Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 16:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb Nero 6.0 en Nero Vision Express (3) SE. Ook heb ik de DVD-mpeg2 plugin.

Nu wil ik een aantal *.avi bestanden van mijn harde schijf op DVD branden. Deze avi's zijn ongeveer 350mb groot. Maar als ik ze bij Nero inlaad, dan zijn ze ineens meer dan 1GB groot.

Ik wil gewoon een avi van 350mb op dvd hebben, waar hij ook 350mb moet zijn. (Zo kan ik namelijk veel meer bestanden op de dvd zetten).

De bedoeling van de dvd's is om ze af te spelen op de computer. (Dat alles gewoon van mijn harde schijf af is). Eventueel op tv kunnen afspelen is mooi meegenomen, maar het belangrijkste is dat de bestanden klein blijven.

Kan iemand mij helpen?
Oud 15-11-2005, 16:46
Verwijderd
Gewoon als data-DVD fikken, dus in de Nero Disc Layout kiezen voor 'DVD ISO'. Anders maakt hij er namelijk MPEG2-DVD-bestanden van en die zijn inderdaad een stuk groter dan (vermoedelijk DiVX) AVI-bestanden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-11-2005 @ 17:46 :
Gewoon als data-DVD fikken, dus in de Nero Disc Layout kiezen voor 'DVD ISO'. Anders maakt hij er namelijk MPEG2-DVD-bestanden van en die zijn inderdaad een stuk groter dan (vermoedelijk DiVX) AVI-bestanden.
Het zijn xvid bestanden
Ik heb NeroVision Express SE en ik kan alleen maar kiezen voor DVD-video of editable DVD. Waar vind ik DVD iso?

[edit]
Ok, ik ben officieel blond nu
Ik vind bij Nero StartSmart ook een knopje 'dvd' (staat standaard op cd) en dan "dataschijf maken".
Hoe kan ik die dan afspelen op tv?

Laatst gewijzigd op 15-11-2005 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Even naar classic view switchen
Oud 15-11-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 15-11-2005 @ 17:55 :
Ik vind bij Nero StartSmart ook een knopje 'dvd' (staat standaard op cd) en dan "dataschijf maken".
Hoe kan ik die dan afspelen op tv?
Dat kan alleen als jouw huiskamer-dvdspeler ook xvid en divx avi-bestanden ondersteunt. Of dat zo is, kun je in de handleiding vinden. Anders zul je ze toch moeten omzetten naar MPEG2 DVD.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dankjewel
Ik heb met succes mijn eerste dvdtje gebrand
Ik heb er nu datafiles van gemaakt en mijn computer speelt ze gewoon af. Dvd speler heb ik niet in huis, maar vrienden van mij wel, dus dat moet ik even afwachten!
Oud 15-11-2005, 20:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De kans is niet zo groot dat hij DivX ondersteunt. Xvid lijkt me al helemaal sterk. Daar zou ik dus niet teveel op rekenen.
Oud 21-11-2005, 18:57
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 15-11-2005 @ 17:07 :
Ik heb Nero 6.0 en Nero Vision Express (3) SE. Ook heb ik de DVD-mpeg2 plugin.

Nu wil ik een aantal *.avi bestanden van mijn harde schijf op DVD branden. Deze avi's zijn ongeveer 350mb groot. Maar als ik ze bij Nero inlaad, dan zijn ze ineens meer dan 1GB groot.

Ik wil gewoon een avi van 350mb op dvd hebben, waar hij ook 350mb moet zijn. (Zo kan ik namelijk veel meer bestanden op de dvd zetten).

De bedoeling van de dvd's is om ze af te spelen op de computer. (Dat alles gewoon van mijn harde schijf af is). Eventueel op tv kunnen afspelen is mooi meegenomen, maar het belangrijkste is dat de bestanden klein blijven.

Kan iemand mij helpen?
Ik heb dat probleem ook, maar dan met een Supervideo-CD die je ook in je DVDspeler zou moeten kunnen spelen... Als ik er een dataschijf van maak doet ie t bij mij iig niet in mijn de DVDspeler, maar het leek me al vreemd als ie het zou doen dan
Reageren

Regels voor berichten