Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Bron Citaat:
Citaat:
En niet te vergeten al die andere 'handige' functies die standaard aan staan ![]() |
![]() |
|
Ja als je gaat zeuren over 'standaard aanstaan' blijf je bezig. Het kan toch uit, en en dat wordt ook niet moeilijk gemaakt. Ik zie het punt dus niet, fratsen die je niet bevallen kan je er gewoon uithalen, zonder problemen.
'Ja maar het staat standaard aan' vind ik dus niet écht een geldig argument. Systeemeissen liggen wel wat hoog, maar het draait prima op een voor de huidige tijd modale Pc. Ook al geen ramp dus. Ik vind 't een prima OS. |
![]() |
|
ok, beoordelingen van 1-10
snelheid 5 stabilitiet 9 (klinkt misschien onwerkelijk, maar stabieler dan linux met kde) functies 8 (toch veel leuke extra, en veel professionele extras) standaard thema 5 (gewoon standaard uit) installatie 5 (gaat toch vaak fout) prijs 5 (het is een mooi product, €50 zou ik er wel legaal voor over hebben) flexibiliteit 4 (nog steeds te weinig door user te bepalen) tja, verder weet ik nu niet zoveel overall 6,5
|
Verwijderd
|
Nog steeds zijn er mensen die de standaardkleuren als minpunt noemen. Hoe retarded kunnen mensen zijn? XP is volledig visueel aan te passen naar de wensen van iedere gebruiker.
Activation Code? Wanneer je 'm legaal hebt is dat dus geen probleem. Wanneer je de (eventueel niet-zo legale) Corporate Edition hebt, heb je geen arse te doen met activation codes. Mja, Eddie, reactie op jou min of meer dus. Verder draait XP énorm stabiel (ik heb 't nog niet zien crashen; en ik doe toch redelijk veel met 't systeem), heerlijk te configureren, zéér eenvoudig te installeren (waarom gaat dat in godsnaam "vaak niet goed", zoals iemand dat zei?) en de enorme bult aan native drivers zorgen er voor dat je meteen fijn kunt werken met je systeem. Of course na installatie wel even de laatste drivers van internet afplukken, maar da's koekie. Gamen is ook een geweldig iets; ik ben nog geen spel tegen gekomen wat niet wilde draaien onder XP. En voor mijn gevoel boet de gameplay niets in onder XP. De snelheid is flitsend te noemen, op mijn machine, that is. Wanneer in dit tijdperk nog met een P1 als desktop/homecomputer werkt en dan gaat mauwen dat het allemaal zo traag is heb je m.i. geen énkel recht van spreken. Goed, er zijn wellicht wat heikele puntjes als security waar 't soms aan schort, maar dat is weer een andere discussie. Hele volksstammen zijn er op uit om gaten in Windows te vinden; heel wat meer als bijvoorbeeld Linux/Unix. Dus om per definitie te zeggen dat Windows mindere security heeft dan Linux gaat mij persoonlijk te ver. Met andere woorden; XP is een absolute aanrader. |
![]() |
||
Citaat:
P1 166 MHz, 128 MB RAM, WinXP 't is de router, maar ik gebruik 'm af en toe ook om te internetten, msn'en, irc-en, en van ftp's te leechen en dat werkt allemaal prima!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij is dat geen NT meer hoor... Lijkt er misschien op.. ennuh, NT 4.0 draait bij mij op een 4.86 dus dat kan nog net ![]() NT 5.0/2k kan op een 166 denk ik wel, XP wete ik niet.. dus wat je zegt dat NT niet op een tragere bak kan draien is alvast niks van waar |
![]() |
||
Citaat:
1>het niet juist instellen van het bootmenu 2>het tijdens het installeren niet goed kunnen lezen van de cd (legaal), dat kwam doordat hij te warm werd (even cd eruit, minuutje wachten en weer erin hielp), maar gewoon een cd in 1x naar mijn hdd kopieeren lukt wel altijd, zonder leesfouten doordat hij te warm wordt 3>toen ik een keer een probleem had met mijn hardware, en daar nog niet achter was, ging ik win xp opnieuw installeren, installatie liep steeds vast met steeds een andere vage foutmelding, waar ik niets aan had (ok, ik moet toegeven, linux zei ook gewoon installatie afgebroken en begon opnieuw op te starten, bij die had ik ook in een soort van newbie mode staan, windows doe ik altijd zoveel advanced mogelijk) en nog wat kleine dingetjes die ik graag verbeter zie....
||
Verwijderd
|
Citaat:
aangezien win2k NT 5.0 is en service pack 1 zal wel NT 5.1 zijn verschil tussen 2k en XP is te groot om 0.1 verschil te zijn... [het zijn maar nummertjes, da weet ik, maar wat jij zegt klinkt onlogisch] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar verder mijn mening over XP Onstabiel als de pest.. Veels te veel instellen zodat het er weer leefbaar en niet zo blij eruit ziet.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jij tevreden bent zegt dus ook wat over jou computer, en niks over XP.. aparte redeneing heb jij.. BTW, ik ken winXP van 4 machines en bevalt me niet.. dus heeft niks met pc te maken.. |
![]() |
||
Citaat:
als dit bij veel mensen het geval is... zegt het misschien meer over JOUW coputer of hoe JIJ met computers omgaat
||
![]() |
Citaat:
http://www.winsupersite.com/images/r...m_home_004.gif Windows met SP-1 zal bij de versienummer de suffix "SP-1" krijgen--maar dacht dat de XP SP-1 ook een eigen versienummer had of zo. Zijn maar nummertjes, maar... Gebruik je zelf ook WinXP? Krijg de indruk dat je er niet veel van af weet... het is al lang bekend dat XP eindelijk een consumenten versie is van Win NT. (Gebaseerd op versie 5 ~ gebaseerd op NT.) Stabiel is het ook; de meerderheid zal daarmee akkoord zijn. Als er problemen zijn, dan ligt het aan de configuratie die door de gebruiker is ingesteld (verkeerd geconfigureerde drivers, bijvoorbeeld). En over het verschil: Ga in XP terug naar de "traditionele" Windows thema/uiterlijk, en de (oppervlakkige) verschillen tussen 2k en XP zijn vrijwel helemaal niet meer te zien. Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 12:05. |
![]() |
|
Dat XP crasht zegt inderdaad meer over iemand's Pc dan over XP zelf, IMHO. Hoe kan 't anders dat bij velen mensen XP (praktisch) nooit crasht? Ik heb XP zelf ook nog nooit zien crashen. Wel IE eens vast zien lopen, of een ander prog. Maar dat is niet aan XP te wijten.
XP is behoorlijk stabiel. Een crash wordt dan ook eerder veroorzaakt door eens zwakke voeding, slecht overklokte CPU, brak geheugen, enz. Over de stabiliteit van XP valt gewoon amper meer te twisten. |
![]() |
|
XP is bij mij de afgelopen maanden pas 1 of 2x echt gecrasht, dat alleen resetten hielp...het grote voordeel van XP vind ik dat programma's nu crashen zonder het hele systeem mee te nemen in hun val. Ook kan van IE nu 1 venster crashen zonder ze allemaal te moeten sluiten. Ook ik ben nog geen spel tegengekomen wat niet onder XP draait, ik ben heel tevreden over XP.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als andere erachter zitten zie je ze wel eens wegvalen van ICQ of MSN en dan komen ze terug "pc was weer gecrasht" ach, boeit mij het ook |
![]() |
|
ff vraagje van een n00b.
XP heeft een andere basis dan 9x. 9x is gebaseerd op DOS (als ik het goed heb, correct me if i'm wrong), XP op NT (Wat weer gebaseerd is op UNIX). Die twee verschillen volgens mij nogal. Hóe kan het dan dan de meeste programma's en games die al best-wel-oud zijn (en voor 98 gemaakt bijvoorbeeld) ook prima onder XP draaien? Of lijkt DOS technisch gezien zoveel op UNIX/NT dat dat technisch gezien wel te breien is...? voor alle mensen die fouten in mijn post zien: ik = n00b. n00b --> geen verstand van hebben. ![]()
|
ik ben redelijk te verden over win xp. al hoewel het hier niet altijd even stabiel draait
![]() ![]() -de postbode-
|
![]() |
Bij mij crasht ICQ zelf vaker dan WinXP. Ik weet ook niet wat men tegen XP heeft; in vergelijking met Win98 is het véél stabieler. Gezeur dat het er lelijk of kinderachtig uitziet vind ik slap; je kunt het compleet op Win2k laten uitzien als je wilt; vind het zelf mooi--is dus een kwestie van smaak. En dat het torenhoge systeemeisen zou hebben--lijkt me dat een P2 350 alles behalve top-of-the-line en duur is, tegenwoordig. Als je Win9x gebruikt zal WinXP je ontzettend helpen; maar als je Win2k gebruikt, heb ik gehoord dat je niet veel meer zult hebben aan een upgrade naar WinXP.
Dacht dat NT niet op UNIX was gebaseerd, maar het is wel voor dezelfde doelgroep bedoeld; de zakenwereld, waar ze stabiliteit belangrijker vinden dan compatibiliteit. Vraag me eigenlijk ook af hoe het precies zit met de compatibiliteit tussen de Win9x en de WinXP kernel... WinXP is NT 5.0 aangepast, zodat het zonder problemen DirectX e.d. kan draaien. UNIX is nooit bedoeld voor multimedia. |
![]() |
|
in het begin vond ik WinXP maar niets, had het geïnstalleerd, maar toen waren er geen drivers voor mijn modem, geluidskaart, printer, scanner
toen ik 2 weken terug een e-mail kreeg dat de driveripdates op internet stonden, ben ik gelijk aan het downloaden gegaan, en met succes. Ik heb totaal geen problemen met WinXP, geluid etc is goed en het systeem is ongelooflijk stabiel als je dat vergelijkt met de OS die ik hiervoor draaide (win98SE), de pc heeft de afgelopen 2 weken dan ook niet meer vastgestaan, internet is veel stabieler en ik kan nog wel meer dingen noemnen die verbeterd zijn, maar die staan hierboven ook al grotendeels beschreven. MAW: windows XP is een grote vooruitgang voor de PC-gebruiker
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dan weer een andere vraag; als NT (from scratch) ook vanuit DOS is gemaakt, waarom zit er in XP dan geen DOS prompt meer (of misschien zit ie er wel, maar niet 'in' the kernel of whatever dan ook)?
|
![]() |
Euhm ik heb t nu zo'n twee weken, op een laptop. Het is 1 keer helemaal vastgelopen, mn beeld ging op zwart en niets hielp meer (ja, de batterij er uit halen en er weer opnieuw in doen). Maar kweet niet of dat met windows te maken had of met het ding zelf.. verder geen problemen, alleen de bediening is wat onhandig met een laptop
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En over die activation code.. Als je de Corporate Edition heb dan hoef je helemaal geen Activation Code intevoeren.
|
![]() |
Windows XP is nog nooit vastgelopen, Zip disk en A: Floppy werken weer goed (iets wat op onverklaarbare wijze niet goed ging in 98), NTFS is een zeer handige optie in XP.
Het enige nadeel van Windows XP is dat DOS spellen het (bijna) niet doen. Maar over het algemeen ben ik uiterste tevreden over WinXP ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb nu al XP Pro (engels) sinds het in de BETA-testversie was, dus toen het nog niet in de winkels lag. Het draait redelijk, paar kleine bugs zoals EXPLORER.EXE die soms hangt tijdens het afsluiten.
Verder draaien bijna alle Windows apps prima onder XP (Athlon 1400 / 256mb /Geforce2/ 30Gb) Op mijn laptop draai ik ook XP pro, maar Quake III crasht telkens bij het opstarten (Compaq Armada M300, PIII 500, 192mb, 6Gb).. Wat is daar nu tegen te doen? Unreal Tournament, Quake II en Half-Life Blueshift draaien perfect.. Greetz |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Koop GTA3 ![]()
|
![]() |
|
|