Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De computer is ouder dan dat..
Ik heb gehoord dat mijn computer maar beter weggegooid kan worden, omdat er geen nieuwe harde schijf meer voor te krijgen is. ![]() Ik hoop dat het niet waar is, misschien weet jij een oplossing? Er zit een harde schijf van waarschijnlijk 20 mb in. Het liefst zou ik eigenlijk willen dat de harde schijf weer tot leven gewekt kan worden, is dat echt niet mogelijk? ![]() Dit is trouwens een serieuze vraag.. mensen uit mijn omgeving bemoeien zich er niet echt mee en vinden het logisch dat ie niet meer werkt etc. Maar ik zou het echt leuk vinden als ik 'm weer aan de praat kon krijgen. Of misschien zijn er computers die wat nieuwer zijn en die ook een harde schijf van 20 mb hebben die het nog doet. Werkt dat dan denk je met mijn computer? Ik heb 'm nu trouwens gegoogled: http://www.tulipgv.nl/tpcc2.htm Ik weet niet of alles precies hetzelfde is als daar.. er zit bijv. bij mij naast de ouderwetse ook een gewone floppy drive in en mijn beeldscherm is anders. Maar qua wat erin zit is ie hetzelfde lijkt me. Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar die gebruikersvereniging.. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha wow, een schijf van 20 mb. Je zou eventueel marktplaats kunnen proberen, of het V&A-gedeelte van Tweakers.
Welke schijf je nodig hebt.. Je kan je pc openmaken, de schijf eruit halen en kijken wat er allemaal aan specs/typenummers/whatever op staat. Eventueel kun je dan ook een (scherpe) foto maken van de schijf, zodat je die bij je advertentie kan zetten. Met name mensen op Tweakers zullen 'm dan wellicht kunnen herkennen. Maar ik denk niet dat de spelletjes die erop staan nergens meer te krijgen zijn. Op Abandonware kun je een hoop downloaden en sowieso valt er veel te vinden op het internet. Je bent bij lange na niet de enige die met nostalgie terugkijkt op de oude spellen van vroeger. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou voor wie ueberhaupt zin heeft om er iets over te lezen
![]() We hebben de computer gisteravond helemaal uit elkaar gehaald, om de batterijen van de bios te vinden. Dat bleek nog best lastig, want die batterijen zag je past nadat je alles los had gemaakt en eruit had gehaald. Het bleek dat er 4 AA batterijen in zaten. Ze zagen er heel vies uit, maarja ze zaten er dus ook al 20 jaar, er zat wat kleverig spul op en het batterijhoudertje was ook erg viezig. Dus ik heb de stofzuiger gepakt en alles een beetje schoongemaakt. Maar met nieuwe batterijen erin kwam er alsnog een "bad battery" melding bij het opstarten. Uiteindelijk gingen we nog eens kijken naar de harde schijf en na goed luisteren bleek je toch heel even iets te horen als er stroom op werd gezet, terwijl de harde schijf daarna weer stil was. Na dit alles werd de conclusie getrokken dat het toch maar het einde van de oude computer moest zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een aantal maanden geleden op mijn werk van pc's van tulip moeten ruimen (hd nulformateren en behuizing dumpen) en vele hd's kon ik nog via een ander systeem zonder problemen benaderen. Als het alleen om de computer gaat en niet de spellen en programma's waarmee je werkte, raad ik je langs de buurtnerd te lopen. Als het alleen om de programma's en spellen gaan, stop je hd in een ander systeem en kijk met een linux-livecd (bijvoorbeeld dsl, of insert van ultimate bootcd 3.4) kijk wat er op staat (en wat je eventueel nog kan redden), download de spellen & programma's van verschillende abadonware sites en draai het via dosbox of een virtuele compter (zoals Paranoide al eerder poste). En hier raad ik je ook aan om ff langs de buurtnerd te lopen.
Laatst gewijzigd op 16-08-2008 om 10:04. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
@ freyk
Nog bedankt voor je tips ![]() Citaat:
Dus dan zou er specifiek iets met een kabeltje van/naar de harde schijf moeten zijn geweest ofzo. Citaat:
In ieder geval.. het heeft geen zin meer, de computer is al weg. Het is namelijk lastig om mensen te motiveren om veel tijd en moeite te gaan steken in zo'n oude computer en zelf heb ik er geen verstand van. Zelfs van de Tulip gebruikersvereniging heb ik na mijn 2e mailtje niks meer gehoord.. ![]() De computer stond trouwens nog bij mijn ouders thuis en mijn vader ondernam direct actie nadat hij van mij hoorde dat de computer na al die jaren eindelijk weg mocht.. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Harde schijf] Vervangen Cait | 2 | 12-03-2007 18:59 | |
Software & Hardware |
[HD] Een schijf overzetten naar een andere PC Coolice | 7 | 14-02-2006 10:25 | |
Software & Hardware |
[Hardeschijf] Installeren geeft problemen Someboy | 11 | 19-06-2005 13:56 | |
Software & Hardware |
[HDD] Harde schijf houdt er mee op.. FLechdrop | 18 | 19-04-2005 21:17 | |
Software & Hardware |
[Harddisk] Nieuwe schijf voor oude computer aap777 | 7 | 03-02-2005 17:21 | |
Software & Hardware |
2e Harde Schijf Misschien Het Probleem? XzeoN | 9 | 04-09-2003 16:35 |