Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 16:40
Snoezeke
Snoezeke is offline
Ik heb gisteren voor de 2de keer in mn hele leven wiet gesmoord en gisteren was ik echt heel erg slecht. Ik had wel heel veel gesmoord en had echt een angstig gevoel, het was net alsof ik er niet meer uitgeraakte... In het begin was het wel fijn, lekker lachen en onnozel doen maar plots werd ik slecht en begon alles te draaien, ik was echt doodsbang, het probleem is dat ik nu dus niet meer durf te smoren, terwijl ik het eigenlijk wel nog wil omdat het fijn is... Herkent iemand dit probleem, zou ik het beter rustiger aan doen omdat ik nie veel smoor of wat was er mis ????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 16:53
Type
Type is offline
right. Apart from the fact dat ik 'smoren' echt een kutbenaming voor blowen vind, kan ik slechts zeggen dat het bij iedereen wel eens verkeerd valt.
Wat er precies mis wat kan denk ik niemand hier zeker weten, maar het kan liggen aan de temperatuur, je gedachten, wat je gegeten / gedronken hebt, wat voor wiet het was, ga zo maar door.

Maar nu komt dus voor jezelf de afweging of je jezelf daar overheen kan zetten en door blijft blowen omdat je het leuk vind, of dat deze ervaring blowen zodanig voor je heeft verkloot dat je het niet meer gaat doen. En daar kunnen wij je sowieso niet mee helpen.
Oud 17-09-2005, 17:01
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Type schreef op 17-09-2005 @ 17:53 :
right. Apart from the fact dat ik 'smoren' echt een kutbenaming voor blowen vind,
idd!
Oud 17-09-2005, 17:03
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Zouden rolleyes hier staan als stemmingmakerij?

Ik ben over het algemeen smoorverliefd op mijn jointjes.
Maar ik kan me voorstellen dat als je smoorlijk veel wiet smoort terwijl het smoorheet is je de negatieve effecten beter meteen in de kiem kunt smoren.
Dan wordt je tenminste niet zo gaer als een smoorspoel en hoeft niemand je panische kreten te smoren.

// offt: Yeagerman Schmore Flavoured Schnapps! ...
Oud 17-09-2005, 17:04
Verwijderd
iedereen heeft wel eens zo'n ervaring, kan door allerlei omstandigheden komen. gewoon rustig weer opbouwen of desnoods tijdje stoppen en na paar goede ervaringen ben je er wel weer over heen..
niet te druk over maken iig, want door die negatieve gedachtes blijf je fout gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:21
little nemo
little nemo is offline
msschien dat je nu beter weet waar je grenzen liggen ... gewoon rustig aan doen en op het moment dat je je relaxt stoned voelt, niet meer blowen
Oud 17-09-2005, 18:28
MikeyMo
MikeyMo is offline
Bij veel mensen (althans veel van mijn vrienden) is het wel eens verkeerd gevallen, en meestal als je dan een andere soort wiet probeerd ging het bij ons daarna gewoon veel beter..
Oud 17-09-2005, 19:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
little nemo schreef op 17-09-2005 @ 19:21 :
msschien dat je nu beter weet waar je grenzen liggen ... gewoon rustig aan doen en op het moment dat je je relaxt stoned voelt, niet meer blowen
Agree. (Hoewel ik er ook plenty of mensen zijn die juist blowen als ze zich kut voelen omdat hun stemming door wiet 'omslaat')
Oud 18-09-2005, 11:04
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mjah...

lees wat iedereen al zei
en als je dan toch slecht gaat moet je't echt gewoon proberen te negeren. Doordat je je zorgen begint te maken word je angstig enzo. Probeer gewoon lekker te ontspannen en probeer niet de negatieve kant van wat je meemaakt te zien maar wel de positieve kant. Als ik vroeger te veel geblowd had begon ik opzettelijk dingen te denken als "wow ik ben echt suuuuperstoned blahblahblah dit is leeeuk blahblahblah", gewoon je eigen lichaam wijsmaken dat je het nog altijd onwijs leuk vindt
Werkt(e) voor mij
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:38
Hulk
Hulk is offline
als je er niet tegen kunt moet je het gewoon niet doen... mijn ervaring is dat je hoe vaker/meer je blowt hoe meer 'bad trips' je krijgt (als je er aanleg voor hebt)
Oud 18-09-2005, 13:14
Verwijderd
Ik denk dat het gewoon te maken heeft met, zoals nemo al zei, je grenzen opzoeken. Je moet proberen niet over je eigen grenzen heen te gaan, dus stoppen als je je relaxed voelt.
En als je van tevoren een slecht humeur hebt of iets dergelijks sowieso niet blowen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 14:47
Verwijderd
pfff... misschien dan es met wat minder beginnen te "smoren" gewoon een stickie om mee te beginnen ofzo.. en als het niet meer chill is veel suiker naar binnen werken..

en als je, net als een gast die ik ken, standaard een bad trip krijgt van blowen het gewoon niet doen.. want dan zij het gewoon niet zo..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 19:04
zeehond23
zeehond23 is offline
yarr
Oud 21-09-2005, 08:49
Verwijderd
Schmarr!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 09:05
J-roenn
J-roenn is offline
Ook wel eens een bad-trip gehad, met gevolgen dat ik zelfs moest kotsen ( ik was 14 ofzow ) en k smook nu 5-10€ per week en nooit meer ergenst last van gehad...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:35
squat
squat is offline
Zo hé.

Ach ja, slecht gaan krijg je als onervaren smoker. Je weet nog niet goed wat er gaat gebeuren en je voelt nog niet goed aan hoeveel je kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:51
zeehond23
zeehond23 is offline
Mja, ik heb het heel soms ook nog wel eens, als ik moe ben, en dan toch nog flink ga door roken, maar soms is in een zelfde situatie 1 blowtje genoeg... Ik weet niet hoe het komt
Oud 21-09-2005, 13:04
Tsasil
Tsasil is offline
Ik heb het meestal als ik er belachelijk veel bij drink. Vaak lukt het ook niet meer zo goed om te staan dan enzo. Opzich heb ik er geen last van, maar als je op een dansvloer staat is het meestal wel een beetje lastig enzo.

De grens waarbij dit soort onzin voorkomt ligt in ieder geval elke keer weer wat hoger, dus gewoon even doorzetten
Oud 21-09-2005, 13:54
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik kan meniet herinneren ooit 'bad' te zijn gegaan 'op wiet'.
Doet me zelfs nogal paradoxiaal aan

Wel ooit eens goed slecht gevoeld op de paddo's (vervelende mensen, kut sfeer, onbekende omgeving, slecht weer, muis die maar niet uit mijn haar wilde), maar ook daar leer je je van distantiëren.
Oud 21-09-2005, 15:29
HTID
HTID is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 21-09-2005 @ 14:04 :
Ik heb het meestal als ik er belachelijk veel bij drink.
Same here, maar ik denk dat wel meer mensen daar last van hebben
Oud 21-09-2005, 16:05
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik ben ook nog nooit echt bad gegaan. Natuurlijk wel dat k n jongo afloeg, omdat k er gewoon geen zin meer in had. (te stoned) maar ik kan me zelf niet echt goed voorstellen hoe je bad zou moeten gaan op wiet..
Oud 21-09-2005, 16:10
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 21-09-2005 @ 17:05 :
Ik ben ook nog nooit echt bad gegaan. Natuurlijk wel dat k n jongo afloeg, omdat k er gewoon geen zin meer in had. (te stoned) maar ik kan me zelf niet echt goed voorstellen hoe je bad zou moeten gaan op wiet..
Dat kan zoals al gezegd door zoveel dingen komen. Te weinig gegeten, te weinig gedronken (en nee ik bedoel hiermee geen alcohol ), slecht in je vel zitten dat soort dingen moet je dan aan denken.

[edit] Wat ook wil helpen is vooral niet gaan denken dat het fout kan gaan want dan gaat het heel vaak ook fout. Gewoon relaxt er voor gaan zitten op een plaats waar je je veilig/goed voelt met een maat erbij (het leukste is natuurlijk als hij/zij ook blowt maar dat is niet noodzakelijk). Snackbar dichtbij en wat chills te drinken en smoken maar .[/edit]

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:01
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 21-09-2005 @ 17:05 :
'Bad' gaan is ook maar hoe je het beestje noemt. Het is natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met echt bad gaan op bijvoorbeeld LSD ofzo, maar ik heb vaak genoeg gehad dat ik me echt niet prettig meer voelde.

