Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik vroeg me af of je jezelf laat beinvloeden in het dagelijks leven doordat je kamer niet netjes en georganiseert is en dat dat misschien ergens in je achterhoofd blijft zitten ofzo
||
Citaat:
![]() Laat mijn moeder het maar niet horen, dat kinderen zich minder kunnen concentreren in een rommelig huis. Ze vindt het nu al zo verschrikkelijk dat het haar niet lukt het netjes te houden ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus ja, geen wonder dat je je dan niet lekker voelt.
||
Citaat:
het is nu een rommel, en als ik dat dan ga opruimen raak ik alles weer kwijt en moet ik andere 'vaste' plekken bedenken waar ik spullen neerleg. als het tenminste maar niet te veel zooi is, ik vind het namelijk vaak ook gezellig als een slaapkamer helemaal vol staat! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() + Citaat:
|
Ja, je functioneert misschien beter in een minder rommelige omgeving. Dat is waar. Maar ik denk ook dat het gevoel van opruimen zélf je al een heel goed gevoel geeft. Omdat je echt 'iets nuttigs gedaan hebt'. Dus het is misschien niet (alleen) 'de netheid van de kamer', een opgeruimde omgeving, maar ook het feit dat jij die omgeving zelf hebt opgeruimd. Volgens mij kan dat best een beetje therapeutisch werken. Dat je tegelijkertijd ook je hoofd opruimt ofzoiets.
![]() |
![]() |
|
Ik vind het wel fijner om in mijn kamer te zijn als hij opgeruimd is dan als het een grote teringzooi is. Ik geloof alleen niet dat het je alledaagse leven ( of iig niet bij mij) beinvloed.
Ik moet vanwege stofallergie iedere week mijn hele kamer opruimen, afstoffen en stofzuigen. Dit doe ik meestal vast op zondag. Ik hou het dan ongeveer drie dagen vol op hem een beetje netjes te houden, de rest van de week is het weer een grote teringzooi. Ik voel me aan het begin van de week echt niet beter dan aan het eind van de week. Maar misschien komt dit wel omdat ik op mijn kamer eigenlijk alleen slaap, tv kijk en rond toetsweken leer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je kamer kan misschien een afspiegeling zijn van hoe je je voelt.
Bij mij is dat in ieder geval wel zo. ![]() Misschien voel je je beter omdat je je kamer hebt opgeruimd, maar het lijkt me logischer dat je je beter voelde en toen je kamer hebt opgeruimd.
||
Citaat:
Het zal wel niet voor iedereen gelden. Maar de meeste mensen kunnen zich volgens mij beter concentreren wanneer er niet zoveel afleiding is. En afleiding is er minder in een opgeruimde kamer dan in een niet opgeruimde kamer.
||
Citaat:
![]() Ik voel me wel prettiger in een mooi opgeruimde kamer, hoewel het nog wel eens een teringbende is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik voel me daadwerkelijk beter in een opgeruimde kamer dan tussen de rotzooi, maar als ik me goed voel ga ik echt m'n kamer niet opruimen. (A) Al heeft dat ook wel iets met geen zelfdiscipline hebben te maken. M'n zus heeft het echter precies zoals jij het zegt, als ze zich goed voelt krijgt ze opruimdrang, zodat ze zodra het minder wordt niet ook nog last heeft van de rotzooi.
|
hmz, mijn kamer is altijd netjes. ik zorg er gewoon voor dat t niet rommelig/stoffig wordt. maar ik wordt er niet vrolijker of meer depri van. is alleen wel zo wanneer ik al een beetje vrolijk ben, dat ik alles nog netter wil. vooral wanneer de kamer weer gedweild is, heb ik wel zoiets van: ziezo dat is gedaan. beetje een voldaan gevoel.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk wel dat er een link kan zitten tussen het feit dat de toestand van je kamer en de toestand van de geest. Ik zelf heb een niet al te opgeruimde kamer, nu ruim ik het wel eens op (soms iov mijn moeder ![]() Maar als die eenmaal opgeruimd is, is het na een week vaak al niet meer te zien dat die opgeruimd is geweest. Zelf ben ik soms ook een chaoot in mijn hoofd, als ik een paar opdrachten tegelijk krijg wil ik er nog wel eens een paar vergeten ![]()
|
![]() |
Hm net na het opruimen van mn kamer voel ik me wel altijd fijn. De muziek gaat tijdens dit gebeuren dan ook hard aan en meestal ben ik de helft van de tijd voor de spiegel aan het dansen
![]() ![]() Maar het is niet zo dat het bij mij dagen aanhoudt ofzo... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ga slapen fizzle-fluffy | 8 | 07-08-2009 18:41 | |
Psychologie |
Hoe moet je slapen? Nebel | 23 | 04-04-2008 15:24 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Zo mooi als je bent, wanneer je slaapt. Verwijderd | 7 | 27-08-2005 17:22 | |
De Kantine |
irritante zoemende beesjes. twirley | 83 | 24-08-2004 18:29 | |
Liefde & Relatie |
ff een vraag over het slapen diamondvoodoo | 32 | 07-03-2003 19:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
kun je slapen met je ogen open? Verwijderd | 3 | 21-10-2002 12:08 |