Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 19:59
Verwijderd
hey.....ach ja ik verveelde me

Ik weet geen hol van computers, maar ik d8 dat dit bij de hardware hoorde
Ik heb een computer van 12 jaar oud (ja lach maar) waar ik erg aan gehecht ben (ja lach maar heel hard).......iig, nu blijkt opeens de batterij van de bios leeg te zijn (wat the fuck dat ook moge zijn )

Het is een Tulip (er staat op "Tulip pc compact 2", verderz kon ik er geen nummer op ontdekken ofzow...

Maargoed, ehhhhh ik zal dus zo'n batterij ergens vandaan moeten halen.
Mijn vraag:
bestaan die dingen nog voor zulke ouwe computers?
En waar moet je dan heengaan?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 21:22
Verwijderd
Wat voor computer is het?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 22:37
@pie
@pie is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hey.....ach ja ik verveelde me

Ik weet geen hol van computers, maar ik d8 dat dit bij de hardware hoorde
Ik heb een computer van 12 jaar oud (ja lach maar) waar ik erg aan gehecht ben (ja lach maar heel hard).......iig, nu blijkt opeens de batterij van de bios leeg te zijn (wat the fuck dat ook moge zijn )

Het is een Tulip (er staat op "Tulip pc compact 2", verderz kon ik er geen nummer op ontdekken ofzow...

Maargoed, ehhhhh ik zal dus zo'n batterij ergens vandaan moeten halen.
Mijn vraag:
bestaan die dingen nog voor zulke ouwe computers?
En waar moet je dan heengaan?

xxx

Alicia

ga naar een electronica/horlogezaak.. die batterijen zijn van een normaal leverbaar formaat voor zover ik weet...
Oud 08-02-2002, 23:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
@pie schreef:
ga naar een electronica/horlogezaak.. die batterijen zijn van een normaal leverbaar formaat voor zover ik weet...
Mjah, 'heel' oude computers (sommige 386 en ouder) maakten nog gebruik van standaard 1.5 volt batterijen voor de klok

De iets nieuwere gingen over op een knopbatterij die gewoon op het moederbord zit (486 en Pentium dacht ik).

Nu werken ze met een Lithiumcelletje dat zichzelf oplaadt als de computer aanstaat, op mijn moederbord in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 09:56
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Mjah, 'heel' oude computers (sommige 386 en ouder) maakten nog gebruik van standaard 1.5 volt batterijen voor de klok

De iets nieuwere gingen over op een knopbatterij die gewoon op het moederbord zit (486 en Pentium dacht ik).

Nu werken ze met een Lithiumcelletje dat zichzelf oplaadt als de computer aanstaat, op mijn moederbord in ieder geval

Ik had zo'n oude tulip waar 4 penlights in serie op zaten... 6 volt dus
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 17:40
Verwijderd
eehhhhhh yeah right....
Bedankt allemaal
Ik begrijp alleen niet veel van wat jullie zeggen
Maarrrrrrrrrr de grote vraag:
waar haal ik zo'n ding nou, bij een computerzaak en dan gewoon vragen?

xxx

Alicia

ow laat eigenlijk ook maar je moet dan toch eerst dat ding open maken etc.........ik ga het wel ff aan iemand vragen ofzow... want ik geloof niet dat ik ooit zo'n ding kan herkennen.... en ik weet geeneens hoe je zo'n ding openmaakt trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 17:42
Koen
Koen is offline
Citaat:
iig, nu blijkt opeens de batterij van de bios leeg te zijn (wat the fuck dat ook moge zijn )
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je dat verbaasd bij een Pc van 12 jaar oud.. Het zou een klein wonder mogen heten als dat ding dan nu nog vol was
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je dat verbaasd bij een Pc van 12 jaar oud.. Het zou een klein wonder mogen heten als dat ding dan nu nog vol was
nou die batterij is volgens mij hooguit sinds een jaar leeg.......en voordat die computer een melding gaf bij het opstarten, had ik nog nooit van een bios-batterij gehoord
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 18:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
nou die batterij is volgens mij hooguit sinds een jaar leeg.......en voordat die computer een melding gaf bij het opstarten, had ik nog nooit van een bios-batterij gehoord
ROFL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten