En als de roostermakers dan in de knel komen met uren, wat dan?
Vergeet niet dat er ook genoeg mensen alleen het 6e en 7e uur hoeven te komen, en dan gaat dat niet op.
Ik zou dat maar anders formuleren. Bijvoorbeeld met een maximaal aantal lesuren achter elkaar. Daar zullen ook wel onderzoeken naar zijn geweest die je kan gebruiken om dit voorstel sterk te beargumenteren.
Misschien voorstellen als:
- Betere informatievoorziening voor leerlingen/leraren via internet. (ik weet niet in hoeverre dit nu goed is bij jullie?)
- Duidelijkere regelgeving met betrekking tot toetsing?
- Meer inspraak leerlingen in toekomstplannen school. (eventueel een brainstorm-groep die op half-jaar basis bekijkt wat er verbeterd zou kunnen worden)
- Meer inspraak leerlingen in evaluaties.
- Eventueel een groepsuitje, wat de (werk)sfeer ten goede zou komen
- Meer ruimtes om te studeren binnen school
- Meer computers binnen de school
Die voorstellen die jij noemt vind ik nogal 'kinderachtig' klinken. Sorry dat ik het zeg.
Op die van het ongezond voedsel verbieden na dan. Maar dit is niet echt een punt wat bij veel leerlingen in de smaak zou vallen. Formuleer het anders; betere kwaliteit/ lekkerdere/ luxere / gezondere maaltijden (denk aan grotere diversiteit aan broodjes; italiaanse broodjes met warme kaas, kruiden, eventueel ham (ik kom niet op de naam), stokbroodjes, bolletjes, kaiserbroodjes, etc. met veel beleg ... ook tosti's, croissants (evt. chocolade), denk ook aan vervangende gerechten als gezonde chinese/mexicaanse maaltijden.
Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 00:06.
|