t niet echt gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 00:58
Verwijderd
Je moet gewoon oorbellen indoen en ze er dan nooit meer uithalen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 07:32
wizkid
wizkid is offline
Ik heb ook 6 weken met knopjes rondgelopen, had nergens last van. Ik weet niet of ze binnen die eerste weken kunnen dichtgroeien, maar waarom zou je anders 6 weken dag en nacht met die dingen moeten rondlopen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 07:56
Gothic
Gothic is offline
ik heb ze nu bijna een jaar en ze groeien nog steeds snel dicht... 's nacht kan nu net, maar dat kon een maand geleden nog niet. Ik zou ze absoluut inhouden, scheelt een hoop pijn en bloed en gedoe...
Oud 11-11-2005, 09:12
mcflem
mcflem is offline
Ik heb toevallig net zo'n 3 maanden geen oorbellen ingehad en ze net vanmorgen weer ingedaan.
Geen probleem, niks doorprikken..

Maar mijn moeder heeft het bijvoorbeeld na 1/2 dagen al dat ze al dichtgroeien.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 09:34
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Het ligt eraan. Als ik toen ´s nachts geen oorbellen indeed, moest ik die gaatjes ´s ochtends echt doorprikken. Nu zijn mijn tweede gaatjes nog helemaal niet dichtgegroeid helaas, ook al doe ik daar al jaren geen oorbellen meer in.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:36
Verwijderd
De eerste paar maanden? Nog nooit van gehoord. Ik heb 15 oorbellen, altijd na 6 weken het knopje eruit gehaald, ringetje erin, nooit geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 22:32
Skilly
Skilly is offline
Ik had 2 maanden lang geen oorbellen gedragen. En zie hier nog steeds heb ik me gaten. Ik doe me oorbellen zelden uit. Heel af en toe als ze toch niet lekker zitten s nachts.

Hoe kan een gaatje nou in een nacht dichtgroeien
Oud 12-11-2005, 10:49
Verwijderd
Wat voor enorme oorbellen heb jij als je er last van hebt bij het slapen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:45
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ze groeien niet dicht natuurlijk, maar je gaatje is van binnen een open wondje en daar onstaat dus een soort velletje.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:07
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-11-2005 @ 11:49 :
Soms is het steeltje wat langer, dan prikt dat precies achter je oor
Oud 14-11-2005, 19:11
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-11-2005 @ 11:49 :
gewone knopjes, mijn schietknopjes en soms ringetjes
vannacht heb ik ze toch maar uitgehad, ging vannochtend wel moeilijk maar ik werd zo gek vannacht
het prikt super
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 21:38
Verwijderd
Na 6 weken moet het kunnen, dan is het genezen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
Na 6 weken moet het kunnen. Ik heb zelf maanden geleden 2 gaatjes bij laten schieten in m'n rechteroor, en deze kan ik gerust een week uit laten en dan is er niets aan de hand.. Maar dat heeft wel een tijdje geduurd... Je zou nu je knopjes kunnen vervangen door ringetjes of oorbellen met een fijne sluiting zodat het minder vervelend zit.
Oud 15-11-2005, 10:14
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb zelf ook gaatjes, uiteraard maar ik had eerst gaatjes die gezet zijn toen ik een jaar of 1 1/5 was. die waren heel laag gekomen doordat ik toen bewogen heb.. en op mijn11 heb ik toen nieuwe laten zetten en nu is een van die 2 lage gaatjes uiteindelijk dichtgegroeit.. en die andere is nog steeds bruikbaar.. dus het hangt er denk ik een beetje vanaf...
Oud 15-11-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 14-11-2005 @ 20:11 :
gewone knopjes, mijn schietknopjes en soms ringetjes
vannacht heb ik ze toch maar uitgehad, ging vannochtend wel moeilijk maar ik werd zo gek vannacht
het prikt super
Misschien dan kleinere knopjes nemen, met andere achterkanten, of snel toch ringetjes erin? Of heb je ook last van ringetjes? Daar merk ik nl. niks van. Maar goed, ik merk eigenlijk ook nooit wat van de knopjes...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:04
meisjke
meisjke is offline
bij mij duurde het wel iets meer dan 6 weken .. maar ik had het zelfs als ik andere oorbellen in had dan mijn zweerknopjes... heb ze nu bijna een half jaar en kan nu wel gewoon zonder oorbellen slapen, zonder dat ik ze door hoef te prikken 's morgens
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 12:33
JJ13
JJ13 is offline
ik heb een keer een oorbel in mn kraakbeen laten schieten, hij ging ontsteken, dus haalde ik m eruit. na een jaar was t gaatje redelijk dicht, maar heb ik t toch door kunnen prikken (wel bloed en pijn), maar t kan dus wel. ik denk dat je je oorbellen wel uit kunt laten, zoalng je ze af en toe maar indoet. anders, koop gewoon kleine ringetjes, die voel je met slapen bijna niet.
Oud 15-11-2005, 17:48
Experiment
Experiment is offline
Ja ik moest ook 6 weken dag en nacht knopjes, sliep wel vervelend inderdaad... daarna kunnen ze gerust 's nachts uit hoor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten