Advertentie | |
|
![]() |
|
De AH is eigendom van de Ahold holding. Ik neem aan dat het daarom alleen al geen openbare ruimte is. Het is een eigendom van iemand, die iemand mag dus personen weren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Tsja, als er echt veel gestolen wordt is het natuurlijk niet zo vreemd dat ze scholieren rond de tijd dat die pauze hebben weigeren.
Maar je hebt toch wel meerdere pauzes? Misschien zou je in de eerste pauze wat kunnen kopen. Of gewoon bij de informatie balie vragen of ze iets voor je op willen halen omdat jij er niet in mag.. (vraag me af of dat werkt, maar je kunt het proberen)
|
![]() |
bij ons mogen er ook vaak niet meer dan twee scholieren naar binnen. en bij de schlecker (ook vlakbij) mochten een tijdje helemaal geen scholieren meer naar binnen.
echt onzin, er wordt wel heel veel gejat, maar dan nog komt de helft van hun omzet door onze school. heb je geen tussenuren dan? als je echt eten nodig hebt: tas even op school laten staan (en ook niet met andere scholieren praten), beetje serieus kijken en dus liefst op een ander tijdstip dan de pauze, en je komt meestal wel binnen hoor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij bepaalde supermarkten hier in Rotterdam is er een toonbankt buiten de winkel waar er producten worden verkocht als eten, drinken, sigaretten en meer dingen die scholieren nodig (denken te) hebben. Als de manager blijft weigeren om jullie binnen te laten, kan hij toch wel zo'n toonbankje neerzetten? Hongerige en aan sigaretten verslaafde scholieren lijken mij een goede bron van inkomsten.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens, dit is leeftijdsdiscriminatie. Is dat toegestaan? Ik heb zo een vaag gevoel dat er een gemeentelijke verordening voor nodig is om dit legaal te maken. Ga het eens na.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kennelijk is het toegestaan. Een tijd terug is het enorm in opspraak geweest (ook met asielzoekers) en sindsdien staan die bordjes er nog steeds, dus ik denk dat het niet verboden is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Een 40-jarige zit over het algemeen niet op een reguliere middelbare school. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Meerdere malen ontving het ADB meldingen over supermarkten die bordjes hadden opgehangen met daarop de tekst: "Verboden voor scholieren". In de meeste gevallen zijn medewerkers van het ADB in gesprek gegaan met de bedrijfsleiders en rayonhoofden van de betreffende supermarkten. Omdat het wel voor te stellen is dat het onoverzichtelijk is wanneer er 150 leerlingen in de schoolpauze tegelijkertijd een supermarkt binnenstormen, is in de meeste gevallen een compromis gevonden zoals het toelaten van leerlingen in beperkte aantallen per keer. En Officieel is er nog geen wetgeving waarin leeftijd expliciet wordt genoemd als discriminatiegrond, maar de procedure hiertoe is in een vergevorderd stadium. http://www.adbhaarlem.nl/scriptiedeel4.htm Over de wet die vermoedelijk in maart 2004 in werking treedt: De wet gaat leeftijdsdiscriminatie bij de arbeid verbieden, maar laat de mogelijkheid van gerechtvaardigde leeftijdsgrenzen wel open. http://www.leeftijd.nl/menu_vragen.html Verder mag je zelf zoeken, maar echt verboden lijkt het me niet, anders hadden ze die bordjes wel helemaal op grond van één of andere wet weg moeten halen. Nu wordt er 'met ze gesproken'. |
![]() |
||
Citaat:
Goedzo, beste man. Als ik als (onschuldige) scholier boodschappen zou doen bij de AH, zou ik niets jatten, want dan pakken ze je. Ga gewoon in discussie met zo'n medewerker, winkeldieven kunnen ze over het algemeen wel, maar discussieren is niet altijd hun sterkste kant. |
![]() |
||
![]() |
Jah hoor nu is het alleen were de Albert Heijn
![]() Citaat:
Of het mag jah geen idee, maar misschien is het verstandig om met de supermarkt manager eens te praten of er geen compromis , want lijkt me lullig als je om 12 uur uit bent en boodschappen voor je moeder moet doen :-s Ik vind dat sooort bordjes niet goed mar om nu te zeggen (zie boven) dat het alleen AH is nee jammer isdus niet zo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er wordt ongelooflijk veel gepikt door scholieren, en dat is eenvoudigweg tegen te houden door geen scholieren meer binnen te laten. Het kan best of zo'n weigering wel of niet mag, dat weet ik niet. Het ligt in elk geval wel een stuk genuanceerder dan 'je mag in dit land niet discrimineren' of 'je kunt ze aanklagen'. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als een winkelier je de uitgang wijst en je gewoon rustig zegt dat je geen scholier bent, denk je dan echt dat hij je de winkel uit zet? Hij kijkt wel uit, zeker als er andere klanten bij zijn. Bovendien: hoe gaat hij je dan dwingen weg te gaan? Aan een minderjarige gaan lopen trekken is niet verstandig als diegene niets verkeerd doet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een supermarkt heb ik al genoemd. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Als eigenaar van een winkel mag jij elk moment iemand, wie het ook is, met welke reden dan ook , de toegang van de winkel ontzeggen.
Word dit genegeerd kan je bij de politie een straatverbod, of hoe je t ook noemt bij een winkelontzegging, aanvragen. (dan wel met geldige reden natuurlijk) Dus die meneer de directeur/manager van dat filiaal van meneer heijn, mag volgens mij zelf de regels bepalen over wie er in de winkel mag en wie niet. En in dit geval zal er wel een geldige reden zijn, omdat er voorheen heel veel geript is...
|
![]() |
gelukkig woon ik in het noorden & in een dorp bij ons is dat probleem dus niet
![]() damn!
||
Citaat:
![]() Je mag scholieren niet op rare ideen brengen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
Het raadsel van Scholierië [2] Talon | 15 | 04-05-2002 11:27 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, veranderd en helft van hfdst 2!!!! ArvidKeemink | 9 | 08-09-2001 21:32 | |
ARTistiek |
Diary Of A Hacker: nachie hackuh! dystopia | 16 | 06-07-2001 20:16 |