Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de gokkans werd er bij ons ook altijd afgehaald. Is ook wel logisch, want stel je verdient je studiepunten als het gemiddelde van twee cijfers een 5,5 of hoger is en je haalt al een 8,5, dan hoef je je volgende tentamen niet meer te leren want met gokken zou je een 2,5 halen en dan heb je dus gemiddeld een 5,5. (Theoretisch) Het is wel een verrotte regeling, maar anders kan het niet. Dat is gewoon het nadeel van meerkeuzevragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bijvoorbeeld bij een mctoets van 40 vragen, 10 vragen is een 0. Dan heb je nog 30 vragen voor cijfer van 0 tot 10. ongeveer 0.3 per vraag. Alles goed is een 10, 39 goed een 9.7, 38 goed een 9.3, 11 goed een 0.3 etc etc etc |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, het soort universiteiten dat meer dan duizend eerstejaars aanneemt zal het ongetwijfeld normaal vinden om MC-tentamens te geven. |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat iemand 40 van de 60 vragen zeker weet, en er 20 moet gokken. Daar zouden er theoretisch gezien 5 van goed gegokt zijn. Maar vervolgens worden eerste 15 goede antwoorden niet meegerekend. Dus 10 antwoorden die je wel wist worden ook niet meegerekend.
||
Citaat:
Als je het niet 'gewoon weet' ga je gokken (ook al twijfel je niet over alle mogelijke antwoorden) en door het 2/0/-1 principe toe te passen filter je de gokkans weg. Enfin, wij hadden ook meerkeuzevragen op die manier. De puntentelling vind ik wel 'eerlijk', maar de examenvorm zelf is nogal klote. Meerkeuzevragenexamens stond bij ons nogal gelijk aan examens waar je vooral de kleine details hoorde te kennen. Mijn geheugen is daar niet goed in...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Immers, (15+1)/30*10 = 5,3 Het punt is gewoon dat jij slechts 20 vragen hoeft te weten en statistisch gezien haal jij dan alsnog 50% van de vragen (=5,0).
||
![]() |
Citaat:
Daarbij vind ik dat logisch. Ik had het ook niet anders verwacht. Als ik bij 60 vragen maar 35 goed zou hebben, zou ik dat behoorlijk slecht vinden. En geen voldoende waard. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens WD, de gokcorrectie klopt niet helemaal volgens Cora. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In plaats van er van uit te gaan dat een kwart goed is door te gokken, kun je ook kijken hoeveel vragen er fout zijn beantwoord. Stel dat je 15 vragen fout hebt, heb je volgens hun redenatie 20 vragen gegokt, waarvan 5 goed. Tel dan bijvoorbeeld de eerste 5 vragen niet mee. Als je daar je berekening op baseert, lijkt dat mij al eerlijker, maar ik weet niet of dat ook zo is. Er zal wel goed nagedacht zijn over de berekening, aangezien die veel toegepast wordt.
||
Citaat:
bij ons doen ze het ook. ik vind het maar krom hoor als je hier de helft van aantal vragen goed hebt, dan heb je dus een 3,5 ![]() *uit ervaring spreekt*
||
Citaat:
ik vind er verder ook niets bezwaarlijks aan, omdat je gewoon een voldoende kan halen als je goed geleerd hebt, ongeacht een ov of mc tentamen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Vijftig gesaaide linkerhanden #1541 Verwijderd | 500 | 28-10-2011 22:50 | |
Psychologie |
Lucht je hart topic deel 130 Eend | 490 | 14-06-2008 13:17 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic nummero 125 Verwijderd | 494 | 03-04-2008 21:08 | |
De Kantine |
Papegaai, papegaai, post hier nu maar snel iets anders blijft het duisentsaai! #158 TopDrop | 501 | 26-03-2008 19:53 |