|
|
|
er zijn bij ons ook van die onzinnige regels, sommige winkels hebben de regels (de hele dag) dat er niet meer dan dire scholieren in de winkel mogen zijn
|
|
|
|
pkoster schreef op 10-01-2004 @ 12:14:
en doordat ik niet de AH binnenkon, zat ik een hele dag met een borrelende maag .
|
|
|
|
Verwijderd
Ik dacht dat je niet mocht discrimineren in dit land, maar wat verwacht je ook anders van de AH
|
|
|
|
'Maar ik ben helemaal geen scholier...'
|
|
Verwijderd
Die winkelier heeft geen gegronde reden mensen van jonge leeftijd te weigeren
|
|
|
|
Verwijderd
Oh, the humanity. Gewoon naar binnen gaan, je goed gedragen, als je geweigerd wordt zeggen dat je het zoontje van de burgemeester bent.
|
|
|
|
Ik heb er ook vaak last van gehad, je moet ze gewoon hard bashen, dan leren ze het wel af, die stomme supermarkthouders.
|
|
|
|
Verwijderd
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:56:
Zij wijken van de normale situatie af, niet jij. Zij zullen dus een reden aan moeten geven. In andere woorden: zij hebben er problemen mee dat jij de winkel betreedt (lijkt me heel gewoon). Ja, de mensen die er toen mee bezig waren. Maar ik geloof niet dat je me tot nu toe iets concreets hebt verteld over de wetgeving.
Meerdere malen ontving het ADB meldingen over supermarkten die bordjes hadden opgehangen met daarop de tekst: "Verboden voor scholieren". In de meeste gevallen zijn medewerkers van het ADB in gesprek gegaan met de bedrijfsleiders en rayonhoofden van de betreffende supermarkten. Omdat het wel voor te stellen is dat het onoverzichtelijk is wanneer er 150 leerlingen in de schoolpauze tegelijkertijd een supermarkt binnenstormen, is in de meeste gevallen een compromis gevonden zoals het toelaten van leerlingen in beperkte aantallen per keer. En Officieel is er nog geen wetgeving waarin leeftijd expliciet wordt genoemd als discriminatiegrond, maar de procedure hiertoe is in een vergevorderd stadium. http://www.adbhaarlem.nl/scriptiedeel4.htm Over de wet die vermoedelijk in maart 2004 in werking treedt: De wet gaat leeftijdsdiscriminatie bij de arbeid verbieden, maar laat de mogelijkheid van gerechtvaardigde leeftijdsgrenzen wel open. http://www.leeftijd.nl/menu_vragen.html Verder mag je zelf zoeken, maar echt verboden lijkt het me niet, anders hadden ze die bordjes wel helemaal op grond van één of andere wet weg moeten halen. Nu wordt er 'met ze gesproken'. |
|
|
|
Hardstikke bedankt allemaal voor jullie tips.... maar helaas....alles al geprobeerd.
Toch bedankt!
|
|
Verwijderd
Je kunt natuurlijk altijd iemand gijzelen, maar dat is niet altijd even verstandig.
|
|
|
|
willen ze je eruit slaan? gewoon binnenstappen, mandje pakken. en als ze gaan zeuren terug zeuren. als je ze vastpakken oid, kun je aangifte doen bij de politie.
|