Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 16:22
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik was wel nieuwsgierig hoe belangrijk je het vindt wat jouw vrienden van jouw vriend/vriendin vinden.

Vinden jullie het belangrijk dat je vrienden het meisje/de jongen die jij helemaal leuk vindt ook leuk vinden?
Stel dat je iemand leuk vindt maar je vrienden laten merken dat ze hem/haar niet knap vinden zou dat dan jouw oordeel over die persoon beïnvloeden? Of zou je bijvoorbeeld helemaal niks meer met diegene willen? Of trek je je lekker niks van iemand aan...en vindt je diegene toch wel geweldig, ongeacht wat anderen vinden?
Oud 01-11-2005, 16:27
Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb geen idee wat ik zou doen als hij niet in de smaak zou vallen bij mijn vriendengroep (Van een stel uit die groep zal het me echt aan mn kont roesten, maar van de betere vrienden vind ik het opzich wel belangrijker), maar ik vind het wel fijn als het wel zo is.
Bij mijn ex-vriendje (ik haat dat woord, ik zie hem niet als een "ex") was het zo dat we elkaar leerden kennen en toen met een stel anderen een vriendengroep vormden en wij toen ook samen kwamen, dus we hebben opzich wel dezelfde vrienden, dus dat zit wel goed.
Van mijn klasgenoten kon het me weinig schelen wat ze van hem vonden. Ik weet dat heel veel hem niet knap vonden/vinden, maar ik vind dat wel en daar gaat het mij om (alhoewel ik het wel leuk vind als mensen zeggen/zeiden dat hij er leuk uitziet)..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:31
Neiu
Neiu is offline
Of ze hem knap vinden vind ik niet belangrijk, zodra mijn vrienden hem niet aardig vinden of ronduit een vervelende kerel dan ga ik toch wel eens achter mijn oren krabben of dat inderdaad zo is. Vind ik dat niet, dan is het onderwerp afgesloten, vind ik het wel dan maak ik een afweging.
Het is niet zo dat ik een relatie zou verbreken omdat vrienden mijn vriend niet mogen, maar ik zou er nog wel even over nadenken dan. Maargoed, dat is verder niet op mij van toepassing.
Ze mogen m'n vriendje allemaal of sommige kennen hem eigenlijk niet en hebben daar verder geen mening over.
Oud 01-11-2005, 16:31
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
nee, hoor, waarom wel iegenlijk?
jij gaat toch met diegene om
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:35
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou me niet laten beïnvloeden op basis van wat vrienden van mijn vriend zouden vinden. Dat zou wel heel naief zijn natuurlijk. Het is toch mijn keuze? En dat ik bevriend ben met iemand betekent echt niet dat we daarom dus altijd maar dezelfde dingen wel of niet leuk vinden, en dat geldt dus ook voor partnerkeuze.

Al vind ik het uiteraard wel fijn om te horen dat mijn vrienden hem ook leuk vinden, dan is het ook makkelijker om een keer met z'n allen wat leuks te doen. En stiekem vind ik het heerlijk om met mijn vriend te pronken, bij vrienden, maar ook bij anderen
Oud 01-11-2005, 17:00
Roos
Roos is offline
Ja k vind dat heel belangrijk. Niet omdat ik zelf geen eigen mening hebt, maar omdat ik zoveel met mijn 3 beste vriendinnen omga, dat ze wel met elkaar MOETEN opschieten. Anders zou ik het echt niet trekken.

In praktijk vinden ze mijn vriendjes/dates altijd leuk hoor, ookal is het niet hun type, dan vinden ze hem nog leuk voor mij.

En andersom hebben zij dat ook bij mij.
Oud 01-11-2005, 17:11
Gothic
Gothic is offline
Lijkt me erg moeilijk als m'n vrienden mn vriendje niet leuk vinden. Op een gegeven moment gaat dat denk ik toch wel problemen opleveren. Dus ik hecht wel degelijk waarde aan de mening van m'n vrienden en vinden ze hem echt niet leuk dan moet er maar een tussenoplossing gezocht worden ofzo... gelukkig nog nooit meegemaakt.
Oud 01-11-2005, 17:13
zeep007
zeep007 is offline
het zou mooi zijn als ze elkaar allemaal mochten. Maar mocht dit niet het geval zijn, zou ik het niet erg vinden.
Ik verwacht niet van mijn vrienden dat ze automatisch mijn vriend aardig moeten gaan vinden. Als dat nou eenmaal niet het geval is, is het gewoon jammer. Dat maken mijn vrienden niet minder, maar ook mijn vriend niet.
Dan wordt het gewoon zoveel mogelijk apart afspreken ofzo...

Ik merk het nu ook, een goede vriend van mij is iets aan het beginnen met iemand die ik totaal niet mag! Maarja, zijn keuze... Maar tegelijkertijd heb ik zoiets van; verwacht nu niet dat ik in een keer haar aardig moet gaan vinden.
Sommige dingen klikken gewoon niet.

Zodoende, het zou mooi zijn als het zo was, maar verder heeft het niet echt invloed.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:21
Verwijderd
Omdat ik nu in een andere s tad studeer zou het best kunnen voorkomen dat ik een voor hen onbekende als vriend krijg. (áls er ooit nog een vriend komt.). En ik hecht natuurlijk waarde aan hun mening, maar t blijft mijn verliefdheid. En ik vind dat beide partijen zich dan maar moeten aanpassen op feestjes en andere momenten dat ze elkaar zien. Ik vind niet dat ik me druk moet maken en er steeds tussen moet staan en iedereen apart moet pleasen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
De mening van mijn beste vrienden vind ik wel belangrijk, het is dan ook altijd wel grappig hoe 2 hele goede vrienden van me (jongens ja) elke jongen zo'n beetje standaard voor me door de molen halen. Hun mening zal nooit zo gek veel invloed hebben op mijn eigen mening. Tuurlijk ben ik blij te horen wanneer zij hem ook leuk vinden... Maar als ze hem niets vinden, vind ik hem heus niet ineens minder leuk.

Alleen toen ik 2.5 jaar geleden werd gewaarschuwd door 1 van mijn beste vrienden met: "Als hij een stap verkeerd doet neem ik hem gruwelijk te grazen. Wees voorzichtig bij hem lieve kel, ik vertrouw hem niet" Terwijl ik dacht: Het zal zo gauw niet lopen, kreeg hij wel gelijk. Sindsdien trek ik me hun mening wel veel meer aan, zeker omdat ze nog geen jaar later wederom gelijk kregen. Als ik een negatief woord hoor houd het me gedachtengangen toch wel een stuk langer bezig, in vergelijking met vroeger. Ik weet dat zelfs nu ik een jaar samen ben met mijn huidige vriend ze zelfs hem nog steeds in de gaten houden Maar dat vind ik eigenlijk gewoon lief, zeker gezien het verleden..

De mening van mensen die ik gewoon ken en wel eens mee omga zal me verder een rotzorg zijn overigens. Alleen de mening van mijn beste vrienden telt.
Oud 01-11-2005, 18:18
I C U
I C U is offline
De mening van mijn vrienden is op zich wel belangrijk, het is tenslotte handig als ze mijn vriend mogen, maar het is niet doorslaggevend. Het is tenslotte mijn vriendje, en als ik er helemaal gek op ben, ga ik hem niet laten lopen omdat mijn vrienden hem niet mogen. Het werkt ook andersom: zij vinden het ook niet fijn als ik hun partner de grond in boor. Ik accepteer hun partners ook gewoon, dus ik zie niet in waarom zij de mijne niet zouden accepteren...
Als mijn vrienden me zouden vertellen dat de jongen in kwestie echt fout is, en daarna goede redenen zouden aanvoeren, zou ik er natuurlijk wel over nadenken, en dan een afweging maken, maar dat is niet meer dan logisch, denk ik. Zeker als het om goede vrienden gaat die toch het beste voor mij willen.
Oud 01-11-2005, 18:18
MTpower
MTpower is offline
Mijn vrienden en ik hebben wat dat betreft een hele andere smaak
Zij zijn meer van het ideaalbeeld dat geschept is door de media.
Daar vind ik dan weer nix aan.
Ik trek me er dus niets van aan wat zij vinden van mijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:43
WolterB
WolterB is offline
Mening is altijd fijn, maar uiteindelijk beslis ik toch of ik wat met die persoon wil. Commentaar is altijd welkom, soms kunnen echte goede vrienden nog even wat helpen bij kleine dingetjes, maar verder gaat het erom of ík haar leuk vind en zij mij
Oud 01-11-2005, 18:46
Verwijderd
leuk vinden is niet nodig, maar ik zou het wel erg vervelend vinden als ze een hekel aan 'm zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:52
Verwijderd
Ligt eraan welke mensen dat zijn. Als het mensen zijn die heel dicht bij me staan en me goed kennen, dan weet ik ondertussen uit ervaring dat ze dat niet zomaar zullen zeggen. Ik zal er dan zeker nog eens lang en diep over nadenken.

Overigens is dit gelukkig op mij niet van toepassing: er is niemand die ik ken die mijn vriend niet leuk/aardig/lief vindt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:00
Verwijderd
Zij hoeven niet met 'm samen te leven dus de beste vrienden hoeven het niet te zijn, maar een beetje normale omgang is wel wenselijk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ze moeten niets, maar ik zou het minder vinden als een van hun niet goed met haar kan opschieten.
Oud 01-11-2005, 19:04
Verwijderd
Het is geen vereiste, maar als ik hem leuk vind, moeten hun hem ook maar leuk vinden. Tenzij hij echt een nare gast is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:05
mysecret
mysecret is offline
gelukkig hebben mijn vriend en ik dezelfde vrienden en vriendinnen.. dat vind ik veel fijner! elke week gewoon met zn alle uit en niemand die daar probleem over maakt. ik heb welleens gehad dat me vrienden me ex niet leuk vonden en dat vond ik wel erg.. dan blijven ze maar lompe opmerkingen maken etc..
Oud 01-11-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 01-11-2005 @ 17:35 :
Ik zou me niet laten beïnvloeden op basis van wat vrienden van mijn vriend zouden vinden. Dat zou wel heel naief zijn natuurlijk. Het is toch mijn keuze? En dat ik bevriend ben met iemand betekent echt niet dat we daarom dus altijd maar dezelfde dingen wel of niet leuk vinden, en dat geldt dus ook voor partnerkeuze.

Al vind ik het uiteraard wel fijn om te horen dat mijn vrienden hem ook leuk vinden, dan is het ook makkelijker om een keer met z'n allen wat leuks te doen. En stiekem vind ik het heerlijk om met mijn vriend te pronken, bij vrienden, maar ook bij anderen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:09
Yerli
Yerli is offline
Nee, maar het is wel prettiger als ze hem wel leuk vinden.
Oud 01-11-2005, 19:09
U*NiQ
U*NiQ is offline
Tot op zekere hoogte vind ik het wel belangrijk dat mijn vrienden in ieder geval goed overweg kunnen met mijn vriendje. Maar ik zal de beslissing of ik verder ga met een jongen zeer zeker niet van mijn vrienden af laten hangen. Ik zou het wel jammer vinden wanneer ze niet achter mij staan.

En over het uiterlijk. Het maakt me niet uit als mijn vrienden mijn vriendje niet knap vinden, zij hoever er tenslotte niet persee mee over straat te lopen Bij wijze van dan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, het hoeft, maar het is natuurlijk prettiger van wel.
Oud 01-11-2005, 21:45
Metal
Metal is offline
nee het zou me echt helemaal niets interesseren
het lijkt me verder ook trouwens onmogelijk dat ze haar niet leuk vinden maargoed
Oud 01-11-2005, 22:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als je je laat beïnvloeden door de opmerkingen van je vrienden over je vriend/vriendin, ben je nog niet klaar voor een relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 22:21
Metal
Metal is offline
idd
Oud 01-11-2005, 22:38
Verwijderd
Ik zal me meer van de mening van de één aantrekken dan van de mening van de ander.
Datzelfde geldt ook voor mijn familie.
Daarnaast heeft het ook met mijn verliefdheid te maken hoe ik verder reageer...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:41
Verwijderd
Ik zou het wel erg fijn vinden. Maar ik denk dat het niet noodzakelijk is ofzo, ik kan het heel goed 'los' zien. Net zoals ik nu ook met verschillende groepen vrienden omga.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:47
zoef de haas
zoef de haas is offline
Voor mij hoeft het niet, ze hoeven elkaar niet te zien als ze willen ik doe graag iets met mn vrienden zonder dat mn eventuele vriend erbij zou zijn dus dat zou geen probleem vormen. Als ze hem niet moeten dan zullen zowel ik al zij zich maar moeten aanpassen simpel
En dan bedoel ik aanpassen in zoverre dat je je vrienden zelf uitzoekt en ik zal mn vriend dan ook nooit aan mn vriendinnen opdringen als je moet hem aardig vinden. ZOu het aan de andere kant ook wel een beetje jammer vinden hoor maar ja t zou niet anders zijn. Gelukkig heb ik dr geen last van maar vriendin van me zit met een vriend die niemand moet maar die blijft ze maar meenemen en dat is voor zowel haar als hem als ons niet leuk
Beetje passene n meten daarin kan geen kwaad als het maar van 2 kanten komt
Oud 02-11-2005, 07:50
Verwijderd
het zal me toch echt aan mijn poepert oxideren.

ik ben degene die er gelukkig mee moet zijn, en ermee naar bed moet etc, en als mijn vrienden het niet bevalt, krijgen ze 1 minuut om het uit te leggen waarin ik niet al te veel zal opletten, maar voor de rest: boeiend: dan zorg ik wel dat ze niet met haar in contact komen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:07
Verwijderd
Ja je moet wel kunnen patsen met je chick
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:18
gurl19
gurl19 is offline
Niet al mijn vriendinnen hoeven hem leuk te vinden. Maar ik zou het wel vervelend vinden als iemand hem niet aardig/leuk vind. Maar als niemand hem aardig vindt (als ze dat al zeggen) dan zou ik toch is gaan nadenken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
We hebben elkaars vrienden nog niet ontmoet, maar dat gaat gauw gebeuren. Over 2 weken ga ik naar meneers verjaardag feestje en dan ontmoet ik iedereen en stiekem vind ik 't doodeng. Ik wil wel dat iedereen me leuk vind natuurlijk, maar als ze me een domme muts vinden... nou dan is dat jammer.
Mijn vrienden/familie kennen hem alleen van het chatten, en tot nu toe vinden ze het allemaal een aardige jongen en daar ben ik blij mee. Als hij hier komt en ze blijken hem toch niks te vinden, dan zou ik me wel een beetje gekwetst voelen, maar mijn gevoelens voor hem zouden dan natuurlijk niet veranderen.
Oud 02-11-2005, 10:55
Konijn
Konijn is offline
Mijn vriend heeft alleen nog maar een paar vrienden van mij nogal vluchtig ontmoet tijdens een dorpsfeest.
Ik hoop dat ze hem mogen, want ik vind het gewoon fijn om hem mee te kunnen nemen naar mn vrienden. Als ze echt een hekel aan hem hebben, zou ik dat erg jammer vinden, me afvrgen waarom, maar het dan maar helaas zo regelen dat ik mn vrienden alleen zie. Ik zou niet mn relatie of mn vriendschappen verbreken.
Oud 02-11-2005, 11:18
Verwijderd
Het zal me een rotzorg zijn of ze hem knap vinden, zíj hoeven er niet mee te zoenen. Vind 't wel fijn als ze hem leuk en aardig en grappig vinden zodat we gezellig met z'n allen ook dingen kunnen doen. Maar gelukkig is dat het geval :] (Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ik iemand leuk kan vinden en mijn vrienden niet; we houden van hetzelfde soort mensen).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:38
Verwijderd
Ze moeten haar niet onuitstaanbaar vinden, anders wordt het samen stappen wel een beetje moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:07
juno
juno is offline
Als mijn vrienden mijn vriend niet zouden moeten, heb ik of de verkeerde vrienden, of de verkeerde vriend uitgekozen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:31
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:38 :
Ze moeten haar niet onuitstaanbaar vinden, anders wordt het samen stappen wel een beetje moeilijk.
True. Ze moeten hem wel aardig vinden hoor, maar voor de rest zal het me een zorg zijn.
Oud 02-11-2005, 13:46
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een jaar geleden heb ik iemand leren kennen, via via, en op korte tijd gingen we best wel goed vriendschappelijk met elkaar om.
Een heel goede vriendin van me zag wel iets in hem. Hij zag wel iets in haar. Op een gegeven moment heb ik wat gepusht (gezorgd dat ze elkaar ook wat vaker zonder mij zagen) en zijn ze een relatie begonnen.

Nu zijn we een hele tijd verder. Ze zijn nog steeds samen. Zij is nog steeds een hele goede vriendin van me, en hij is ondertussen een hele goede vriend van me. Soms doe ik iets met hem, soms met haar, soms met hun samen.

Conclusie: het is gewoon erg leuk als je vrienden een 'lief' hebben waar je het zelf ook heel goed mee kan vinden. Dat geldt voor alle partijen.
Oud 03-11-2005, 16:32
basje-basje
basje-basje is offline
helemaal gelijk.. ik heb gehad dat die vriendin van een vriend van mij.. gewoon bitcherig deed tgen me en ik kende er niet eens.. en zie liet het niet toe.. ze probeerde hem zlefs weg te houde van ons egt er zijn zulke rare mensen...
Oud 03-11-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 01-11-2005 @ 17:31 :
Of ze hem knap vinden vind ik niet belangrijk, zodra mijn vrienden hem niet aardig vinden of ronduit een vervelende kerel dan ga ik toch wel eens achter mijn oren krabben of dat inderdaad zo is. Vind ik dat niet, dan is het onderwerp afgesloten, vind ik het wel dan maak ik een afweging.
Het is niet zo dat ik een relatie zou verbreken omdat vrienden mijn vriend niet mogen, maar ik zou er nog wel even over nadenken dan. Maargoed, dat is verder niet op mij van toepassing.
Ze mogen m'n vriendje allemaal of sommige kennen hem eigenlijk niet en hebben daar verder geen mening over.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het hoeft niet, maar het zou wel erg prettig en handig zijn als m'n vriendin en mijn vrienden elkaar liggen. Bij mijn vriendengroep zie ik toch dat het van belang is, de vrijgezellen hebben geen zin meer om met "de vriendinnen van" te gaan stappen/op vakantie gaan omdat ze elkaar niet liggen.
Oud 03-11-2005, 17:56
Aurora
Aurora is offline
Als mijn vrienden mijn vriend niet leuk vinden is dat hun probleem, niet het mijne.
Oud 04-11-2005, 08:39
Haligh
Haligh is offline
ik had een hekel aan de vriendinnen van mij ex, maar we hebben het toch 9 maanden uitgehouden.
Oud 04-11-2005, 09:03
Easygirl
Easygirl is offline
Ik vind het wel belangrijk dat ze mijn vriend aardig enzo vinden, maar of ze hem knap vinden kan me vrij weinig interesseren...

Wel was het zo, ik heb al 4 jaar een relatie en mijn vriend mocht mijn beste vriendin niet zo... dat was wel een probleem, maar door ze buiten elkaar om gewoon te zien is het probleem weer helemaal opgelost!
Oud 04-11-2005, 10:40
Heikneuter
Heikneuter is offline
Liever wel. meestal als mn vrienden mn vriendin niet leuk vinden is het achteraf ook een koekteef . Laat ze meestal keuren door 2 vriendinnen van me die er best goed in zijn.
Ben nu een jaar vrijgezel
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 23:18 :
Als je je laat beïnvloeden door de opmerkingen van je vrienden over je vriend/vriendin, ben je nog niet klaar voor een relatie.
Daar ben ik het niet mee eens.
Er zijn zelfs onderzoeken gedaan naar dit soort dingen, en alle vrouwen zijn geneigd om een man leuker te vinden, als een (leuke) vrouw zegt dat zij hem interessant vindt.

Het is dus niet enkel oppervlakkig of kinderachtig gedoe.
Oud 04-11-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 23:18 :
Jij bent ongetwijfeld onvoorwaardelijk bereid om al je vriendschappen op te geven als jij een relatie met een kreng begint waar geen van jouw vrienden mee in contact wil treden. Dat is volwassenheid: negeer de meningen van anderen en doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:03
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2005 @ 13:41 :
Jij bent ongetwijfeld onvoorwaardelijk bereid om al je vriendschappen op te geven als jij een relatie met een kreng begint waar geen van jouw vrienden mee in contact wil treden. Dat is volwassenheid: negeer de meningen van anderen en doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt.
Hehe aan dat soort mensen heb ik juist een hekel, want als de relatie uit is, staan ze opeens weer voor je neus.
Oud 04-11-2005, 13:10
Counterfeit
Counterfeit is offline
mn vrienden zijn het belangrijkste van alles, dus als ik een vriendin zou krijgen die niet met mn vrienden kan omgaan is dat weldegelijk een probleem.. het is niet dat ik een meisje niet als vriendin zou hebben omdat mn vrienden haar misschien niks vinden ofzo dat maak ik nog altijd zelf uit
Reageren

Regels voor berichten