Citaat:
nare man schreef op 22-12-2005 @ 12:45 :
Toch is het nonsens om te denken dat een islamitische bevolking automatisch leidt tot minder egoïsme. De reden dat mensen daar meer met zijn bezig zijn en minder met hebben is gewoon dat ze zo arm zijn als kerkratten.
|
Volgens mij gaat ze er niet automatisch vanuit. Ze zegt dat ze naar een Islamitisch land wil. Een Islamitisch land dat
iig niet kapitalistisch is. Je concludeert er wel heel snel wat anders uit.
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2005 @ 12:45 :
Om het voorbeeld van S. aan te halen: in Dubai zie je dat zodra sjeiks geld hebben, het wordt uitgegeven aan megalomane projecten (opspuiten van palmboom-vormige eilanden in zee, aanleggen van vakantieparadijzen etc.) Ook in andere islamitische landen zie je dat de bovenlaag met geld alle dingen doet die allah verboden heeft: moderne nachtclubs, lang stappen, drinken, seks, et cetera. Hartstikke mondain allemaal. Het zijn de sloebers die op figuren als Ahmadinejad stemmen, omdat ze niets anders hebben dan hun geloof. En in het westen ziet men dat als nobel, terwijl het in feite pure noodzaak is.
|
Het valt allemaal echt wel mee hoor. Mijn moeder woont nu al een tijdje in Egypte en als ik zie hoe mensen daar
met elkaar leven in plaats van
langs elkaar, kan ik daar best jaloers op worden. Dan denk ik: Waarom kan dat niet in ons Nederland? Hier verharden de mensen alleen maar, daar geven de mensen om elkaar en proberen samen het beste te maken van hun samenleving.
Mijn moeder is daar natuurlijk 'allochtoon' maar zoals zij, en de mensen in haar buurt (ook allemaal buitenlanders) worden behandeld door de plaatselijke bevolking, krijg ik de neiging om ook meteen mijn koffers te pakken. Het is dat mijn vader nu nog zo tegenwerkt, anders wist ik het wel.