Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 10:47
clienus
clienus is offline
Het valt mij zo op dat mensen van mijn leeftijd 16/17 zo hard van stapel lopen als ze verkering hebben.
Ze zijn altijd bij hun vriend of vriendin, blijven al supper snel bij elkaar slapen, ringen halen enz. en dan hebben ze nog maar 5 maanden verkering ofzo.
Dan heb je al bijna alles gedaan wat je als stel kan doen! dan lijkt het me dat je zo snel in de sleur raakt! dan blijft het toch niet meer spannend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2005, 10:54
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan hoe je dat zelf ervaart en hoe je in je relatie staat.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:04
Verwijderd
Sommige mensen hebben minder behoefte aan spanning en vrijheid .
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
clienus schreef op 03-12-2005 @ 11:47 :
Het valt mij zo op dat mensen van mijn leeftijd 16/17 zo hard van stapel lopen als ze verkering hebben.
Ze zijn altijd bij hun vriend of vriendin, blijven al supper snel bij elkaar slapen, ringen halen enz. en dan hebben ze nog maar 5 maanden verkering ofzo.
Dan heb je al bijna alles gedaan wat je als stel kan doen! dan lijkt het me dat je zo snel in de sleur raakt! dan blijft het toch niet meer spannend?
Er blijven zat dingen over om te doen hoor, niet dat het bij elkaar zijn en ringen dragen de max is...
Het is maar net wat je zelf doet om je relatie leuk te houden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:10
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ligt er inderdaad aan hoe je het zelf ervaart. Ik heb al bijna 2 jaar met mijn vriend, maar na 5 maanden kende ik hem nog lang niet zo goed als ik nu doe.

Bij 1,5 jaar hebben wij 'vriendschapsringen' gekocht, met elkaars naam erin gegrafeert, met de datum waarop we iets kregen.

Blijven slapen heeft bij ons heeel erg lang geduurt. Ik mag nu nog niet elk weekend blijven slapen bij mijn vriend.

Ach, ik ben wel blij dat het zo lang heeft geduurt. We hebben er echt naar uit gekeken. Nu slapen we ongeveer 1x per maand bij elkaar...

Sommige stellen zijn toch anders dan jij formuleerde...?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:11
BleuEyes
BleuEyes is offline
het blijft wel gewoon spannend... Gewoon, leuke dingen doen, met elkaar praten, bij elkaar blijven eten, lachen, huilen, gekke dingen doen etc...

Spannend blijft het zeker voor mij..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Valt mij ook op.. Zelfs een paar die binnen drie weken al van die hartjes-kettingen hadden gekocht en bij elkaar blijven slapen enzo. Mensen die het na een verkering van 2 jaar al over kinderen en samenwonen hebben en dat ze pas 16.

Pff..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
In mijn ogen kan je een relatie zo spannend maken als je zelf wilt, en daar zijn een tal van methodes voor. Ik en mijn vriend zijn nu een jaar samen en sliepen al vrij snel bij elkaar in tegenstelling tot de meeste andere stellen. En als het bij het kopen van een ring al ophoud, dan waren wij inmiddels al meer dan een halfjaar uit elkaar geweest...

Als jij denkt dat er verder niets meer uit een relatie te halen is vind ik dat behoorlijk kortzichtig. Naarmate de tijd verstrijkt leer je elkaar beter kennen, maak je dingen mee, ontdek je samen dingen, fantaseer je samen misschien wel over de toekomst, ga je samen reizen, maak je elkaar in de moeilijkste en de gelukkigste periodes mee, ga je door bergen en dalen, huil je en lach je, kom je samen voor keuzes te staan, probeer je nieuwe dingen uit etc.etc. Allemaal dingen die er zeker voor weten te zorgen dat er een bepaalde spanning bewaard blijft.
Oud 03-12-2005, 13:16
Verwijderd
Als ringen voor elkaar kopen en samen slapen het toppunt van spanning in je relatie is, denk ik dat je iets niet goed doet :\

En verdorie, ik heb geen ring van hem! Daarom is het niet spannend!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 13:47
clienus
clienus is offline
haha iedereen struikelt over die ringen maar das maar een voorbeel dik bedoel gewoon in het algemeen!

dat mensen denken op hun 16e al de ware gevonden hebben en daar de rest van hun leven samen mee zijn. terwijl ze op hun 18e alles al gedaan hebben, slapen, vakantie, ringen noem maar op. dan is het toch zo saai? dan lijk je net zo een 50 jaar getouwd stel.
mijn vriendje en ik zijn bijna een jaar samen maar wij blijven nog niet bij elkaar slapen enzo. gewoon omdat we niet te hard van stapel willen lopen (mag niet van mijn ouders maar dat doet het er niet toe.)

ik bedoel dat je dan zo snel in de sleur raakt!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 14:08
Bruut
Bruut is offline
hmm ja ik ben het wel eens met je

ringen halen etc valt er dan buiten

maar gewoon die kutkinderen gedragen zich tegenwoordig op hun 16de net alsof ze met die jongen waarmee ze dan 4 maandjes mee zijn gaan trouwen!
Oud 03-12-2005, 14:46
roosj
roosj is offline
mijn vriendin heeft 1.5 maand verkering en heeft ook sex met haar vriend. Ze is 16 en hij 18. Ik vind dat zoo sneu.. (dat ik alle details van haar te horen krijg trouwens ook)
Ik heb 1 maand verkering en heb een kettinkje van mijn vriend gehad. . Maar allebei ringen,, dat duurt denk ik nog wel even.
Ik denk ook dat je dan snel in een sleur raak. Het is toch leuk om het elke keer een stukje 'spannender' te maken?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 16:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Omdat pubers van 16/17 nogal weinig ervaren zijn wat lange relaties betreft, zeggen ze al eerder en sneller als ze een relatie aangaan dat dit "forever" is en zo. Verder ligt het er ook aan hoe zowel de jongen en het meisje in de relatie in elkaar steken. Er zijn mensen die door hun verliefdheid misschien iets te hard van stapel lopen, en er zijn ook mensen die kiezen voor een nuchtere, rustigere aanpak en verloop van de relatie. Echter, het eerste zie je bij mensen van 16/17 eerder dan het tweede. En er zijn trouwens ook nog vrij veel jongeren van 16 die nog niet echt bezig zijn met (het zoeken naar) serieuze relaties, die meer zoiets hebben van "dat komt later nog wel in mijn leven". Die heb je zowaar ook nog.
Oud 03-12-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vergeet steeds dat ik ook pas 16 was toen ik met mijn vriend kreeg Als ik er zo over nadenk was dat behoorlijk jong ja.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 17:06
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
roosj schreef op 03-12-2005 @ 15:46 :
mijn vriendin heeft 1.5 maand verkering en heeft ook sex met haar vriend. Ze is 16 en hij 18. Ik vind dat zoo sneu.. (dat ik alle details van haar te horen krijg trouwens ook)
Ik heb 1 maand verkering en heb een kettinkje van mijn vriend gehad. . Maar allebei ringen,, dat duurt denk ik nog wel even.
Ik denk ook dat je dan snel in een sleur raak. Het is toch leuk om het elke keer een stukje 'spannender' te maken?
zeg dan dat ze haar mond moet houden
Oud 03-12-2005, 17:29
Envy
Envy is offline
^ inderdaad en de een is nou eenmaal sneller aan seks toe dan de ander he.

En verder moet je ook gewoon geen ringen halen/ALTIJD bij je vriend(in) zijn .
Oud 03-12-2005, 17:54
Yerli
Yerli is offline
Ik ben het niet ben je eens.

Jij en ik voldoen allebei niet aan dat lijstje van je. En mijn vrienden evenmin.

En 'spannend' is het nog wel hoor..
Oud 03-12-2005, 18:01
Yerli
Yerli is offline
Ik neem in ieder geval aan dat je niet aan dat lijstje voldoet.
Oud 03-12-2005, 18:11
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik zie het ook wel gebeuren,
Ben alleen zelf nooit zo'n serieuze geweest. (sterker nog, ik ben er zo een die het uitmaakt als het te dichtbij komt)
Ik hou niet van relaties en toch trap ik er met mijn (op dat moment) verliefde kop altijd weer in.

Maar in feite vind ik niet dat het dan snel een sleur wordt..
Je kunt in 5 maanden onmogelijk alles doen wat een stel ooit zal doen!
(kinderen krijgen duurt al zo'n 9 maanden!)
Ik vind het niet raar ofzo, ik vind het wel grappig dat mensen zo'n vertrouwen in elkaar en in de toekomst hebben.
Heerlijk toch? Ik wou dat ik zo'n optimist was.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 18:26
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2005 @ 12:04 :
jij weer...
Oud 03-12-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2005 @ 12:04 :
Ja, want de gemiddelde vrijgezel heeft een zoveel spannender seksleven dan de gemiddelde persoon met relatie...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:02
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik ben het wel met je eens. Ik zie het zelf niet zo zitten, zo'n serieuze relatie. Ik zie vaak dat vriendinnen van mij een vriendje krijgen en dan echt zo'n 'stelletje' zijn samen, die alles samen doen. Kerst samen bij beide families, ringen, elke zaterdagavond samen op de bank, verschrikkelijk!! Maarja, als zij er zelf plezier in hebben moeten ze het vooral lekker doen.
Oud 03-12-2005, 20:19
Verwijderd
Het punt van de ringen brengt me erop dat Nederland het concept 'promise ring' moet leren kennen. Eens?

(Voor de duidelijkheid: ik ben veel nuchter en gierig om wat voor sieraad ook aan een eventuele vriendin te geven.)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:43
waves
waves is offline
Bij elkaar slapen en ringen halen is echt niet alles wat je als stel kunt doen . En de spanning is er dan ook echt nog niet af.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?

Citaat:
Morgan schreef op 03-12-2005 @ 19:36 :
Ja, want de gemiddelde vrijgezel heeft een zoveel spannender seksleven dan de gemiddelde persoon met relatie...
*grinnikt*
Oud 03-12-2005, 21:10
crook
crook is offline
Citaat:
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2005, 21:23
Sithan
Sithan is offline
Mensen moeten zich over het algemeen gewoon eens wat minder serieus nemen...
Oud 03-12-2005, 21:35
Verwijderd
Bij elkaar slapen is toch gewoon gezellig?
En dat ze veel bij elkaar zijn hoort toch een beetje bij verliefd zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 21:46
Maija
Maija is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-12-2005 @ 14:16 :

En verdorie, ik heb geen ring van hem! Daarom is het niet spannend!
Oud 04-12-2005, 09:55
mcflem
mcflem is offline
Het is toch ook gewoon fijn om te dromen dat je over 10 jaar nog samen bent?
Als je echt heel erg verliefd bent dan begrijp je dat wel.

Nouja, ik ken zelf wel een stelletje dat echt denkt dat ze gaan trouwen en het er ook heel vaak over heeft. En nouja, ze zijn gewoon echt heel serieus maar zij zijn gelukkig.
Wel vervelend als ik wat tegen haar wil zeggen en hij staat erbij want dan is er dus nul aandacht voor mij..

Ikzelf heb wel dat dromen enzo maar ik blijf toch wel realistisch..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 11:52
Experiment
Experiment is offline
Beetje rare gedachte dat je relatie saai wordt als je eenmaal op vakantie bent geweest, bij elkaar hebt geslapen, kortom alles hebt gedaan Dab zou je relatie hoe dan ook saai worden. Je kunt alles dan wel heel l a n g z a a m gaan doen maarja op een gegeven moment gebeurt het toch allemaal

Wat mij betreft, kan het leven gewoon niet spannend bliven. Op een gegeven moment ga je toch gewoon naar school, of naar je werk, en dan weer naar huis, koken. Regelmaat hou je toch in je leven. En wat zou daar nou verkeerd aan zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:26
clienus
clienus is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-12-2005 @ 22:23 :
Mensen moeten zich over het algemeen gewoon eens wat minder serieus nemen...
haha
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:32
Verwijderd
Mij valt juist het tegendeel op...dat veel jonge mensen denken dat ze voordat ze een vaste relatie aan gaan ze zo lang mogelijk vrijgezel moeten blijven, want in die periode kunnen ze dan zoveel mogelijk mensen flirten, zoenen en met zoveel mogelijk mensen naar bed ed...want dat is toch zo spannend! En je hebt daarna nog jaren om je te binden, enz.

Bovenstaande is (misschien?) wat overdreven, maar ik kies dat liever echt voor één persoon. En misschien dat dat voor andere mensen dan 'te jong' is of 'saai' of wat dan ook. Ik vind het een weloverwogen keuze, waar ik (en anderen die er voor kiezen vast ook) volledig achter sta. Als anderen dat raar vinden en/of er problemen mee hebben dat is dan maar zo. Hopelijk komen zij er over tien jaar achter dat het allemaal zo saai (of niet saai) is als je het zelf maakt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:32
clienus
clienus is offline
agh kijk ik zie het nu zo als wel het l a n g z a a m doen dan heb je nog iets om naar uit te kijken zeg maar
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, net als Leonoor valt het mij juist op dat iedereen vrijgezel wil blijven, want dan hebben ze tenminste nog 'vrijheid'. Net of je dat als je een relatie hebt, niet meer zult hebben.

Ik heb ook al meer dan 2,5 jaar met mijn vriend. We hadden dus al heel vroeg een relatie. Ik vind niet dat wij te hard van stapel lopen. Nee, we dragen ook geen ringen. En het is uitermate juist niet saai in onze relatie. We doen vanalles en maken van alles mee! Het is dus maar net hoe je het ervaart en er tegenaan kijkt.
Oud 04-12-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 03-12-2005 @ 19:36 :
Leuk dat je probeert mijn opmerking wat verder uit te leggen. Jammer dat je er hard naast zit.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 04-12-2005 @ 14:40 :
Jaa, net als Leonoor valt het mij juist op dat iedereen vrijgezel wil blijven, want dan hebben ze tenminste nog 'vrijheid'. Net of je dat als je een relatie hebt, niet meer zult hebben.
Je hebt wel minder vrijheid als in dat je niet meer met 'die/dat ene leuke jongen/meisje die je net een half uur kent' ongegeneerd af kunt gaan staan lebberen (of het bed in kunt duiken of wat dan ook).

Maar of je daar nou zo veel aan mist?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 14:47
merels
merels is offline
ja wat ts + nare man zegt.
Oud 04-12-2005, 15:29
Tiño
Tiño is offline
dat mag ieder toch voor zich weten?

wat ik met mijn vriendin wil doen ,dat maak ik zelf wel uit en heb ik jullie goedkeuring niet voor nodig.

misschien zijn de mensen met de grootste bek hier ook wel een beetje jaloers omdat ze zelf iets missen in hun leven ofzo.

Iniedergeval,ik heb een leuk leven en weet dingen te combineren en heb het heel fijn met mijn vriendin.

oja, @ clienus

bij elkaar slapen en ringen kopen is heus niet het hoogtepunt in een relatie hoor(in een goede leuke relatie niet tenminste)
Oud 04-12-2005, 17:13
I C U
I C U is offline
Ieder mens moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Is dat bij na twee maanden elkaar de eeuwige liefde zweren, moet men dat vooral niet laten.
Dat anderen weer wat realistischer zijn, so be it. Daarbij, oefening baart kunst, de volgende keer kopen ze pas na drie maanden ringen en zweren ze elkaar de eeuwige liefde. Ieder zijn/haar eigen feestje...

(O ja, de relaties in mijn omgeving zijn redelijk serieus, ook al zijn het leeftijdgenootjes (zeventien dus) en ik geloof dat ze het allemaal nog reuze spannend vinden... Ook na een jaar en een beetje)
Oud 04-12-2005, 17:13
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2005 @ 15:00 :
Leuk dat je probeert mijn opmerking wat verder uit te leggen. Jammer dat je er hard naast zit.
kijk mij! ik heb geen vaste relatie maar wel een spannend seksleven

ze zegt gemiddeld he...
Oud 04-12-2005, 20:01
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Myuki schreef op 04-12-2005 @ 18:13 :
kijk mij! ik heb geen vaste relatie maar wel een spannend seksleven

ze zegt gemiddeld he...
hij heeft nergens beweerd dat alleen het sexleven spannender is als vrijgezel bent, dat is je eigen intepretatie van zijn opmerking
Oud 04-12-2005, 20:36
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 04-12-2005 @ 21:01 :
hij heeft nergens beweerd dat alleen het sexleven spannender is als vrijgezel bent, dat is je eigen intepretatie van zijn opmerking
ja klopt... dus?
Oud 04-12-2005, 21:11
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Myuki schreef op 04-12-2005 @ 21:36 :
ja klopt... dus?
nou ja, dus, je kunt niet iemands opmerking aanvallen op je verkeerde interpretatie
of zij dan gemiddeld zegt of niet doet er verder niet toe
Oud 04-12-2005, 21:13
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik sliep al op zijn kamer zonder dat ik hem in het echt kende.
De 2de nacht bij hem in bed (niks gebeurd er was geen ruimte er kwam namelijk bezoek die op het logeer bed moest en hij had 2 persoons)

Daarna toch verkering gekregen, en hmja wij denken niet echt aan ringen maar meer aan werk geld verdienen huisje huren en samen wonen, dat is voor ons het aller belangrijks dat we samen sóchtends wakker worden met elkaar en samen naar bed gaan een eigen plekje voor jezelf waarje alles mag doen zonder dat er iemand anders bij is.

Mischien ligt het aan de leeftijd ik zie mensen die 15/17 zijn niet echt aan zulke situaties denken. maar meer aan de kettinkjes/ringetjes.

Maarja bij iedereen loopt het anders en sommige zijn serieus en sommige niet. De meeste die te hard van stapel lopen komen hunzelf wel weer tegen.(soms ook niet zoals ik en mijn vriend)
Oud 04-12-2005, 21:44
Vice
Vice is offline
Gewoon niet druk maken om andermans dingetjes.
Oud 04-12-2005, 21:58
Anaïs
Anaïs is offline
Ah hoe waren we zelf op die leeftijd
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 22:24
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 04-12-2005 @ 22:11 :
nou ja, dus, je kunt niet iemands opmerking aanvallen op je verkeerde interpretatie
of zij dan gemiddeld zegt of niet doet er verder niet toe
Ik weet niet hoe het anders te interpreteren is?
Oud 05-12-2005, 09:27
JJ13
JJ13 is offline
dat verschilt per persoon. ik heb nu 7,5 maand met min vriend, hij is n aantal jaar jonger dan mij, maar toch slapen we vrijwel elke dag bij elkaar, we wonen praktisch samen. dit komt omdat het voor ons beide ontzettend goed voelt. we hebben allebei nu al het gevoel dat dit wel eens voor altijd kan zijn.
Oud 05-12-2005, 13:15
Nyawa
Ik ken er ook een paar die eigenlijk net zo goed al getrouwd geweest zouden kunnen zijn en die totaal geen eigen leven apart van elkaar meer hebben. Dat zou ik absoluut niet kunnen (nog in een pril stadium op dit moment, maar toch). Tuurlijk wil ik wel bij mijn vriend zijn, maar meteen zeven dagen per week bij elkaar zijn en alles samen doen, op dit moment nog echt niet. Een beetje vrijheid lijkt me wel zo gezond in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:25
Verwijderd
Hè bah, bij elkaar slapen als je verliefd bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten