Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 17:34
Verwijderd
Ik merk dat ik de afgelopen maanden erg slecht slaap.
22:00 naar bed en in slaap vallen lukt me niet. Ik blijf altijd een poos wakker. Als ik de volgende dag 6 uur op moet staan ben ik echt brak dus ik moet echt meer uren slapen.
Dus het probleem wallen is er dan. Ik merk vooral sochtends dat ze erg dik zijn. Zijn hier hulpmiddelen voor? En wat te doen om goed te kunnen slapen. Ik slaap vaak laat in als ik in bed lig. Het duurt meestal een uur voordat ik slaap.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 18:04
Anno2007
Anno2007 is offline
bij mij wil t nog wel is helpen om savonds na (zeg maar 8uur, alsk om 10 uur naar bed ga) nix meer te eten (anders krijg ik dan nog te veel energie ofzow denk, wordt iig klaar wakker dervan)

vaak lees ik eerst nog wat (vaak van die boeken die altijd hetzelfde gaan (een nietnadenk boek dus) en doe t ligt dan uit op t moment dat mn ogen bijna dichtvallen

en als ik egt heel veel moeite heb dan wil rustige muziek ook nog wel is helpen (vaak als ik te veel lig te denken over wat niet goed ging enzo)

ik weet neit of je der wat aan hebt or, maar dis zon btje mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:51
Roos
Roos is offline
Als je op google zoekt, vind je vast een aantal tips. Er is niet één gouden tip helaas. Het helpt bijvoorbeeld om een uur voordat je gaat slapen tot rust te komen. Niet meer computeren of tv kijken, bijvoorbeeld. Maar wat lezen, opruimen, of douchen.

De meeste slaapklachten zijn gelukkig tijdelijk van aard, ik denk dat bijna iedereen wel zo'n periode meemaakt.

Oh ja oordopjes helpen bij mij heel goed, omdat ik vrij snel half-wakker word van zachte geluiden.

Daarnaast kan stress/spanning voor slaapklachten zorgen. Ga maar na of dat voor jou ook geldt, dan moet je uiteraard actie ondernemen om die stress te verminderen
Oud 10-12-2005, 10:28
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-12-2005 @ 23:51 :
Als je op google zoekt, vind je vast een aantal tips. Er is niet één gouden tip helaas. Het helpt bijvoorbeeld om een uur voordat je gaat slapen tot rust te komen. Niet meer computeren of tv kijken, bijvoorbeeld. Maar wat lezen, opruimen, of douchen.
Je zeg maar voorbereiden op het slapen gaan. Dan ga je niet van iets heel druks in je bed je liggen waar je over na gaat denken. Volgens mij helpt dat wel. Heb je geen bad? Misschien kun je in bad gaan of een hete douche nemen, dat ontspant ook.

Oordopjes waren voor mij geen optie, ze vallen steeds uit mn oren waar ik dan wakker van word en ze weer in ga doen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:26
Apomes
Apomes is offline
Sedinal!

Plantaardige druppeltjes die je kalmeren en vermoeid maken
Oud 10-12-2005, 12:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik lees ook altijd in bed voordat ik ga slapen... Meestal wel een half uurtje. Ook probeer ik mijn gedachten te verzetten, dus niet aan alle gebeurtenissen van die dag te denken. Dat is een kwestie van oefenen en dan krijg je het heel makkelijk onder de knie.

Tegen wallen weet ik niets...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:43
Verwijderd
Ik denk dat ik maar eens ga lezen

Geen oordopjes anders hoor ik de wekker niet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 10-12-2005 @ 18:43 :
Ik denk dat ik maar eens ga lezen

Geen oordopjes anders hoor ik de wekker niet.
Ik hoor hem altijd wel hoor. Moet je gewoon even testen door met oordopjes de wekker (hard) af te laten gaan.
Oud 12-12-2005, 14:35
Gwenniej
Gwenniej is offline
voor de wallen:
ijskoude lepels op je wallen
Oud 12-12-2005, 19:39
flanke
flanke is offline
tegen wallen -> water drinken (heb ik gehoord, omdat die afvalstoffen wegdoen)
Ik lig meestal ook lang wakker, omdat ik teveel nadenk over vanalles. Ik merk het ook wanneer ik in slaap aan het vallen ben, omdat mijn hersenen dan beelden vormen waar ik niet bewust aan gedacht heb.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:52
Mooneh
Mooneh is offline
Hm... Ik doe zelf altijd de eeuwen oude komkommer schijfjes truuk. Op je ogen, 10 minuutjes laten zitten, en je wallen zijn al metteen een beetje bijgetrokken..
Mja, dat zie ik een man nog niet zo snel doen.
Oh, en kamille thee drinken voor het slapen gaan heeft bij mij ook altijd goed geholpen...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:55
adon1s
adon1s is offline
Je slaap verspreiden over dag, dan zul je merken dat je overdag ook actiever bent(met sport enz.). Als je geen 8 uur kunt slapen hoef je dat echt niet hoor.

Regels voor berichten