Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 13:34
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Met de tijd komen er veel meer computers, maar ligt de toekomst nog wel open voor meer informatica?
Ik hoorde van mijn mentor dat je daar nog heel veel werk in kon vinden, maar iemand anders zei dat het juist nog moeilijk werd om later aan een baan te komen omdat er al zoveel informatica-studenten zijn.
Hoe zit het? Kom je over 5-10 jaar nog steeds makkelijk aan een baan met informatica? (niks is zeker, maar wat verwacht je?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 14:37
Al Murphy
Al Murphy is offline
Daar kan je nu niet veel zinnige dingen over vertellen. Informatici worden massaal aangenomen als het goed gaat met de economie, maar staan vrij zwak als het slecht gaat met de econome.
De echte boom-periode voor informatici is voorbij, en zie ik ook niet onmiddellijk terugkomen.

Best afwachten tot je je diploma hebt, dan zal je het wel merken.
Oud 08-12-2005, 14:42
Miracle
Miracle is offline
Ik verwacht van wel.

Het was laatst nog op het nieuws, dat er te weinig ICT personeel was met een goede opleiding. Maar, er valt echt weinig over te zeggen.

In 1991 werd m'n moeder aangeraden om niet aan een docentenopleiding/PABO te beginnen, want daar zou over vier jaar echt te weinig werk in te vinden zijn. Achteraf klopt dat natuurlijk helemaal niet.
Oud 08-12-2005, 15:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2005 @ 15:42 :
Ik verwacht van wel.

Het was laatst nog op het nieuws, dat er te weinig ICT personeel was met een goede opleiding. Maar, er valt echt weinig over te zeggen.

In 1991 werd m'n moeder aangeraden om niet aan een docentenopleiding/PABO te beginnen, want daar zou over vier jaar echt te weinig werk in te vinden zijn. Achteraf klopt dat natuurlijk helemaal niet.
Er is erg weinig werk voor mensen die pabo hebben afgerond op dit moment. Vooral in de randstad. Dat klopt dus wel... misschien heeft je moeder toevallig wel werk gevonden, maar dat maakt haar hoogstens een uitzondering...
Oud 08-12-2005, 16:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-12-2005 @ 16:48 :
Er is erg weinig werk voor mensen die pabo hebben afgerond op dit moment. Vooral in de randstad. Dat klopt dus wel... misschien heeft je moeder toevallig wel werk gevonden, maar dat maakt haar hoogstens een uitzondering...
We wonen niet in de randstad en m'n moeder heeft geen PABO gedaan, omdat ze dat dus afraadden. Uiteindelijk (tien jaar later) heeft ze wel een docentopleiding gevolgd trouwens, maar dat terzijde.
Oud 08-12-2005, 16:23
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Pyromaniac schreef op 08-12-2005 @ 14:34 :
Met de tijd komen er veel meer computers, maar ligt de toekomst nog wel open voor meer informatica?
Ik hoorde van mijn mentor dat je daar nog heel veel werk in kon vinden, maar iemand anders zei dat het juist nog moeilijk werd om later aan een baan te komen omdat er al zoveel informatica-studenten zijn.
Hoe zit het? Kom je over 5-10 jaar nog steeds makkelijk aan een baan met informatica? (niks is zeker, maar wat verwacht je?)
Je bent nu 15, voordat jij op de arbeidsmarkt komt ben je waarschijnlijk meer dan 6 jaar verder.. het is moeilijk te voorspellen hoe t dan is met de arbeidsmarkt..
Oud 08-12-2005, 16:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Momenteel is academisch opgeleid ICT-personeel erg gevraagd, er wordt verwacht dat die vraag in de toekomst niet zal afnemen, omdat de hoeveelheid informatica-studenten nagenoeg gelijk blijft. Bij ons op de studie merk je de laatste jaren dat het aantal ICT-domein kiezers sterk afneemt. Dat kan dus ook een probleem worden.
Oud 08-12-2005, 17:34
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-12-2005 @ 17:34 :
Momenteel is academisch opgeleid ICT-personeel erg gevraagd, er wordt verwacht dat die vraag in de toekomst niet zal afnemen, omdat de hoeveelheid informatica-studenten nagenoeg gelijk blijft. Bij ons op de studie merk je de laatste jaren dat het aantal ICT-domein kiezers sterk afneemt. Dat kan dus ook een probleem worden.
afneemt? Ik dacht dat ze juist meer voor ICT kiezen.

oh en: Ik heb dan een HBO of misschien een WO studie afgerond na die 5-10 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten