Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 11:14
pkoster
pkoster is offline
Mensen, ik heb jullie commentaar nodig!
Voor de Albert Hein bij mijn school hangt een bord dat er geen scholieren naar binnen mogen tussen 12:00 en 13:00 uur. Jullie raden het al, dit valt precies binnen onze pauze.
Dit is de enige winkel waar we terecht kunnen, en ik vind het een overdreven maatregel. Zalfs als je je tas buiten laat staan, en je pakt netjes een mandje, wordt je gepakt en teruggestuurd...
Het is me al vaker overkomen dat ik geen eten bij me had, (is opzich niet zo slim maarja ) en doordat ik niet de AH binnenkon, zat ik een hele dag met een borrelende maag .
Is dit toegestaan wat de albert hein hier doet? Volgens mij is de supermarkt een openbare ruimte, waar dus iedereen mag komen, of zit ik nu fout???
HELP ME!
P.
Oud 10-01-2004, 11:20
Verwijderd
Ik vermoed dat die tijd zo gekozen is omdat hij binnen jullie pauze valt.

De hele dag met een borrelende maag rondlopen omdat je de AH niet in kunt...? Verkopen ze op school niks?

Ik weet niet of het toe is gestaan, zijn al wel eens discussies over geweest (ook ivm asielzoekers ed), maar volgens mij mocht het wel. Een supermarkt is toch geen openbare ruimte...? 't is gewoon eigendom van de eigenaar van de supermarkt, als ik het goed heb.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:23
pkoster
pkoster is offline
Citaat:
De hele dag met een borrelende maag rondlopen omdat je de AH niet in kunt...? Verkopen ze op school niks?
Jawel, alleen bij mij op school kan je alleen iets kopen met je chipknip... En die heb ik niet altijd bij me... Hij is al 3 keer gestolen, en dan ben ik ook me pinpas gelijk kwijt... Dus die neem ik liever niet mee
Oud 10-01-2004, 12:32
martijn1985
martijn1985 is offline
De AH is eigendom van de Ahold holding. Ik neem aan dat het daarom alleen al geen openbare ruimte is. Het is een eigendom van iemand, die iemand mag dus personen weren.
Oud 10-01-2004, 13:35
fib
fib is offline
als je echt iets moet hebben: gewoon in je eentje naar binnen gaan, terwijl je je portemonee al in je hand hebt. Vooral niet in een groepje
Oud 10-01-2004, 13:42
Aristidis
Aristidis is offline
er zijn bij ons ook van die onzinnige regels, sommige winkels hebben de regels (de hele dag) dat er niet meer dan dire scholieren in de winkel mogen zijn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
pkoster schreef op 10-01-2004 @ 12:14:
Voor de Albert Hein bij mijn school hangt een bord dat er geen scholieren naar binnen mogen tussen 12:00 en 13:00 uur. Jullie raden het al, dit valt precies binnen onze pauze.
Wat een toeval.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:50
Wawl
Wawl is offline
Slechte ondernemer dan, kan me namelijk niet voorstellen dat hij zoveel schade aan diefstal heeft dat hij deze maatregel op die manier (aan zichzelf) kan rechtvaardigen.
Oud 10-01-2004, 15:06
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
en doordat ik niet de AH binnenkon, zat ik een hele dag met een borrelende maag .
Zelf eten meenemen is zeker niet stoer?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:28
ekki
ekki is offline
Ben ik ff blij dat ik student ben....
Oud 10-01-2004, 15:51
Divina Flor
Divina Flor is offline
Tsja, als er echt veel gestolen wordt is het natuurlijk niet zo vreemd dat ze scholieren rond de tijd dat die pauze hebben weigeren.
Maar je hebt toch wel meerdere pauzes? Misschien zou je in de eerste pauze wat kunnen kopen. Of gewoon bij de informatie balie vragen of ze iets voor je op willen halen omdat jij er niet in mag.. (vraag me af of dat werkt, maar je kunt het proberen)
Oud 10-01-2004, 17:15
Luego
Luego is offline
bij ons mogen er ook vaak niet meer dan twee scholieren naar binnen. en bij de schlecker (ook vlakbij) mochten een tijdje helemaal geen scholieren meer naar binnen.
echt onzin, er wordt wel heel veel gejat, maar dan nog komt de helft van hun omzet door onze school.

heb je geen tussenuren dan?
als je echt eten nodig hebt: tas even op school laten staan (en ook niet met andere scholieren praten), beetje serieus kijken en dus liefst op een ander tijdstip dan de pauze, en je komt meestal wel binnen hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:57
Verwijderd
Bij bepaalde supermarkten hier in Rotterdam is er een toonbankt buiten de winkel waar er producten worden verkocht als eten, drinken, sigaretten en meer dingen die scholieren nodig (denken te) hebben. Als de manager blijft weigeren om jullie binnen te laten, kan hij toch wel zo'n toonbankje neerzetten? Hongerige en aan sigaretten verslaafde scholieren lijken mij een goede bron van inkomsten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:39
Verwijderd
Ik dacht dat je niet mocht discrimineren in dit land, maar wat verwacht je ook anders van de AH
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:43
J'Landa
J'Landa is offline
Hee! Vlgns mij mag dit niet eens. Iedereen ongeacht leeftijd huidskleur ras enz mag een winkel in tijdens de openingstijden hoor!! Echt belachelijk dat dat niet mag...houd een actie ofzo iets want ik vint echt 8rlik! xx Jolanda
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 10-01-2004 @ 19:57:
Bij bepaalde supermarkten hier in Rotterdam is er een toonbankt buiten de winkel waar er producten worden verkocht als eten, drinken, sigaretten en meer dingen die scholieren nodig (denken te) hebben. Als de manager blijft weigeren om jullie binnen te laten, kan hij toch wel zo'n toonbankje neerzetten? Hongerige en aan sigaretten verslaafde scholieren lijken mij een goede bron van inkomsten.
Ik wilde net het voorbeeld geven van de AH op Zuidplein. Daar mogen tussen 12.00 en 13.00 uur geen scholieren naar binnen. Ze hebben speciaal voor scholieren bij de klantenservice (oid, die balie iig) een 'beperkt assortiment' beschikbaar gesteld (oid), zoals ze dat zo mooi melden op het bordje.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:25
Juvenile
Juvenile is offline
'Maar ik ben helemaal geen scholier...'
Oud 10-01-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:25:
'Maar ik ben helemaal geen scholier...'
Lastig als je een jaar of 14/15 bent en ze naar je identiteitsbewijs vragen...dan moet je wel scholier zijn (of mbo'er, maar das dan niet zo heel geloofwaardig, zeker niet met een middelbare school vlakbij).
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:31
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 21:27:
Lastig als je een jaar of 14/15 bent en ze naar je identiteitsbewijs vragen...dan moet je wel scholier zijn (of mbo'er, maar das dan niet zo heel geloofwaardig, zeker niet met een middelbare school vlakbij).
Goed, laat ze bewijzen dat je geen scholier bent.

Overigens, dit is leeftijdsdiscriminatie. Is dat toegestaan? Ik heb zo een vaag gevoel dat er een gemeentelijke verordening voor nodig is om dit legaal te maken. Ga het eens na.
Oud 10-01-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:31:
Goed, laat ze bewijzen dat je geen scholier bent.

Overigens, dit is leeftijdsdiscriminatie. Is dat toegestaan? Ik heb zo een vaag gevoel dat er een gemeentelijke verordening voor nodig is om dit legaal te maken. Ga het eens na.
Ik denk dat het eerder het probleem is dat JIJ dan zult moeten bewijzen dat je geen scholier bent.

Kennelijk is het toegestaan. Een tijd terug is het enorm in opspraak geweest (ook met asielzoekers) en sindsdien staan die bordjes er nog steeds, dus ik denk dat het niet verboden is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:38
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 21:32:
Ik denk dat het eerder het probleem is dat JIJ dan zult moeten bewijzen dat je geen scholier bent.
Dat kan alleen met een collegekaart of bewijs dat je een fulltime baan hebt. Een veertigjarige kan dat ook niet altijd bewijzen. Nee, onschuld staat vast tot schuld is bewezen. Heel grondwettelijk. De winkelier zal anders zeggen, maar daar behaalt hij geen goede naam mee voor zijn winkeltje.

Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 21:32:
Kennelijk is het toegestaan. Een tijd terug is het enorm in opspraak geweest (ook met asielzoekers) en sindsdien staan die bordjes er nog steeds, dus ik denk dat het niet verboden is.
Ik had er laatst een discussie met mijn ouders over. Mijn vader bracht leeftijdsdiscriminatie naar voren en wees op het legale punt. Hij weet er nogal wat van. Ik zou het toch nagaan.
Oud 10-01-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:38:
Dat kan alleen met een collegekaart of bewijs dat je een fulltime baan hebt. Een veertigjarige kan dat ook niet altijd bewijzen. Nee, onschuld staat vast tot schuld is bewezen. Heel grondwettelijk. De winkelier zal anders zeggen, maar daar behaalt hij geen goede naam mee voor zijn winkeltje.
Die winkel heeft er geen problemen mee dat jij er niet in mag, waarom zouden zij iets moeten bewijzen dan? Er is ook geen sprake van schuld, voor zo ver ik weet. Die 'regel' gaat hier dus niet op, lijkt me. De winkel is eigendom van iemand, dus mag dus beslissen wie er in mag of niet. Jij laat toch ook niet Jan en alleman je huis in?

Een 40-jarige zit over het algemeen niet op een reguliere middelbare school.

Citaat:
Ik had er laatst een discussie met mijn ouders over. Mijn vader bracht leeftijdsdiscriminatie naar voren en wees op het legale punt. Hij weet er nogal wat van. Ik zou het toch nagaan.
Ik denk dat de mensen die er toen mee bezig zijn geweest er misschien nog wel meer van weten. Er is ook een rechtszaak over geweest, als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:56
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 21:45:
Die winkel heeft er geen problemen mee dat jij er niet in mag, waarom zouden zij iets moeten bewijzen dan?
Zij wijken van de normale situatie af, niet jij. Zij zullen dus een reden aan moeten geven. In andere woorden: zij hebben er problemen mee dat jij de winkel betreedt (lijkt me heel gewoon).

Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 21:45:
Ik denk dat de mensen die er toen mee bezig zijn geweest er misschien nog wel meer van weten. Er is ook een rechtszaak over geweest, als ik me niet vergis.
Ja, de mensen die er toen mee bezig waren. Maar ik geloof niet dat je me tot nu toe iets concreets hebt verteld over de wetgeving.
Oud 10-01-2004, 21:57
Verwijderd
Die winkelier heeft geen gegronde reden mensen van jonge leeftijd te weigeren
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:40
Verwijderd
Oh, the humanity. Gewoon naar binnen gaan, je goed gedragen, als je geweigerd wordt zeggen dat je het zoontje van de burgemeester bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2004, 22:48
Saddam Hussein
Saddam Hussein is offline
Ik heb er ook vaak last van gehad, je moet ze gewoon hard bashen, dan leren ze het wel af, die stomme supermarkthouders.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-01-2004 @ 23:40:
Oh, the humanity. Gewoon naar binnen gaan, je goed gedragen, als je geweigerd wordt zeggen dat je het zoontje van de burgemeester bent.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 00:06
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Saddam Hussein schreef op 10-01-2004 @ 23:48:
Ik heb er ook vaak last van gehad, je moet ze gewoon hard bashen, dan leren ze het wel af, die stomme supermarkthouders.
ja die vergas je gewoon he, mak'lijk zat...
Oud 11-01-2004, 00:12
Saddam Hussein
Citaat:
tinjooo schreef op 11-01-2004 @ 01:06:
ja die vergas je gewoon he, mak'lijk zat...
Wij gebruiken geen massavernietigingswapens, maar schieten ze één voor één met een handrevolver af.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 02:54
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Saddam Hussein schreef op 11-01-2004 @ 01:12:
Wij gebruiken geen massavernietigingswapens, maar schieten ze één voor één met een handrevolver af.
Hmpf lebbis en jansen.
Oud 11-01-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:56:
Zij wijken van de normale situatie af, niet jij. Zij zullen dus een reden aan moeten geven. In andere woorden: zij hebben er problemen mee dat jij de winkel betreedt (lijkt me heel gewoon).
Die reden hebben ze ook: er wordt kennelijk veel gejat door scholieren.

Citaat:
Ja, de mensen die er toen mee bezig waren. Maar ik geloof niet dat je me tot nu toe iets concreets hebt verteld over de wetgeving.
Jij wel dan?

Meerdere malen ontving het ADB meldingen over supermarkten die bordjes hadden opgehangen met daarop de tekst: "Verboden voor scholieren". In de meeste gevallen zijn medewerkers van het ADB in gesprek gegaan met de bedrijfsleiders en rayonhoofden van de betreffende supermarkten. Omdat het wel voor te stellen is dat het onoverzichtelijk is wanneer er 150 leerlingen in de schoolpauze tegelijkertijd een supermarkt binnenstormen, is in de meeste gevallen een compromis gevonden zoals het toelaten van leerlingen in beperkte aantallen per keer.

En

Officieel is er nog geen wetgeving waarin leeftijd expliciet wordt genoemd als discriminatiegrond, maar de procedure hiertoe is in een vergevorderd stadium.
http://www.adbhaarlem.nl/scriptiedeel4.htm

Over de wet die vermoedelijk in maart 2004 in werking treedt:
De wet gaat leeftijdsdiscriminatie bij de arbeid verbieden, maar laat de mogelijkheid van gerechtvaardigde leeftijdsgrenzen wel open.
http://www.leeftijd.nl/menu_vragen.html

Verder mag je zelf zoeken, maar echt verboden lijkt het me niet, anders hadden ze die bordjes wel helemaal op grond van één of andere wet weg moeten halen. Nu wordt er 'met ze gesproken'.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:05
Saddam Hussein
Citaat:
AJMouse schreef op 11-01-2004 @ 03:54:
Hmpf lebbis en jansen.
Offtopic:
Goedzo, beste man.

Als ik als (onschuldige) scholier boodschappen zou doen bij de AH, zou ik niets jatten, want dan pakken ze je. Ga gewoon in discussie met zo'n medewerker, winkeldieven kunnen ze over het algemeen wel, maar discussieren is niet altijd hun sterkste kant.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:50
bumblebee
bumblebee is offline
Tja, het is inderdaad belachelijk, én discriminatie. Op die grond zou je ze kunnen aanklagen, maar volgensmij heeft het weinig zin..
Oud 11-01-2004, 15:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Jah hoor nu is het alleen were de Albert Heijn

Citaat:
Ik dacht dat je niet mocht discrimineren in dit land, maar wat verwacht je ook anders van de AH
Sorry maar jij weet net als ik dat dit ook gebeurt bij andere supermarkten, maar ja jij hebt waarschijnlijk een allergie tegen AH.

Of het mag jah geen idee, maar misschien is het verstandig om met de supermarkt manager eens te praten of er geen compromis , want lijkt me lullig als je om 12 uur uit bent en boodschappen voor je moeder moet doen :-s

Ik vind dat sooort bordjes niet goed mar om nu te zeggen (zie boven) dat het alleen AH is nee jammer isdus niet zo
Oud 11-01-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 09:48:
Verder mag je zelf zoeken, maar echt verboden lijkt het me niet, anders hadden ze die bordjes wel helemaal op grond van één of andere wet weg moeten halen. Nu wordt er 'met ze gesproken'.
Wetten worden niet binair afgedwongen. Het is niet een kwestie van óf niet toegestaan en weghalen, óf wel toegestaan en die bordjes blijven hangen. De kans is groot dat het op grond van éen of andere regeling niet mag, maar dat men niet zomaar wil verbieden die bordjes op te hangen. Die winkeliers hebben namelijk een vrij groot belang bij het verbieden van scholieren.

Er wordt ongelooflijk veel gepikt door scholieren, en dat is eenvoudigweg tegen te houden door geen scholieren meer binnen te laten. Het kan best of zo'n weigering wel of niet mag, dat weet ik niet. Het ligt in elk geval wel een stuk genuanceerder dan 'je mag in dit land niet discrimineren' of 'je kunt ze aanklagen'. Het zal wel zo zijn dat het niet mag, maar dat men de winkeliers niet te hard wil aanpakken omdat ze zeker wel een gerechtvaardigd belang hebben bij het verbieden van scholieren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:38
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 09:48:
Jij wel dan?
Nee, daarom stel ik voor het even na te gaan.

Maar als een winkelier je de uitgang wijst en je gewoon rustig zegt dat je geen scholier bent, denk je dan echt dat hij je de winkel uit zet? Hij kijkt wel uit, zeker als er andere klanten bij zijn. Bovendien: hoe gaat hij je dan dwingen weg te gaan? Aan een minderjarige gaan lopen trekken is niet verstandig als diegene niets verkeerd doet.
Oud 11-01-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 11-01-2004 @ 18:38:
Maar als een winkelier je de uitgang wijst en je gewoon rustig zegt dat je geen scholier bent, denk je dan echt dat hij je de winkel uit zet? Hij kijkt wel uit, zeker als er andere klanten bij zijn. Bovendien: hoe gaat hij je dan dwingen weg te gaan? Aan een minderjarige gaan lopen trekken is niet verstandig als diegene niets verkeerd doet.
Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:03
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 18:54:
Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Ten eerste ben ik 18 en hoor ik al een stuk geloofwaardiger over te komen als niet-scholier. Ten tweede moet je me de supermarkt even wijzen, want hier hebben we alleen normale supermarkten.
Oud 11-01-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 11-01-2004 @ 19:03:
Ten eerste ben ik 18 en hoor ik al een stuk geloofwaardiger over te komen als niet-scholier. Ten tweede moet je me de supermarkt even wijzen, want hier hebben we alleen normale supermarkten.
Er zijn zat 18-jarigen die nog op de middelbare zitten.
En een supermarkt heb ik al genoemd.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 00:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 11-01-2004 @ 19:03:
Heb hier alleen een supermarkt (C1000) waar maximaal 3 scholieren tegelijk naar binnen mogen
Oud 12-01-2004, 06:49
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
Dit is de enige winkel waar we terecht kunnen, en ik vind het een overdreven maatregel. Zalfs als je je tas buiten laat staan, en je pakt netjes een mandje, wordt je gepakt en teruggestuurd...
Het is me al vaker overkomen dat ik geen eten bij me had, (is opzich niet zo slim maarja ) en doordat ik niet de AH binnenkon, zat ik een hele dag met een borrelende maag .
Is dit toegestaan wat de albert hein hier doet? Volgens mij is de supermarkt een openbare ruimte, waar dus iedereen mag komen, of zit ik nu fout???
HELP ME!
P.
het is waarschijnlijk ingevoerd omdat veel scholieren rond die tijd voor overlast bezorgen...
Oud 12-01-2004, 10:03
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-01-2004 @ 22:57:
Die winkelier heeft geen gegronde reden mensen van jonge leeftijd te weigeren
Ga eens met een winkelier in de buurt van een school praten. Die zal je precies vertellen hoe ze iedere dag zijn winkel leegroven.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:44
blackfairy
blackfairy is offline
Als eigenaar van een winkel mag jij elk moment iemand, wie het ook is, met welke reden dan ook , de toegang van de winkel ontzeggen.
Word dit genegeerd kan je bij de politie een straatverbod, of hoe je t ook noemt bij een winkelontzegging, aanvragen. (dan wel met geldige reden natuurlijk)

Dus die meneer de directeur/manager van dat filiaal van meneer heijn, mag volgens mij zelf de regels bepalen over wie er in de winkel mag en wie niet. En in dit geval zal er wel een geldige reden zijn, omdat er voorheen heel veel geript is...
Oud 12-01-2004, 11:59
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
gelukkig woon ik in het noorden & in een dorp bij ons is dat probleem dus niet , wij kunnen rustig met een groepje scholieren de edah, of de AH (alleen die is er bij ons niet) binnen denderen. eigenlijk belachelijk dat het mag, die bordjes, ik bedoel, stelen is immers ondernemersrisico..(toch?) maar wat vele anderen zeggen, gewoon in je eentje naar binnen gaan, desnoods met een "lijstje" (waar onzin op staat maar zodat het lijkt alsof je boodschapjes voor je ma/pa doet) laat je tas op school, frutsel niet aan je jas, enz.enz.
damn!
Oud 12-01-2004, 15:07
pkoster
pkoster is offline
Hardstikke bedankt allemaal voor jullie tips.... maar helaas....alles al geprobeerd.
Toch bedankt!
Oud 12-01-2004, 15:21
Verwijderd
Je kunt natuurlijk altijd iemand gijzelen, maar dat is niet altijd even verstandig.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:29
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-01-2004 @ 16:21:
Je kunt natuurlijk altijd iemand gijzelen, maar dat is niet altijd even verstandig.

Je mag scholieren niet op rare ideen brengen dan word t hier strax net amerika, en dat moeten we niet hebben he...
Oud 13-01-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 12-01-2004 @ 16:21:

jah , of gwn met een pistool binnenlopen wedden dat ze je niet tegenhouden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:53
machtigespa
machtigespa is offline
willen ze je eruit slaan? gewoon binnenstappen, mandje pakken. en als ze gaan zeuren terug zeuren. als je ze vastpakken oid, kun je aangifte doen bij de politie.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:07
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Friedman schreef op 12-01-2004 @ 11:03:
Ga eens met een winkelier in de buurt van een school praten. Die zal je precies vertellen hoe ze iedere dag zijn winkel leegroven.
Helaas wel ja. Snap niet waar dat goed voor is, je verpest het met je 'stoere' gedrag voor anderen.
Reageren

Regels voor berichten