Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 16:56
Supreme Dutch
Wakker Dier mag doorgaan met kipcampagne

Gepubliceerd op woensdag 30 november 2005

AMSTERDAM
(ANP) - Dierenwelzijnorganisatie Wakker Dier mag doorgaan met haar campagne 'Rem het virus, eet geen kip'. Dat is het gevolgd van een uitspraak in kort geding die woensdagmiddag werd gedaan door de rechtbank in Amsterdam.

De Nederlandse Pluimveebedrijven hadden Wakker Dier voor de rechter gedaagd om de campagne te stoppen. De stichting Wakker Dier maakte de uitspraak bekend. Wakker Dier roept Nederlanders in zijn campagne op geen kipfilet of andere pluimveeproducten meer te eten, zolang de dieren niet ingeënt mogen worden tegen de vogelgriep.

De pluimveesector vindt dat Wakker Dier zich schuldig maakt aan ,,misleiding'' van consumenten. De organisatie zou ,,onrechtmatig inspelen op angsten'' bij Nederlanders voor het virus. De Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) hadden in kort geding geëist dat Wakker Dier de campagne zou staken. Die eis werd verworpen door de rechtbank.

Bron: Planet.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2005, 16:58
Supreme Dutch
Kwalijke zaak, dan denken die nare dierenactivisiten straks dat ze alles kunnen maken. Eerst krijgen zogenaamde Hooligans al de schuld in hun schoenen geschoven voor het vernielen van een auto *groot nieuws!* en nu het dierenactivisten te zijn is het ineens logisch.. Verbieden zulke groeperingen.. Ik zou ze naast Hofstadgroep-leden zetten in het Pieter Baan-Centrum
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:42
Myuki
Myuki is offline
Ik vind dat je overdrijft.
Oud 30-11-2005, 17:49
lawallan
lawallan is offline
Als zij dat willen zeggen, laat ze. Ik eet er niet minder kip door. Ik volg je vergelijking met hooligans niet helemaal, kun je die wat beter uitleggen?
Oud 30-11-2005, 17:50
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Myuki schreef op 30-11-2005 @ 18:42 :
Ik vind dat je overdrijft.
Ja behoorlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 30-11-2005 @ 17:58 :
Kwalijke zaak, dan denken die nare dierenactivisiten straks dat ze alles kunnen maken. Eerst krijgen zogenaamde Hooligans al de schuld in hun schoenen geschoven voor het vernielen van een auto *groot nieuws!* en nu het dierenactivisten te zijn is het ineens logisch.. Verbieden zulke groeperingen.. Ik zou ze naast Hofstadgroep-leden zetten in het Pieter Baan-Centrum
Oh oh, wat een grootspraak.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:57
Man16
Man16 is offline
ik vind die lui best zielig
In de politiek hebben ze geen genoeg aanhang van het volk(door te weinig zetels) dus gaan ze het maar op deze manier doen.
Wat sneu
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:24
T_ID
T_ID is offline
Ze maken nu al alles wat wel en niet mag, wat is er nieuw aan?

En ja, Wakker Dier praat idd nonsens in hun campagne, iets dat we wel van ze gewend zijn. Of het daarom verboden moet worden.. tja, ik weet het niet. De pluimveesector en boeren over het algemeen hebben net zoveel boter op hun hoofd.

Misschien moeten ze dat geding ook maar verliezen, puur omdat er dan eens een gebaar gemaakt moet worden naar stichtingen als wakker dier dat ze eens iets zinnigs moeten gaan uitvoeren, echt voor een verbetering voor de dieren opkomen, in plaats van boerderijen in brand te steken en misleidende en geldverslindende tv campagne's te voeren waarvan blijkt dat wat ze zeggen simpelweg niet klopt.

Help de dieren, tackle Wakker Dier.
Oud 30-11-2005, 21:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 30-11-2005 @ 17:58 :
Praatjes vullen geen gaatjes.
Oud 01-12-2005, 00:09
Verwijderd
Beste mensen (ja),

Wakker Dier is niet hetzelfde als het DBF.

Was getekend,

Iemand die ook al niet bij het DBF hoort.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Man16 schreef op 30-11-2005 @ 18:57 :
geen genoeg
Onvoldoende.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 10:08
Supreme Dutch
Citaat:
McCaine schreef op 30-11-2005 @ 22:39 :
Praatjes vullen geen gaatjes.
Daarom ga ik ook binnenkort de politiek in..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 01-12-2005 @ 11:08 :
Lijst Politiek Incorrect?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:08
Joostje
Joostje is offline
Iedereen die ook maar af en toe vegetarisch eet is een levensgevaarlijke terrorist ja/nee.
Oud 01-12-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 01-12-2005 @ 17:08 :
Iedereen die ook maar af en toe vegetarisch eet is een levensgevaarlijke terrorist ja/nee.
D'oh. Lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja natuurlijk.
Oud 01-12-2005, 23:13
Verwijderd
Vlees vreten zul je kreng
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 23:17
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2005 @ 00:13 :
Vlees vreten zul je kreng
Vegetariërs de gekste.
Oud 02-12-2005, 07:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja hoor.
Oud 02-12-2005, 12:01
reno
reno is offline
Grasetend links tuig. Dat is het.
Oud 02-12-2005, 13:44
MTpower
MTpower is offline
Haha, die gasten zullen wel heel blij zijn met het reclamezinnetje "Kip! Het meest veelzijdige stukje vlees, kip!"
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 02-12-2005 @ 13:01 :
Grasetend links tuig. Dat is het.
Maar gelukkig gaat de alwetende, superintelligente Supreme Dutch de politiek in om dat tuig eens flink aan te pakken. Net als MTpower misschien?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 14:47
MickeyV
MickeyV is offline
Supreme Dutch dwaalt ook overigens. PvdD staat vooralsnog op 1 zetel. Wat Wakker Dier betreft: Jort Kelder heeft aan hun spotjes en campagnes meegewerkt, nuff said, zoals dat, hip gezegd, heet.
Oud 02-12-2005, 14:50
Verwijderd
Inderdaad, 1 zetel, in tegenstelling tot Nieuw Rechts, dat overigens slechts 3,7% van de stemmen heeft gekregen bij de EP-verkiezingen (de kiesdrempel was 3,8%). Meneer Smit is in de laatste drie dagen voor die verkiezingen pas echt een beetje begonnen met campagne voeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 15:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-12-2005 @ 15:01 :
Net als MTpower misschien?
Ik stem, dat vind ik genoeg
Ik zeur liever gewoon
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 15:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nou ik vind mijn zus best gevaarlijk dus ik stem ja.
Reageren

Regels voor berichten