Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben met de opleiding in september begonnen; ik weet nog niet zeker of dit is wat ik wil. Het is zeer gericht op het bedrijfsleven, dus als je ervoor kiest omdat je economie en wiskunde leuke vakken vindt kom je bedrogen uit! Overigens vind ik de opleiding heel beperkt, je leert niet hoe of waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt, maar gewoon dat het zo moet! Deze manier van leren bevalt me niet. Daarnaast hangt er op onze school geen prettige sfeer; men is heel doelgericht en individualistisch bezig. Men kiest deze opleiding dan ook vaak omdat het een goed salaris oplevert in de toekomst, dat is dan ook het streven; de meeste van mijn klasgenoten vinden het niet eens belangrijk om goed te worden in hetgeen ze doen. De toekomstperspectieven zijn in deze variant in ieder geval goed, er beginnen ieder jaar zeer veel mensen aan en ongeveer de helft valt al in het eerste jaar af. Als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel! Je bent trouwens niet klaar na HEAO Accountancy of je nu AA of RA wilt worden, je moet één tot drie jaar een duaal traject volgen.
Laatst gewijzigd op 10-12-2005 om 15:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je klaar bent met HEAO Accountancy zul je inderdaad verder moeten studeren. Wil je AA worden dan moet je nog één jaar een dag(deel) in de week naar school en bij RA drie jaar, dit is dus de universitaire variant. Het is namelijk zo dat voordat je je mag inschrijven in het register van het NIVRA je een theorethisch deel van het accountantsxamen, een praktijkexamen én een driejarige praktijkstage moet hebben afgerond. Overigens kun je ook met een AA-, BE- of SPD-opleiding instromen, het traject duurt dan alleen wat langer.
|
De accountancy opleiding is pas geleden helemaal veranderd qua examinering. Vroeger had je 4 jaar opleiding en koos je in het 3de jaar of je AA of RA wou gaan doen. Voor AA was je na die 4 jaar klaar met de opleiding. Voor RA moest je dan nog de post-doctorale studie doen (nadat je een jaar je deficiënties had weggewerkt)
Nu, voor de RA, een aantal vakken verdwenen uit de HBO studie en gegaan naar de master opleiding waardoor de HBO-studie een stuk lichter is geworden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Ik twijfel tussen MER Bedrijdskunde en Accountancy almere93 | 0 | 01-09-2012 19:06 | |
Studeren |
Welke studie? Captured2 | 16 | 27-01-2009 19:08 | |
Algemene schoolzaken |
Accountancy.. Saai of interessant?? MissAmanda | 7 | 08-05-2004 18:12 | |
Algemene schoolzaken |
Psychologie/Accountancy???? state_of_mind | 9 | 02-05-2004 21:24 | |
Algemene schoolzaken |
Rechten of accountancy? AK-47 | 44 | 27-08-2003 17:13 | |
Algemene schoolzaken |
Accountancy? Bartje | 1 | 24-07-2002 20:42 |