Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 14:14
VIC.
VIC. is offline
ik heb ongeveer 5x in het jaar last van opgezwolle klieren in mn hals (ik weet ze even niet te benoemen) en daarmee gepaarde last van mn keel. ook heb ik eigenlijk het hele jaar door last van vastzittend slijm, de ene maand meer dan de ander.

nu vroeg ik me af of dat te maken kan hebben met dat ik mn amandelen nog heb. hebben mensen ervaring met dit soort klachten en zijn ze verdwenen nadat de amandelen zijn verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:15
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 19:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
Optima schreef op 27-11-2005 @ 18:15 :
om je even de illusie te besparen: op je 19e verwijderen ze je amandelen niet meer. Als je tonsilitus hebt (keelontsteking in de amandelen) kan dat erg pijnlijk zijn. Als je daarbij ook nog eens koorts hebt kun je bij de dokter om anti-biotica vragen.
Wat ze echter nooit zullen doen is je amandelen verwijderen. Ze zijn kennelijk een essentieel deel van je afweersysteem. Pas als je ernstige klachten in ademhaling krijgt, of kanker in je amandelen, of cystes of anders ergs, zullen ze er over na gaan denken ze te verwijderen.
Dus: leer ermee leven. Ik doen het ook. Op dit moment heb ik zoveel pijn in mijn amandelen dat ik nieteens meer durf te slikken en liever kwijl en vernederd wordt dan de pijn te trotseren.
Kzit er over te denken om ze maar eigenhandig te gaan verwijderen....
Dat is dus helemaal niet waar.
Amandelen worden nog wel verwijderd op latere leeftijd. Bij mij zijn ze 2 maanden geleden verwijderd, en ik lag op een kamer met 3 leeftijdsgenotes die ook allemaal voor deze operatie gingen.

Als je regelmatig keelontsteking hebt (een paar keer per jaar), waar je veel last van hebt, waar je evt. ook koorts bij hebt, en waarvoor je antibiotica moet gebruiken, dan kom je absoluut in aanmerking voor een tonsilectomie, zoals dat heet.

Als jouw arts je verkeerde informatie hebt gegeven, zou ik snel een afspraak maken en om een doorverwijzing vragen. Als hij/zij je die niet wilt geven, vraag dan om een second opinion!
Oud 27-11-2005, 20:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-11-2005 @ 20:08 :
Dat is dus helemaal niet waar.
Amandelen worden nog wel verwijderd op latere leeftijd. Bij mij zijn ze 2 maanden geleden verwijderd, en ik lag op een kamer met 3 leeftijdsgenotes die ook allemaal voor deze operatie gingen.

Als je regelmatig keelontsteking hebt (een paar keer per jaar), waar je veel last van hebt, waar je evt. ook koorts bij hebt, en waarvoor je antibiotica moet gebruiken, dan kom je absoluut in aanmerking voor een tonsilectomie, zoals dat heet.

Als jouw arts je verkeerde informatie hebt gegeven, zou ik snel een afspraak maken en om een doorverwijzing vragen. Als hij/zij je die niet wilt geven, vraag dan om een second opinion!
Ik wou net zeggen!
Ik heb ook heel veel keelamandel klachten enzo en ik heb laatst aan de antibiotica gezeten... maar ik wil ze er eigenlijk zo snel mogelijk uit hebben.
Oud 28-11-2005, 08:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
om je even de illusie te besparen: op je 19e verwijderen ze je amandelen niet meer. Als je tonsilitus hebt (keelontsteking in de amandelen) kan dat erg pijnlijk zijn. Als je daarbij ook nog eens koorts hebt kun je bij de dokter om anti-biotica vragen.
Wat ze echter nooit zullen doen is je amandelen verwijderen. Ze zijn kennelijk een essentieel deel van je afweersysteem. Pas als je ernstige klachten in ademhaling krijgt, of kanker in je amandelen, of cystes of anders ergs, zullen ze er over na gaan denken ze te verwijderen.
Dus: leer ermee leven. Ik doen het ook. Op dit moment heb ik zoveel pijn in mijn amandelen dat ik nieteens meer durf te slikken en liever kwijl en vernederd wordt dan de pijn te trotseren.
mijn amandelen zijn verwijderd op m'n 20e.
Oud 28-11-2005, 09:46
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Dit is inderdaad onzin. Het fabeltje dat amandelen na een bepaalde leeftijd niet meer zullen worden verwijderd indien nodig kan meteen de kop in worden gedrukt. Dit kan namelijk wel degelijk en gebeurd ook geregeld.
Amandelen hebben de functie te beschermen tegen infecties. Ze bestaan uit lymfweefsel dat als een filter werkt om schadelijke ziektekiemen tegen te houden.
Het zou Angina kunnen zijn, ontsteking van de tonsillen of amandelen. Advies: ga eens bij de huisarts langs.
Sterkte ermee

Regels voor berichten