Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 15:01
whertus
whertus is offline
Ik weet dat deze twee studies veel met elkaar te maken hebben maar waarin verschillen deze twee studies? Communicatiewetenschappen kan men volgen in Nijmegen en die andere studie kan men volgen in Tilburg. Zover was ik al gekomen. Misschien dat er hier mensen zitten die een van deze studie volgen en me misschien ook kunnen zeggen waarom ze deze studie hebben gekozen. Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 17:25
Verwijderd
Ik ken iemand die communicatiewetenschappen studeert en die heeft er spijt van. Verder kan ik je ook niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 17:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Communicatiewetenschappen kan je volgens mij vrijwel overal volgen? Een vriendin van mij studeert het aan de VU in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 17:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Communicatiewetenschappen == geen toekomst
Oud 20-11-2005, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn het niet twee verschillende benamingen voor wat eigenlijk dezelfde studie is? Dat komt wel vaker voor namelijk.
Oud 20-11-2005, 20:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-11-2005 @ 20:37 :
Zijn het niet twee verschillende benamingen voor wat eigenlijk dezelfde studie is? Dat komt wel vaker voor namelijk.
De 1 is geloof ik met een vreemde taal erbij (die met informatiewetenschappen).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-11-2005 @ 18:27 :
Zo kun je iedere studie wel afkraken. Communicatiewetenschappen valt nog wel mee hoor wat betreft toekomstmogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:17
whertus
whertus is offline
Citaat:
Ik vraag niet of het toekomst heeft, mijn vraag was of er een verschil is tussen deze twee studies. Ik wil namelijk wel communicatiewetenschappen studeren maar kben er nog niet uit of ik dit nou in tilburg moet doen of in nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Communicatiewetenschappen == veel chix
Oud 21-11-2005, 08:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
whertus schreef op 20-11-2005 @ 23:17 :
Ik wil namelijk wel communicatiewetenschappen studeren maar kben er nog niet uit of ik dit nou in tilburg moet doen of in nijmegen.
Kijk, nu stel je je vraag al heel anders en zullen er andere antwoorden komen. Het gaat je dus ook om de locatie? Of voornamelijk om de locatie?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 13:03
whertus
whertus is offline
Onder anderen ja, is het zoeken bijvoorbeeld naar kamers makkelijker in Tilburg of in Nijmegen? En wat de studie betreft: ik wil graag weten waar ze zegmaar beter doceren (om maar als voorbeeld te noemen).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:49
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-11-2005 @ 21:11 :
De 1 is geloof ik met een vreemde taal erbij (die met informatiewetenschappen).
Nee, dat is bedrijfscommunicatie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:18
Gaea
Gaea is offline
Communicatiewetenschappen is meer gericht op het ' maatschappelijke' deel van communicatie. Je bekijkt hier bijvoorbeeld wat het effect is van massamedia op bepaalde bevolkingsgroepen, wat voor effect reclame heeft, de meer tastbare kanten van communicatie.

Bij Communicatie en informatiewetenschappen zit inderdaad ook een vreemde taal bij. Verder is CIW heeft taalgericht, het gaat er dus echt om hoe je een boodschap het beste kunt formuleren, ook zinsontleding, taalgebruikstheorien e.d.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 21-11-2005 @ 16:49 :
Nee, dat is bedrijfscommunicatie.
Nee hoor, ik had het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:45
Vitamintje
Vitamintje is offline
Op de site van de ru staat dat bedrijfscommunicatie hetzelfde is als communicatie en informatiewetenschappen. In Nijmegen doe je er wel een taal bij, in Tilburg niet. Volgens mij kun je in Tilburg gemakkelijker een kamer vinden dan in Nijmegen, maar misschien maakt het niet uit als je een reisurgentie hebt voor Nijmegen. Volgens mij kun je het beste de brochures van de opleidingen in Tilburg en Nijmegen aanvragen en naar open dagen gaan. Dan wordt je vanzelf wel duidelijk wat de verschillen zijn en welke opleiding jou het meeste aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:17
whertus
whertus is offline
Citaat:
Gaea schreef op 21-11-2005 @ 18:18 :
Communicatiewetenschappen is meer gericht op het ' maatschappelijke' deel van communicatie. Je bekijkt hier bijvoorbeeld wat het effect is van massamedia op bepaalde bevolkingsgroepen, wat voor effect reclame heeft, de meer tastbare kanten van communicatie.

Bij Communicatie en informatiewetenschappen zit inderdaad ook een vreemde taal bij. Verder is CIW heeft taalgericht, het gaat er dus echt om hoe je een boodschap het beste kunt formuleren, ook zinsontleding, taalgebruikstheorien e.d.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
ThnQ, dit is nou wat ik wilde weten...
Beide studies lijken me wel interessant, en inderdaad.. open dagen bezoeken. Ben al naar Nijmegen geweest maar die van Tilburg is pas volgend jaar april als ik me goed herinner.

In de tekst van Vitamintje staat dat je nu in Tilburg geen taal erbij krijgt, maar Gaea zegt dat er wel een vreemde taal bij zit.. wie heeft er gelijk?

Naja, in ieder geval bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:37
Gaea
Gaea is offline
Over het algemeen zit er bij CIW een vreemde taal bij. Misschien is dit niet overal het geval, maar dan meot je even op de site van de opleiding kijken. Daar staat het wel
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:49
#6 is offline
je hebt aan de universiteit twente ook nog toegepaste communicatiewetenschappen (tcw), zonder vreemde taal.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 16:21
whertus
whertus is offline
Citaat:
#6 schreef op 22-11-2005 @ 16:49 :
je hebt aan de universiteit twente ook nog toegepaste communicatiewetenschappen (tcw), zonder vreemde taal.
Klinkt ook interessant... hmm.. maakt het voor mij steeds moeilijker. Waar ik al uit ben is dat ik wat in de communicatie wil gaan doen.. maar waar precies is het probleem. Iemand een idee waar ik dit het beste kan gaan doen want ik heb onderhand wel allemaal brochures aangevraagd maar wil misschien ook wel wat reacties krijgen van mensen die deze studies volgen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:40
Verwijderd
Leek mij ook een leuke studie, ware het niet dat er veel te weinig werk in te vinden is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten