Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 21:56
Aristidis
Aristidis is offline
Vandaag kwam ik tot de vervelende ontdekking dat mijn mobiele telefoon een barst heeft. Maar dit is geen barst op het schermpje maar een barst én het lcd schermpje, waardoor er een grote lichtvlek op zit. Het beschermplaatje van mijn mobiele telefoon is nog intact. Hij heeft de dag alleen in mijn broekzak gezeten en hij is niet op de grond gevallen.
Zou dit onder de garantie vallen, dus kan dit een fabrieksfout zijn en hoort een mobiel dat niet te krijgen of is het een gevolg van onzorgvuldig gebruik dat niet onder de garantie valt?
(de telefoon is online gekocht, tele2)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2005, 11:02
Verwijderd
Hoe lang heb je die telefoon al? Ik kan me niet voorstellen dat een schermpje zomaar barst, met andere woorden er moet iets gebeurd zijn ofwel gevallen ofwel een fabricagedefect, maar dat laatste lijkt me heel onwaarschijnlijk. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, ik denk dat je wel een redelijke kans hebt als er verder geen uiterlijke beschadigingen waar zijn te nemen. Dan kun je nog beweren dat die barst er zomaar ineens in zat.

Je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de goedheid van Telfort. Wat dat betreft stellen zulke verzekeringen bij echte schade van je GSM nooit zoveel voor, want Telfort zal altijd beweren dat het door onzorgvuldig gebruik komt (en meestal is dat ook zo) en daar kun je maar heel moeilijk iets tegenin brengen. Alleen in situaties zoals hier, waar echt geen externe schade waarneembaar is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:21
Aristidis
Aristidis is offline
Hoe kom jij bij telfort? Ik heb hem bij tele2 aangeschaft.
Ja er zijn krasjes op het mobieltje te vinden, maar die waren er al eerder. Hij is 5 maanden oud. Ik denk dat de kras door een te hoge blootstelling aan druk komt. (dat hij in mijn broekzak zat en ik ergens op een hard stoeltje ben gaan zitten)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:23
Verwijderd
Ja sorry, dat is mijn eigen provider, was er niet helemaal bij met mijn gedachten ik bedoel gewoon de verzekeraar waar je die verzekering bij hebt lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 00:37
thunder110
thunder110 is offline
heeft hij een verzekering lopen dan?
Oud 26-11-2005, 11:31
Darko
Darko is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 25-11-2005 @ 22:21 :
Hoe kom jij bij telfort? Ik heb hem bij tele2 aangeschaft.
Ja er zijn krasjes op het mobieltje te vinden, maar die waren er al eerder. Hij is 5 maanden oud. Ik denk dat de kras door een te hoge blootstelling aan druk komt. (dat hij in mijn broekzak zat en ik ergens op een hard stoeltje ben gaan zitten)
Als dat laatste het geval is dan kan je hoogstwaarschijnlijk naar je garantie fluiten, dat is gewoon gebruikersschade en dat valt natuurlijk niet onder de garantie. Schermbreuk is bijna nooit een fabricagefout en zal dan ook nauwelijks onder garantie vallen.

Overigens is het niet Tele2 die de garantie bepaald, maar gewoon een reparateur die in opdracht van de fabrikant het toestel moet repareren.
Oud 26-11-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 26-11-2005 @ 01:37 :
heeft hij een verzekering lopen dan?
Haha, ik ben echt niet goed bezig, het gaat inderdaad om garantie en niet om een verzekering. Nou, ik kan je zo vertellen dat dit niet onder de garantie valt omdat niemand gelooft dat hier sprake is van een fabrieksdefect (dan zou je het echt al in de eerste dagen moeten merken, zullen zij antwoorden).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten