![]() |
|
Munich [2005]
Regie: Steven Spielberg. Screenplay: Tony Kushner en gebaseerd op het boek van Goerge Jonas. Cast: Eric Bana, Goeffrey Rush, Ziad Adwan e.a. Muziek: John Williams. Genre: Historisch Drama/Thriller. Het verhaal is gebaseerd op het boek Vengeance: The True Story of an Israeli Counter-Terrorist Team. De film gaat over de reactie op de bloederige gijzelingen tijdens de Olympische Spelen van 1972 in Munchen. Elf Israelische atleten werden gegijzeld en later vermoord door een Palesteinse terrostische beweging genaamd 'Black September'. We volgen een groep Mossad agenten, waaronder Avner Kauffman (Eric Bana), die de opdracht krijgen om de verantwoordelijken voor de gijzelingen op te sporen en te executeren. -De gebeurtenissen in de film berusten maar gedeeltelijk op feiten daarom noemt Spielberg deze film liever 'historische fictie'. -De makers van de film willen zoveel mogelijk commercie vermijden, ze willen dat de film voor zich zelf spreekt. http://www.imdb.com/title/tt0408306/ www.munichmovie.com ------------------------------------------------ Ik kijk hier al een tijdje naar uit vooral omdat hij geregiseerd is door Steven Spielberg, maar ik vraag me af of deze film Schindler's List, die toch als Spielbergs beste film beschouwd word, kan overtreffen. Wat denken jullie?
|
![]() |
|
![]() |
Er is al een topic over:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1301633 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Top 5 van 2006 Verwijderd | 20 | 17-12-2006 21:39 | |
Films, TV & Radio |
Wolke fuulm.....Nah. Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je? Dinalfos | 499 | 08-08-2006 08:44 | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties Verwijderd | 212 | 07-03-2006 21:22 | |
Muziek |
Je audioscrobbler stats ]{ing | 500 | 01-12-2005 00:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS kidnapt burgers om ze in andere landen te martelen Joostje | 118 | 18-03-2005 11:00 | |
Muziek |
het gothic luistertopic pipimädchen | 500 | 03-02-2005 07:57 |