ik ken alleen wat van nieuwer werk van ze... dus t wordt tijd om me maar eens wat van die oude troep te gaan verdiepen, hoewel ik King's stem nooit echt heb getrokken en t meer op mn lachspieren werkt... we zullen zien.
Ce-El-Wan schreef op 03-12-2005 @ 20:03 : ik ken alleen wat van nieuwer werk van ze... dus t wordt tijd om me maar eens wat van die oude troep te gaan verdiepen, hoewel ik King's stem nooit echt heb getrokken en t meer op mn lachspieren werkt... we zullen zien.
Het oudere werk is véél beter dan de nieuwe cd's, hoewel die ook wel tof zijn, maar een tikkeltje te progressief naar mijn mening.
Heb deze LP (uit 1983) zelf ook staan, ondanks de matige geluidskwaliteit blijft het een goede 'hardrock' plaat.
Maar de opvolger ''don't break the oath'' (1984) is toch een absolute klassieker in het genre. Wist je dat de CD uitvoering van deze eerste twee Mercyful Fate LP's in een zg 'single CD box' zaten, deze LP's werden al in 1985 op CD uitgebracht.
Cornel schreef op 03-12-2005 @ 20:41 : Heb deze LP (uit 1983) zelf ook staan, ondanks de matige geluidskwaliteit blijft het een goede 'hardrock' plaat.
Ik heb zelf de reissue van Roadrunner uit dit jaar (met demo tracks, nummers van een EP en een dvd) en daar is de geluidskwaliteit een stuk beter dan op de orginele opname.
is dat weer een hippe nieuw bedachte stroming ofzo?
MF is gewoon HEAVY METAL (met nadruk op heavy!, en daar hoef je je niet voor te schamen als black metal sulletje)
Melissa is echt de vetste plaat die ze hebben, vind em veel gaver als don't break the oath. Vooral de binnenhoes doet et em, meest heersende foto van MF genomen ooit!