Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 20:45
Hornyboy
Hornyboy is offline
Yup, tis waar, check deze artikel> www.xp-refresh.net. Waar het dus op neerkomt is dat XP expres de refresh rate beperkt.
Je kunt er ook gelijk de proggie voor je videokaart downen die dat fixt.

* Het werkt echt, ik had gemid. 50-60 met CS, nu rond de 100!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 13:02
mad operator
mad operator is offline
goed proggie man GTA3 draait opeens stuk beter
Oud 09-06-2002, 13:25
Vinzz
Vinzz is offline
yup dit is al langer bekend en echt waar hehe
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:00
Verwijderd
Wat een foutieve topictitel zeg. Belachelijk.

Bovendien; wanneer je Quake 3 speelt; zit je niet steevast naar de textures te gapen, me dunkt. Dus oogbeschadigingen lijken me de grootste onzin.

Wanneer je op 60Hz met Excel oid zit te werken, ja, dat is niet goed. Maar 60Hz met gamen heb je dus géén last van.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 16:02
Verwijderd
Overigens, wanneer je framerate ineens gigantisch is gestegen tijdens 't gamen, mijnheer de topicstarter, had je ook eens voor de grap vóór het toepassen van dat programma'tje je VSYNC uit kunnen zetten.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb XP, en in Renegade heb ik een max FPS van 85-90, vind ik hoog genoeg...
Oud 09-06-2002, 20:02
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik heb XP, en in Renegade heb ik een max FPS van 85-90, vind ik hoog genoeg...
hoe kun je je fps daar zien
Oud 09-06-2002, 21:00
gna
gna is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Overigens, wanneer je framerate ineens gigantisch is gestegen tijdens 't gamen, mijnheer de topicstarter, had je ook eens voor de grap vóór het toepassen van dat programma'tje je VSYNC uit kunnen zetten.
nee, het is niet VSYNC,

wat volgens mij bedoeld wordt is dat WinXP de refreshrate op 60 hz zet, zo, dat je monitor dat ook overneemt, heb ik ook
bagger microsoft!
Oud 09-06-2002, 23:46
wyner
wyner is offline
Je kunt in Windows--zelfs in XP--zelf zonder al te veel problemen de refresh rate instellen. Alléén bij OpenGL spellen staat hij vrijwel onwrikbaar standaard op 60Hz, maar daarvoor zijn er weer tal van programma's zijn om dat te fixen. Verder draaien spellen (voorzover mijn ervaring gaat) op z'n minst redelijk op XP.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:
nee, het is niet VSYNC,

wat volgens mij bedoeld wordt is dat WinXP de refreshrate op 60 hz zet, zo, dat je monitor dat ook overneemt, heb ik ook
bagger microsoft!
Als de refreshrate (=van de monitor per definitie, gna) op 60 Hz staat, dan zul je nooit meer dan 60 beeldjes per seconde of FPS kunnen zien, ook zonder VSYNC. Je videokaart rendert er dan misschien meer maar die zie je niet

Je kunt de refreshrate ook met DXDIAG instellen (start -> uitvoeren -> "dxdiag" -> laatste tabblad -> wijzigen), wat wyner waarschijnlijk ook bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:17
wyner
wyner is offline
Yep. Let wel dat DXDIAG alleen van toepassing is op Direct3D spellen, OpenGL spellen (als Half-Life en Quake) hebben daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
wyner schreef:
Yep. Let wel dat DXDIAG alleen van toepassing is op Direct3D spellen, OpenGL spellen (als Half-Life en Quake) hebben daar niets aan.
Dat méén je niet, speel je Half-Life in OpenGL? Daar wordt het ook niet bepaald sneller van... Ik speel nooit meer wat in OpenGL, maar ik speel dan eigenlijk ook niet zo veel...

Die oplossing van xp-refresh.net is sowieso het beste, als je tenminste een van die kaarten hebt. Je kan dan per resolutie de refresh rate instellen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:

nee, het is niet VSYNC,

bagger microsoft!
Het is slechts een stukje logica. Stel dat jij een spel speelt met VSYNC aan. Wanneer je dan op 60Hz refreshrate speelt, zal je FPS nooit hoger zijn dan 60. Ook wanneer je je refreshrate dan in een spelletje opvraagt zal-ie zenuwachtig op 60 blijven steken.

Wanneer je VSYNC UIT zet, zal het spel aangeven veel meer FPS te lanceren naar je monitor -- en dat kun je ook zien wanneer je dan je FPS laat weergeven in het spel. Dat je een aantal frames per seconde mist doordat de monitor het niet weer kan geven (FPS > Hz) is weer een ander verhaal.

Overigens is het 't fijnst spelen i.mo. met VSYNC aan. Wanneer je namelijk véél FPS meer hebt dan het aantal Hz, krijg je een beetje irritante weergave, een soort van 'laagjesbeeld'.

Benchmarken doe je dus met VSYNC uit.

Maar gamen op 60Hz of op 120Hz maakt m.i. echt geen donder uit. Tijdens 't gamen heb je er géén last van; dat maak je mij niet wijs. Zéker niet met Quake 3 of Unreal Tournament o.i.d.

"Het werkt echt, ik had gemid. 50-60 met CS, nu rond de 100!!!!!! " bevestigd mijn verhaal.

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 12:25
Manus J. van Alles
Citaat:
the 6th gate schreef:

hoe kun je je fps daar zien
In het spel druk je op f8, dan typ je "fps" enter.
Oud 12-06-2002, 12:36
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

In het spel druk je op f8, dan typ je "fps" enter.
mwa, waarom zou ik eerst een sig kopen, dan mn secudairy weapon mode gebruiken, mn bind showen van cheaters onder p, en onder s achteruit lopen, en daarna nog eens schieten met enter?

mja, je moet ingame je console openen (bij cs is het standaard de `) en dan typ je in, net_graph 1, net_graph 2 en zo door tot 5, wat je het fijnste vind
Oud 12-06-2002, 12:37
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
of show_fps 1
Oud 20-06-2002, 15:18
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Op die site vind je alleen maar files geschikt voor ATI en nVidia.

Zijn de files REFRESHLOCK en MULTIRES ook goed? Die voor 'alle' kaarten.
Iemand ze al getest?

Ik heb een S3 ProSavage 3D zitten

thx
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:36
Manus J. van Alles
Citaat:
Th@ Wolf schreef:

mwa, waarom zou ik eerst een sig kopen, dan mn secudairy weapon mode gebruiken, mn bind showen van cheaters onder p, en onder s achteruit lopen, en daarna nog eens schieten met enter?

mja, je moet ingame je console openen (bij cs is het standaard de `) en dan typ je in, net_graph 1, net_graph 2 en zo door tot 5, wat je het fijnste vind
...waar heb jij het in godsnaam over???
Oud 21-06-2002, 23:41
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef:

Zijn de files REFRESHLOCK en MULTIRES ook goed? Die voor 'alle' kaarten.
Iemand ze al getest?

Ik heb een S3 ProSavage 3D zitten

thx
Geen zorgen, refreshlock doet het volgens mij perfect met je Savage...Ikzelf met NVidia gebruik refreshlock ook en het werkt naar behoren...meestal toch...bij 1 op de 100 geraak je vast in een infinitive loop en switcht ie constant van refreshrate...maar dat ligt niet aan de kaart maar aan het programma zelf...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:46
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:

Hey slimme, het ging over Renegade en dus NIET CounterStrike.

Maar vraagje, aangezien je Schiet met Enter, en je loopt met je linkerhand (qsdz toetsen), hoe gebruik je je muis dan? Tenzij je met je linkerduim aan je enter kan en toch nog met je andere vingers op qsdz blijven
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten