Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 21:02
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ok, ik weet niet hoe ik dit ooit kort moet gaan uitleggen, maar ik moet het kwijt.
Sinds het begin van dit schooljaar vind ik een jongen heel erg leuk en hij zag mij gelijk ook wel zitten. We spraken mekaar veel en we hebben twee keer wat afgesproken. Alles ging goed, tot ik te horen kreeg dat hij op een feest met iemand anders had gezoend. De dag ervoor had hij tegen mij gezegd dat hij me zo leuk vond. Ik baalde ongelofelijk. Hij zei dat het niks betekende en bij nader inzien geloof ik dat zelfs ook nog, omdat ik weet wie ze is en dat hij niks voor haar voelt. Maar op dat moment dacht ik: vergeten die handel. Ik hield hem toen een beetje op een afstand, omdat ik niet zo goed wist hoe ik ermee om moest gaan. Een tijdje sprak ik hem minder, maar daarna kwam het weer. Af en toe flirten enzo… maar ik begreep van hem dat hij eigenlijk geen relatie wil/kan, omdat hij bang is dat hij net zoals vroeger het zal verpesten. Hij heeft nogal een heftig verleden, waar ik verder niet op in zal gaan, maar er hoort ook bij dat hij nogal wat meisjes heeft gekwetst.
Maar ik bleef het heel leuk met hem hebben en alles gaat ook veel beter met hem. In het begin van de vakantie zijn we toen weer naar de bios gegaan. Gisteren ben ik bij hem thuis geweest. We hebben ook gezoend enzo en het was hartstikke leuk.

Nu sprak ik hem daarnet op msn en hij sprak warempel vrij duidelijk over de situatie. Hij zei dat hij aarzelde omdat hij nog steeds naar het verleden keek, maar dat hij tegelijkertijd eigenlijk liever zijn gevoel volgt: er voor gaan. Ik vroeg of hij verliefd was en hij zei van wel; en hij wordt niet snel verliefd. Ik was zo blij, want eerst had ik zo’n onzekerheid over wat hij nou vond. Als het lukt spreken we deze vakantie nog wat af en dan moeten we maar verder praten, wat mij betreft.

Oja, komt ook nog bij dat mijn ouders het helemaal niet zien zitten. Toen hij de eerste keer bij mij thuis was, vonden ze het een prima jongen. Maar toen hij die ene keer op dat feest had gezoend, heb ik mijn ouders alles verteld, ook over zijn (niet zo beste) verleden. Laatst heb ik al een gesprek hierover met ze gehad, omdat ik twee keer achter elkaar met hem afsprak. Ze vinden hem op zich een aardige jongen, maar niet voor mij als vriend; ze zijn bang dat hij me gaat kwetsen. Hun idee is dat iemands aard nooit zal veranderen.

Ik hoop dat ik mijn situatie een beetje duidelijk heb kunnen maken. Ik vind hem gewoon heel erg leuk, ik voel me goed bij hem, en hij vindt mij ook leuk. Zal ik de gok dan niet wagen en er voor gaan?
Oud 03-01-2006, 21:20
zeep007
zeep007 is offline
Ik dnek niet dat wij mensen op een forum daar wat over kunnen zeggen.

Ik zou ervoor gaan iig. Als ik verliefd ben ga ik ervoor, no mather what. Helemaal als ik zou weten dat het wederzijds was.
Misschien zou de tijd uitwijzen dat het beter was het niet te doen, maar ja, leven is niet zonder risico. Je kent het cliche; liefde maakt blind, maar das altijd achteraf.
Je hebt iig voor nu een mooie tijd gehad, zo denk ik iig.

ps. sommige dingen moet je gewoon niet met je ouders delen. Die willenn namelijk altijd het beste met hun kleine meid, en veroordelen sommige mensen daardoor iets te snel.
helemaal als het goed komt, jij vergeet het, maar je ouders nooit.
kleine tip dus.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 21:25
raarmeisje
raarmeisje is offline
tsjah dat is zeker een moeilijke situatie... maar ben je echt verliefd op die jongen?
daarnaast moet je neit vergeten dat sommige jongens ook grote players zijn en alles zeggen en doen om geloofwaardig over te komen en/of een meisje te krijgen of te scoren hoe hun het meestal noemen ( als hij tegen jou zegt dat hij je zooo leuk vind en daarna met een ander meisje gaat, dat vat ik niet helemaal en komt voor mij als player over)... nu ken ik die jongen natuurlijk niet en het hoeft al helemaal niet zo te zijn.. dat moet jij dan maar bepalen want jij kent hem het beste hier..
ik zou zeggen van luister gewoon naar je gevoel en als die zegt van ga dr voor.. moet je dat gewoon doen.. en loopt het dan alsnog verkeerd af.. tsjah so what? weer een ervaring rijker... en jongens genoeg... suc6 iig
Oud 03-01-2006, 21:33
Verwijderd
Ja, sommige mannen kunnen inderdaad veranderen.

Echt waar.

Nee, serieus.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 21:33
Gothic
Gothic is offline
niet aan beginnen... kans is groot dat dit helemaal fout gaat, gezien het verleden en jij bent degene die gekwetst wordt... Je had hem niet voor niets eerst op afstand gehouden. Mensen veranderen niet, niet zoveel.
Oud 03-01-2006, 21:34
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2006 @ 22:33 :
Ja, sommige mannen kunnen inderdaad veranderen.

Echt waar.

Nee, serieus.
lol
Oud 03-01-2006, 21:43
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 03-01-2006 @ 22:02 :
Maar ik begreep van hem dat hij eigenlijk geen relatie wil/kan, omdat hij bang is dat hij net zoals vroeger het zal verpesten. Hij heeft nogal een heftig verleden, waar ik verder niet op in zal gaan, maar er hoort ook bij dat hij nogal wat meisjes heeft gekwetst.
Maar ik bleef het heel leuk met hem hebben en alles gaat ook veel beter met hem.
Kan, maar laat het geen excuus zijn om dingen fout te mogen doen die je van iemand anders ook niet zou accepteren.
Met mag NOOIT zo zijn dat hij je daardoor ook maar enigzins kan gebruiken.
De meeste mensen hebben wel dingetjes uit hun verleden die een relatie wat moeilijker kunnen maken. Dus het is geen geldig excuus, imho.
Kortom:
Als jij er voor wil gaan moet hij er evenzeer voor gaan. Het moet niet zo zijn dat hij er vanwege zijn verleden 10% minder voor hoeft te gaan.

Samengevat:
Je moet er alleen voor gaan als hij er net zo veel voor wil gaan, wat eigenlijks altijd wel op gaat.

Citaat:
Nu sprak ik hem daarnet op msn en hij sprak warempel vrij duidelijk over de situatie. Hij zei dat hij aarzelde omdat hij nog steeds naar het verleden keek, maar dat hij tegelijkertijd eigenlijk liever zijn gevoel volgt: er voor gaan. Ik vroeg of hij verliefd was en hij zei van wel; en hij wordt niet snel verliefd. Ik was zo blij, want eerst had ik zo’n onzekerheid over wat hij nou vond. Als het lukt spreken we deze vakantie nog wat af en dan moeten we maar verder praten, wat mij betreft.
Dit probleem doet me eigenlijks heel erg denken aan de ruzie tussen Rachel & Ross bij friends. R & R hadden een "break" in hun relatie en ze verstonden er beide iets anders onder.
Ross dacht (in een dronken bui) dat je wel met andere mensen kon slapen, wat Rachel dus niet vondt.

Dus dat zou je best kunnen vergeven & vergeten.
De grens was gewoon niet duidelijk. Zeggen dat je elkaar wel ziet zitten is niet meteen een relatie.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:15
Smokin'
Smokin' is offline
Ga ervoor zou ik zeggen, maar dit vind ik wat vreeemd:

Citaat:
Alles ging goed, tot ik te horen kreeg dat hij op een feest met iemand anders had gezoend. De dag ervoor had hij tegen mij gezegd dat hij me zo leuk vond. Ik baalde ongelofelijk. Hij zei dat het niks betekende en bij nader inzien geloof ik dat zelfs ook nog, omdat ik weet wie ze is en dat hij niks voor haar voelt.
Als ik in een dergelijke situatie zit en het meisje(in mijn geval)ander zoent met een andere jongen, en ze zegt daarna dat het niks betekende, dan weet ik genoeg. Maar op een of andere manier vatten mensen de zin "het betekende niks" steeds op als positief. Ik ervaar hem juist als uitermate negatief. Het ebtekent in dit geval namelijk dat ondanks dat hij je leuk vind en dat ook tegen je zegt erg makkelijk andere meisjes pakt. Dat verleden van hem lijkt me niet het verleden, het is het heden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 23:31
Verwijderd
Je ouders hebben misschien wel een reden om hem te wantrouwen. Het is immers al gebeurd dat hij je pijn deed.
Laat hem maar is bewijzen dat ie echt gek op je is en zo het vetrouwen van je ouders te winnen.

Natuurlijk kan je de gok wagen, als je niet pijn gedaan wilt worden. Ik zou het eigenlijk wel doen, neem gewoon een sprong in de diepe en kijk waar je belandt. Als hij echt verandert is moet het goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 04-01-2006 @ 00:31 :
verhaal
dat ja
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Natuurlijk kan hij veranderd zijn. Als jullie gewoon nog even vrienden blijven en leuke dingen samen blijft doen en hij vindt je werkelijk leuk, dan komt het allemaal wel goed!
Oud 04-01-2006, 18:04
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Als je denkt dat het niet goed afloopt, tja. Ik weet niet. Je zou er eigenlijk voor moeten gaan; want je kan iets heel moois mislopen (wat overigens wel vies romantisch klinkt zeg). Wie niet waagt, wie niet wint. Zegt niet dat ik er zelf aan zou beginnen.
Oud 06-01-2006, 09:32
WolterB
WolterB is offline
Zoals je het verhaal vertelt is er idd grote kans dat het neit goed af zal lopen, ook omdat hij in het verleden al meisjes gekwetst heeft en dat meer dan eens.

Hoe je nu met hem omgaat, zonder relatie, kan je blijven doen, maar dan moet je wel duidelijk zijn voor jezelf en naar hem toe dat hij zich eerst écht moet bewijzen tegenover jou voordat je iets wilt beginnen met hem. Tot dan moet je hem op een voor jou veilige afstand houden, zonder hem totaal af te stoten. Hoe dat gaat, ligt aan de precieze situatie. Die is heel moeilijk in te schatten door wat je nu verteld hebt.

Laat hem dus bewijzen dat hij écht voor je wil gaan en dat hij dat vol kan houden. Laat hem ook niet té dichtbij je komen, zodat je niet (veel) gekwetst wordt als het hem toch niet lukt.
Oud 07-01-2006, 00:26
Verwijderd
gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 00:43
bamiPoep
bamiPoep is offline
jah doen. wie niet waagt, die blijft maagd
Oud 07-01-2006, 10:30
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ja, gewoon doen. Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht.
Oud 07-01-2006, 16:15
Lynn
Lynn is offline
Je weet welke 'risico's' eraan hangen wanneer je de gok waagt. Je kent zijn verleden, dus je weet wat er (met jou) kan gebeuren wanneer hij weer terug zou vallen. Heb je dat er voor over, dan zou ik het een kans geven. Voor hetzelfde geld is hij echt veranderd en gaat het hartstikke leuk worden. Dat weet je niet. Stel dat je nu besluit dat je niks met hem wilt, maar je dan wel steeds af blijft vragen hoe het had kunnen zijn etc. etc. etc. Dat lijkt me ook niks.
Oud 07-01-2006, 17:12
I C U
I C U is offline
Je kan het allicht proberen. Aangezien hij er voor wil gaan, zal hij zijn best doen om je niet te kwetsen, je mag ervan uitgaan dat hij geleerd heeft van zijn verleden. (tja, positief moet je blijven...) Wat je ouders betreft: die draaien vanzelf bij, denk ik, wanneer ze zien dat het goed gaat. Ik vind het iig geen reden om hem te laten schieten.
Oud 07-01-2006, 17:23
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb ook een vriendje gehad met een nogal heftig verleden, ik ben uiteindelijk toch voor hem gegaan. Ik heb daar nooit geen spijt van gehad, ook al heeft mijnheer het nu uitgemaakt. Ik zou er als ik jou was gewoon voor gaan als jullie beide verliefd op elkaar zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten