Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 13:45
Miek
Miek is offline
Ik ga naar Nieuw Zeeland met mijn ouders.
Weet iemand nog plekjes waarvan je zegt.. daar moet je gewoon even heen!

En vertel er wat over als je er zelf bent geweest
Oud 25-06-2005, 12:34
Never gone
Never gone is offline
Wellington kan je het beste overslaan.
Daar waren mijn reisgenoten en ik het roerend over eens!

Vergeet niet te gaan skydiven in Taupo en een modderbad te nemen in Rotorua. Loop door de caves in Waitomo.
Bezoek Hot Water Beach (wel van tevoren uitzoeken hoe het tij is. Wij kwamen daar en wat denk je? alles onder water pff haha..)
Gletsjer beklimmen in Franz Josef en bungyjumpen in Queenstown. De stad Christchurch is leuk om wat sight-seeing te doen. Tja, wat nog meer??
Keep your fingers crossed for good weather!!

Waar ga je eigenlijk precies heen?
North Island of het South Island?
Alleen naar Auckland en omgeving?

Lonely Planet New-Zealand zou ik je willen aanraden als reisgids.
Oud 28-06-2005, 18:20
Miek
Miek is offline
Ja nou we gaan wel langs Wellington en omgeving, omdat daar ook kennisen enzo wonen waar we even langs gaan

We wouden een rondje maken over beide eilanden. Maja die 'sportieve' activiteiten zie ik mijn ouders nog niet zo doen maar ik denk dat ik er wel wat wil gaan proberen.

En ik denk dat het wel redelijk mooi weer gaan want we gaan wss eind December/Januari (als alles doorgaat)
Oud 01-12-2005, 16:04
Miek
Miek is offline
Het is geregeld! We gaan op 22 december weg en komen terug op 21 januari!
Op de heenweg stoppen we 8 uur in Hong Kong en op de terugweg blijven we een nacht in Hong Kong slapen.
Natuurlijk heb ik al dingen opgezocht om te doen maar heeft iemand verder nog tips?
Oud 09-12-2005, 12:11
Quay
Quay is offline
Christchurch
Oud 22-12-2005, 06:14
Breg
Breg is offline
Ik heb alleen het Noorder eiland gezien (ga over een paar maanden naat het Zuider eiland), maar ik vond Wellington in ieder geval boeiender dan Auckland, dat vond ik echt tegenvallen.

Hoe ik ben gereisd: Auckland-Paihia-Tauranga-Mount Mounganui-Hamilton-Raglan-Rotorua-Taupo-Wellington.

Auckland vond ik dus tegenvallen.

Paihia is wel leuk, is in het noorden, wel een mooie omgeving en redelijk goed weer, maar wel erg toeristisch.

Tauranga zelf vond ik niet zo boeiend, maar het is wel een goede plek als je sportieve activiteiten zoals raften wil doen, want veel van die dingen zijn in de buurt.

Mount Mounganui (weet niet eens of ik het goed spel...) is naast Tauranga, misschien 10 minuten met de auto, vond ik zelf leuker dan Tauranga, onder andere omdat je er redelijk goed kan surfen (hoewel niet toen ik er was), maar zeker in het zomerseizoen is het er erg toeristisch denk ik.

Hamilton is ronduit saai en zou ik niet blijven.

Raglan is wel een erg leuk klein plaatsje aan de zee (maar weer: waarschijnlijk erg veel toeristen in de zomer) waar je ook goed kan surfen.

Rotorua vond ik niet al te boeiend, maar is wel de plek om heen te gaan als je de Maoricultuur wilt leren kennen.

Taupo is erg leuk als je een beetje avontuurlijk bent, ben daar wezen bungeejumpen en parachutespringen, en het is een van de goedkoopste plaatsen om te parachutespringen en het geld zeker waard.

Wellington was wel leuk voor een dag of 2, maar niet langer.

Regels voor berichten