Aan de andere kant is het best wel grappig als de hele wereld lijkt te draaien en je niet eens meer normaal op je poten kan staan, maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is
Oud 21-09-2005, 18:46
Wammus
Wammus is offline
Ik had vrijdagnacht ook iets vet vaags. Ik lag in m'n bed na het roken van een goeie stevige joint en toen ik m'n ogen dichtdeed voelde ik langzaam alle beweging en kracht uit m'n lichaam verdwijnen. Ik was nog wel bij bewustzijn maar kon helemaal niets meer doen. Echt vaag. Gelukkig ben ik vrij snel daarna in slaap gevallen anders was het ook niet helemaal goed gegaan .
Oud 21-09-2005, 20:07
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
wammus schreef op 21-09-2005 @ 19:46 :
Ik had vrijdagnacht ook iets vet vaags. Ik lag in m'n bed na het roken van een goeie stevige joint en toen ik m'n ogen dichtdeed voelde ik langzaam alle beweging en kracht uit m'n lichaam verdwijnen. Ik was nog wel bij bewustzijn maar kon helemaal niets meer doen. Echt vaag. Gelukkig ben ik vrij snel daarna in slaap gevallen anders was het ook niet helemaal goed gegaan .
Een vriend van mij is wel eens van het ene op het andere moment in de Snackbar (Cupido, jou vast wel bekend ) in elkaar gestort. Ik dacht dat-ie knockie was. Later vertelde hij echter dat-ie alles gewoon kon volgen, maar niks meer kon doen. Vreemd
Oud 27-09-2005, 09:17
marahuté
marahuté is offline
Naja, ben ook ooit wellus bad gegaan, maar toen wask alleen, of met mensen die ik eigelijk in mn onderbewuste niet zo heel erg tof vond. Als je gewoon met goeie vrienden bent, maken zij je meestal wel weer aan het lachen. tip.
Oud 26-12-2005, 10:15
Blaatkop
Blaatkop is offline
Ik kick het topic. Ik had gister ook een bad trip. Ik kon mijn armen en benen niet meer voelen, echt heel vaag. Ik had mijn fiets vast, ik wist dat, maar ik voelde het niet. Ik ben dan nog wel zo om rustig te blijven en ik wist wel dat het door een jointje kwam, maar als je aanleg hebt voor vreemde angsten en dergelijke was dit echt een vreselijke trip geweest. Aflopend nog even thuis overgegeven, op bed gaan liggen, zonder dat ik maar iets kon doen en gelukkig in slaap gevallen.

Heeft iemand wel eens eerder gehad dat je je armen en benen niet meer kon voelen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 10:36
Verwijderd
Yep. Een keer nadat ik al in bed was beland gelukkig. Vrij heftig avondje geweest en flink geblowd.

Eerst reed ik naar huis en kon mijn stuur niet meer voelen. Mijn handen waren versmolten met mijn stuur. En toen ik in bed lag, kreeg ik met geen mogelijkheid nog iets bewogen, want ik had het koud en wou mijn deken hoger trekken, maar mijn hand wilde niet. En ik begon tegen mezelf te praten: je stelt je aan, je doet gewoon alsof je heel vaag bent en doet alsof je niet kunt bewegen. Maar met geen mogelijkheid kreeg ik er beweging in. Na heftige concentratie en inspanning wist ik mijn knie te laten trillen en mijn vinger een halve cm omhoog te bewegen. En toen heb ik het maar opgegeven, vond het wel grappig, maar hoopte wel dat het over ging ^^. En uiteindelijk kwam het gewoon weer terug met schokjes. Ik was de post aan het zoeken, want ik weet dat ik het heb verteld.

Maar een bad trip is zoiets niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 12:02
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 26-12-2005 @ 11:15 :
Ik kick het topic. Ik had gister ook een bad trip. Ik kon mijn armen en benen niet meer voelen, echt heel vaag. Ik had mijn fiets vast, ik wist dat, maar ik voelde het niet. Ik ben dan nog wel zo om rustig te blijven en ik wist wel dat het door een jointje kwam, maar als je aanleg hebt voor vreemde angsten en dergelijke was dit echt een vreselijke trip geweest. Aflopend nog even thuis overgegeven, op bed gaan liggen, zonder dat ik maar iets kon doen en gelukkig in slaap gevallen.

Heeft iemand wel eens eerder gehad dat je je armen en benen niet meer kon voelen?
Afgezien van het verhaal wat ik al eerder gepost heb ^, heb ik nog een keer een soort ervaring gehad. Maar dan op spacecake.

We zaten op de bank en hadden een kopje koffie en spacecake genomen. Een half uurtje later kickt ie er ineens in. Ik ben uiteindelijk weet ik het hoeveel later in slaap geflikkerd op de bank. Ik kon helemaal niets meer bewegen of weet ik het wat en hij had hetzelfde. Ik ben van die cake ook 3 dagen stoned geweest.
Oud 26-12-2005, 12:14
zeehond23
zeehond23 is offline
ik heb het vaak als ik een nachtje wakker ben en dan die avond tv zit te kijken.. Dan lijkt het alsof mijn arm en stoel een geheel zijn.. Niet echt een bad trip ofzo, kvind het wel grappig
Oud 27-12-2005, 01:56
Truth
Truth is offline
Ik heb het wel eens als ik erg stoned ben, dat ik een heel andere perceptie en gevoel van mijn lichaam krijgt, en dat ik dat gevoel krijg alsof ik elke spier afzonderlijk kan bewegen. Alsof dan de rest van mijn lichaam niet meedoet. Maar dat doe ik gewoon zelf. Als ik dan ook douche of een bad neem, krijg ik een sensatie dat elke tast/koude-warmte zenuw in mijn lijf tot het uiterste belast wordt. Of natuurlijk het bekendere voorbeeld van compleet in de muziek getrokken worden. Ik noem dat een lichte trip. Als je angstig aangelegd bent of onervaren kan dat ongemakkelijk overkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 05:46
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Snoezeke schreef op 17-09-2005 @ 17:40 :
Ik heb gisteren voor de 2de keer in mn hele leven wiet gesmoord en gisteren was ik echt heel erg slecht. Ik had wel heel veel gesmoord en had echt een angstig gevoel, het was net alsof ik er niet meer uitgeraakte... In het begin was het wel fijn, lekker lachen en onnozel doen maar plots werd ik slecht en begon alles te draaien, ik was echt doodsbang, het probleem is dat ik nu dus niet meer durf te smoren, terwijl ik het eigenlijk wel nog wil omdat het fijn is... Herkent iemand dit probleem, zou ik het beter rustiger aan doen omdat ik nie veel smoor of wat was er mis ????
Smoren blijft vreemd

Maar ja, dat kunnen de consequenties zijn he, wat jij meemaakte. Zo KAN je lichaam wel eens reageren. Rook eerst eens een sigaretje, kijk hoe je daar op reageert en weeg het voor jezelf af.
Oud 30-12-2005, 04:06
Unique Clone
Unique Clone is offline
Moet je niet gaan slapen tijdens het trippen
Oud 31-12-2005, 15:45
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 30-12-2005 @ 05:06 :
Moet je niet gaan slapen tijdens het trippen
Zou je zeggen he....
Maar t gaat hier over n jointje als ik t goed lees
Oud 03-01-2006, 19:15
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Type schreef op 17-09-2005 @ 17:53 :
right. Apart from the fact dat ik 'smoren' echt een kutbenaming voor blowen vind, kan ik slechts zeggen dat het bij iedereen wel eens verkeerd valt.
Wat er precies mis wat kan denk ik niemand hier zeker weten, maar het kan liggen aan de temperatuur, je gedachten, wat je gegeten / gedronken hebt, wat voor wiet het was, ga zo maar door.

Maar nu komt dus voor jezelf de afweging of je jezelf daar overheen kan zetten en door blijft blowen omdat je het leuk vind, of dat deze ervaring blowen zodanig voor je heeft verkloot dat je het niet meer gaat doen. En daar kunnen wij je sowieso niet mee helpen.
Weet je wat ik pas kut vind ? Van die mongolen die in hun Nederlandse zinnen engelse woordjes plaatsen.
Oud 03-01-2006, 19:48
lodemai
lodemai is offline
ik heb een keer een bad trip gehad, ik zat twee uur te janken en voelde me hartstikke down. na twee uurtjes was het weer voorbij, niks aan 't handje.

als je een bad trip hebt en je wil ervanaf, eet dan een suikerklontje of drink suikerwater. ben je binnen een kwartiertje er doorheen.
Oud 04-01-2006, 11:43
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een tijdje terug ook een bad trip gehad, we hadden eerst een diner gehad bij mijn vriend thuis, wel redelijk uitgebreid maar in feite weinig bijzonders gegeten.. Daarna met zijn tweeen een jointje gerookt maar dat viel bij mij dus verkeerd. En mijn vriend had nergens last van.. Mijn hart klopte echt heel erg snel en mijn benen trilden heel erg. Ik had het koud en warm tegelijk en kon niet uit mijn woorden komen. Later lagen we samen in bed en ik was nergens toe in staat, zelfs tv kijken lukte niet. Kon niet slapen maar was zo gaar en wilde er vanaf komen. Heb 2 uur liggen draaien tot ik eindelijk in slaap viel.. Echt klote was dat.
Daarna nooit meer last gehad van een bad trip gelukkig
Reageren

Regels voor berichten