Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof best dat hij veel voor je betekent en 19 maanden samen zijn is natuurlijk niet niks, maar hij moet wel iets voor je over hebben. Je moet hem kunnen vertrouwen en hij moet je met respect behandelen. Dat is gewoon meer dan normaal binnen een relatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom het erg zou zijn als je vriend wiet zou gebruiken. De meeste mensen zijn verslaafd aan blowen om de tabak die ze er bij doen. Velen weten dat echter niet. Ik zou me eerder zorgen maken om de tabak die hij erbij rookt dan de wiet. Ik zou dan ook wat meer over drugs lezen en hoe je middelen hebt die je de wereld helpen ontvluchten (= geestvernauwend) en middelen die je een andere kijk op de wereld geven (= geestveruimend). www.uitjebol.net/ bevat informatie dat geschreven is door psychonauten (mensen die heel beperkt drugs gebruiken en alleen om meer te leren over zichzelf). Met name de artikelen over Cannabis en Tabak lijken me voor jou van toepassing. Je moet het natuurlijk wel uitmaken met gegronde redenen en niet omdat je tegen drugs bent, want dan zou je ook geen alcohol, koffie of thee mogen drinken... Ik zeg niet dat ik zijn gebruik oorloof. Ik ben zelf ook een tegenstander van onverstandig drugsgebruik en verslaving. Ik begrijp hem echter wel. Dingen gaan verplichten is naar mijn mening zowiezo een slecht idee in een relatie. Het schept een soort van afstand tussen elkaar. Ik zou eerder vaak laten weten dat je het niet leuk vindt, zegmaar meer reflecterend of jezelf ipv hem aanvallen op z'n gedrag. Als hij zich niet aan de afspraak kan houden, moet er blijkbaar een soepelere afspraak komen. Of hij moet zelf ook echt willen stoppen, maar zo te horen blowt hij liever mee met z'n vrienden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 11:51. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet hoe het zit bij jullie relatie, maar ik kan me voorstellen dat hij het liever verzwijgt dan dat jij boos op hem wordt. Ontvluchtgedrag, ik ben er zelf ook vrij goed in ![]() Ik ben zelf een groot tegenstander van ruzie maken, aangezien je dan alleen maar je eigen standpunt aan het verdedigen bent ipv dat je je aanpast aan elkaar. En wat ik met die lange post probeerde duidelijk te maken is dat wiet icm tabak gebruikt wordt om de wereld te ontvluchten. Terwijl ik echt niet iedere avond pure wiet zou kunnen roken, omdat het een veel intensere ervaring is... Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 12:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
iedereen hartstikke bedankt voor jullie advies! ik ga vanavond gewoon ff flink met hem praten en kijken of er oplossingen te bedenken zijn... het hangt natuurlijk ook wel een beetje samen me het feit dat het eerder al niet lekker liep tussen ons, maar waar we toch wel overheen zijn gekomen min of meer...
maarja, bedankt iig! ik laat jullie weten hoe het nu afgelopen is....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kortom: wil je dat hij ermee stopt? Vraag dat dan van hem, en maak het uit als hij dat niet doet. Als je dat niet kunt, accepteer dan dat hij blowt, zo dramatisch is dat nou ook weer niet. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja kut voor je dat je slechte ervaringen hebt met drugs maar er zijn ook mensen die er wel goed mee kunnen omgaan.Gun hem zoals al eerder gezegd ook zijn pleziertjes, zelf zal je ook wel niet vies zijn van drank en dat is ook drugs voor het geval je dat nog niet wist.Zou jij het leuk vinden als je vriend jouw verbied een drankje te drinken? |
![]() |
|
hebben jullie wel alles gelezen? ook van wat ik allemaal gezegd heb????? dat het me vooral gaat om dat ik hem niet meer vertrouw... dat mis ik gewoon heel erg... en vertrouwen is OOK een goede basis voor een relatie en als die al mist... maar jullie hebben ergens ook wel gelijk, ik weet ook wel dat het voor hem makkelijker is om te liegen dan om de waarheid te vertellen... dus dat zal ik hem ook wel zeker zeggen, dat ik t belangrijker vin dattie eerlijk tegen me is dan dattie erg veel blowt.. we zien wel hoe het afloopt, bedankt voor jullie advies!!
|
Ik vind het niet echt een een reden. Een keer per week is echt niet veel. En 1x in de mand echt weinig! Mijn vriend rookt wel, en daar heb ik ook een superhekel aan. Maar ik verplicht hem niets! Hij stopt ooit wel uit zichzelf. Ik weet dat blowen en roken niet hetzelfde is maar toch!
|
![]() |
|
Ik denk niet dat dit om het blowen gaat, maar meer om de gebroken afspraken. Praat dáár eens over, zonder het meteen over het blowen zelf te hebben.
Dat betekend wel dat als je wilt dat hij eerlijk is, dan je niet uit je panty schiet als hij een keer eerlijk is. Misschien kan hij zich dan ook beter aan de afspraak houden om maar 1 keer per maand te blowen...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ok. ik sluit me wel enigzins aan bij de rest. maar waar je mss ook aan moet denken is dat als hij 1x per week blowt (wss nog wel ietsjes meer maargoed) en t ook nog blijft doen als hij heeft gezegd het niet te doen, hij mss wel enigzins geestelijk verslaafd is. nou kan je zeggen van, ja dat is gelul. mss wel, maar waar je dan nu ook nog eens rekening mee moet houden is dat jij tegen iemand waarmee je 19 maanden een relatie hebt, en je weet ervan af, je niet kan zeggen, je moet ermee stoppen, anders maak ik het uit. zoiets werkt dan dus echt niet. dat hij er over liegt is fout, maar mss heeft die jongen ook wel gedacht van, als ik het nog doe maakt ze het misschien wel uit, dus ik zeg gewoon dat ik het niet gedaan heb.
|
![]() |
Het maakt helemaal geen bal uit of 1x in de maand blowen veel of weinig is, als hij willens en wetens een afspraak met jou maakt, hoort hij die na te komen. Dat doet hij niet en hij liegt er zelfs over, keer op keer op keer. Blijkbaar is hij te laf om zn gedrag te verantwoorden tegenover jou.
Ik hoop voor jou dat jullie hier samen uitkomen, en zo niet dan hoop ik dat je ooit iemand vind met meer daadkracht en die niet alleen zegt begrip te hebben maar dat ook laat zien.
||
Citaat:
sorry, over dat liegen heeft ze wel gelijk, maar verder is het onzin. ze zegt iets 19 maanden lang toe, om er dan over te zeiken. Dith, je hebt gelijk.
||
Citaat:
Misschien dat hij er zo van schrikt dat ie toch nog stopt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die jongen is wrs een beetje verslaafd ja. Daar moet je een beetje rekening mee houden, dat het niet zo vanzelfsprekend is dat hij ineens gaat stoppen. Wrs ziet hij ook niet helemaal het nut in van ermee op te houden, behalve dan om je niet te kwetsen. Wat mij betreft lijkt 1x per week me net ideaal, het heeft weinig gevolgen en het maakt het nog eens leuker ook dan wanneer je het elke dag doet ![]() Zelf heb ik het jarenlang veel te veel gedaan, bijna dagelijks. Sommige van mijn vrienden slagen er dan nog in van een perfect normaal leven te leiden, ik dus niet. Tegenwoordig doe ik het alleen nog als ik echt niks anders te doen heb, en als ik vind dat het een beetje te veel wordt stop ik er een tijdje mee. Dan merk ik ineens weer dat het toch een verslaving is... Een deel van mijn vrienden blowt ook (veel) en kheb al genoeg ruzies gezien, vaak ook omdat ze erover liegen, maar nog geen een meisje dat er zo'n probleem van maakte als jij (op 1 na en haar vriend is dan ook volledig gestopt, tegen zijn zin, ksnap overigens niet waarom hij bij haar blijft maar dat heeft andere redenen). Na een tijdje valt het probleem altijd weg omdat hun vriendinnen ook wel inzien dat ze er al bij al nog verstandig mee omspringen, dwz blowen niet in de weg laten staan van andere dingen, ze zijn oud genoeg nu en ze snappen uit zichzelf ook wel wat voor problemen er kunnen van komen. Maar goed, ik vind 1x per week dus geen probleem en ik zou er in jouw plaats maar eens goed over nadenken of jij er echt wel een probleem in ziet. Verder vind ik natuurlijk ook dat hij er niet over moet liegen, zeker niet herhaaldelijk, maar kan er wel een beetje inkomen en ik vind dat je het zeker niet om die reden moet uitmaken. Maar laat hem wel eens heel duidelijk verstaan dat je van hem de waarheid verwacht, en kaffer hem dan ook niet meteen uit de volgende keer dat hij je zegt dat hij geblowt heeft. Zolang niemand er last van heeft, vind ik dat voor niks nodig. Het moet een beetje van 2 kanten komen... Maar je moet het zelf weten, als je er echt niet tegenkan, dan zal je hem uiteindelijk moeten verplichten om te stoppen, en daar kunnen wel eens pijnlijke gevolgen van komen... Persoonlijk denk ik dat ik wel zou stoppen of drastisch minderen voor mijn vriendin, het is tenslotte 'maar' blowen, maar kzou er toch een probleem van maken.
Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 19:21. |
![]() |
|
![]() |
Optima, mag ik je vragen waarom je zo radicaal tegen bent?
En stel dat het om iem gaat die het écht verstandig gebruikt, hoogstens een keertje in de week of zo, iem die het bekijkt als een vorm van ontspanning als een andere, vind je dat dan ook per definitie een sukkel? En vind je mij een sukkel, wetende dat ik heel af en toe wel eens een paar daagjes achtereen goed stoned rondloop? Liefst iets meer zeggen dan "ja, sukkel" ![]()
|
blowen is drugs gebruiken. Je hebt altijd de intentie om stoned te worden. Drugs kun je niet met mate gebruiken zoals alcohol, je kunt het niet bij het eten nemen als een wijntje. Als je het neemt, wil je je lichaam of geest bedwelmen.
en dat vind ik zwak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik vind die '1x per maand' afspraak ook maar achterlijk. Daardoor gaat ie het juist meer stiekem doen. Maar dat hij daardoor juist tegen jou liegt, zou ik ook niet pikken. Het is voor jou de keus om het uit te maken. Maar bedenk wel als je verder met hem gaat dat de leugens hoogst waarschijnlijk door zullen gaan.
||
![]() |
Citaat:
Het is idd een zwakte die makkelijk een verslaving kan worden. Maar als je het niet zo ver laat komen, snap ik nog altijd niet goed wat er mis mee is. Af en toe aan een zwakte toegeven is toch net leuk? Doe jij nooit eens iets alleen maar omdat het leuk is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
^ik hoop het.
Citaat:
Citaat:
Was getekend, een blowende sukkel.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vreemdgaan xjuliette | 11 | 01-01-2013 13:51 | |
Liefde & Relatie |
zoenen vreemdgaan? reden tot uitmaken? alfalfa | 102 | 09-07-2008 07:41 | |
Liefde & Relatie |
Reden van uitmaken gurl19 | 53 | 19-04-2006 00:24 | |
Liefde & Relatie |
Schoonmoeder reden tot uitmaken? Verwijderd | 27 | 17-04-2006 02:23 | |
Seksualiteit |
Hoelang was/ben jij samen met de persoon die je ontmaagd heeft? frizzle | 403 | 15-01-2005 18:14 | |
Seksualiteit |
weinig seks Verwijderd | 33 | 12-01-2005 15:02 |