Citaat:
CSN schreef op 23-11-2005 @ 21:09 :
Ja, heel erg leuk. Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, behalve dat ik "klik op “ja”," weg zou laten. Het voegt niets toe en het effect van het einde blijft hetzelfde, wordt naar mijn mening zelfs sterker zonder dat regeltje.
|
Ben ik het niet mee eens, dat zinnetje roept direct het beeld van een computer, windows en een muis onder je handpalm naar voren, het is zo'n totaalpakket van ervaringen in een zinnetje, dat soort compacte kracht vind je zelden en JIJ WILT HET SCHRAPPEN! the horror, the pain!!! AAAAAHrchggg! oke, zo kannie wel weer.
Maar dit vind ik een goed gedicht. de herhalingen in het begin zijn vreemd, maar zorgen aan het eind dat ze perfect de sfeer bepalen voor het abrupte einde, zoals Zepp al opmerkte.
Alleen "altijd ga ik door en nooit zal ik stoppen." zou ik anders verwoorden. Iets als 'Ik zal niet/nooit opgeven, ik zal nooit stoppen" of 'ik zal niet opgeven, nooit zal ik stoppen" of dat maar dan omgekeerd ofzo. Altijd ga ik door is een beetje van: 'ik zoek naar nog een andere versie van doorgaan, er moet nog een sort afsluiting komen voor deze strofe, maar ik weet het niet zo. Nouja, dit dan maar.'