Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 22:38
Verwijderd
Kunnen jullie het je voorstellen dat je schoonmoeder een reden is om het uit te maken met je vriend?
Bijvoorbeeld als ze elke keer dat je daar thuis bent opmerkingen maakt waar jij je ontzettend rot door voelt.. en waardoor je dus geen zin meer hebt daar thuis te komen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 22:45
Estar
Estar is offline
Mjah ik kan het snappen.

Maar als t alleen is om daar niet te komen, kom je daar toch niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 23:09
Myuki
Myuki is offline
Ja, vooral als hij zelf geen problemen met die moeder heeft.
Oud 11-04-2006, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 12-04-2006 @ 00:09 :
Ja, vooral als hij zelf geen problemen met die moeder heeft.
Precies. Wanneer je vriend niet voor je opkomt tegenover zijn moeder en haar duidelijk maakt dat hij niet wil dat zijn vriendin gekwetst wordt, dan houdt het snel op.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 23:48
MTpower
MTpower is offline
Dan ga ik daar gewoon niet meer naartoe.
Ik vind het inderdaad pas een reden tot uitmaken als je partner niet voor je opkomt, hoeft natuurlijk niet op het moment dat je daar bent, dan heeft niemand zin in ruzie...
Maar toch wel laat blijken dat hij/zij het er niet mee eens is
Oud 12-04-2006, 06:52
WolterB
WolterB is offline
Dan zou ik het aankaarten bij mn vriendin en/of mijn schoonmoeder. Praten kan dit soort dingen vaak oplossen.

Willen ze allebei van niets weten, dan houdt het idd snel op, ben ik bang.
Oud 12-04-2006, 07:34
Verwijderd
Ik kan me wel voorstellen dat je erover denkt het om die rede uit te maken, maar echt uitmaken dat zou ik toch niet doen.

Ik heb ook een schoonfamilie die niet echt vriendelijk tegen mij is. Ook niet onvriendelijk of gemeen, maar gewoon niet tsjaa echt aardig ofzo.
Dit heeft natuurlijk bij mij ook vaak de vraag opgeroepen van wil ik dit wel. Maar goed het gaat uiteindelijk om je vriend!!

Nou weet ik niet precies wat de situatie is bij jou, maar wanneer je vriend niks van zijn moeder zegt als ze gemeen tegen jou doet, dan is dat natuulijk iets om bij je vriend aan te kaarten.
Hierbij moet je dan natuurlijk wel rekening houden dat het om zijn moeder gaat.

Ik heb het ook vaak met mijn vriend over zijn thuis gehad en wat ik ervan vond. Uiteindelijk doen ze daar niet gemeen oid tegen mij dus dat maakt de situatie mss wat anders.

Dus met je vriend hier eerlijk over praten. En verder kijken wat te doen maar het uitmaken vind ik een beetje te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 07:58
Optima
Optima is offline
schoonmoeder confronteren!

ik laat me niet zomaar wegjagen
Oud 12-04-2006, 08:25
Gladiathor
Gladiathor is offline
Precies, niet ervan weglopen maar je problemen confronteren. Ik weet zeker dat je je een heel stuk beter voelt als je het eens bij je vriend of bij haar zelf aangekaart hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:01
snoopy
snoopy is offline
hmmm... ik weet niet of ik t zou uitmaken. Wel zou ik het er heel moeilijk mee hebben, vooral als m'n vriend het dan niet voor me opneemt...
Ik wil toch bij m'n vriend thuis kunnen komen enzo...
Oud 12-04-2006, 09:09
zeep007
zeep007 is offline
als de relatie nog niets voorstelt en jehebt dan al deze problemen zou ik het uitmaken en wegwezen.

Mocht die jongen toch echt fantastisch zijn, dan zou ik het echt een probleem vinden als hij niet voor me opkwam. Dan zou ik ook wegwezen.

Doet ie dat wel, dan zou ik er ook alles voor doen om dat probleem op te lossen, hoe moeizaam dat ook zou moge zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:20
Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-04-2006 @ 07:52 :
Dan zou ik het aankaarten bij mn vriendin en/of mijn schoonmoeder. Praten kan dit soort dingen vaak oplossen.

Willen ze allebei van niets weten, dan houdt het idd snel op, ben ik bang.
feli
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:23
Verwijderd
Ik weet het niet zo goed.. zelf laat ik t ook maar vaak gewoon zeggen.. uit respect ofzo voor haar.. ik durf daar niet echt tegen in te gaan. Het is ook niet echt dat ze heel gemene dingen zegt ofzo. Maar bijvoorbeeld opmerkingen over mijn gedrag.. dat ik in bepaalde situaties anders had moeten handelen. En soms heeft ze ook heus wel gelijk, het is alleen een beetje de manier waarop.. en verder vind ik dat zij daar niet zo veel mee te maken heeft, zeker als het gaat om een situatie tussen mn vriend en mij.

Ze heeft ook niet alleen "commentaar" op mij, maar ook op mn vriend of andere mensen die daar op bezoek zijn. Die kunnen t misschien alleen wat beter hebben (of ze zijn het gewend) terwijl ik er echt wakker van kan liggen om het zo maar te zeggen.

Verder is mijn vriend het volgens mij ook lang niet altijd eens met zijn moeder, maar hij doet gewoon altijd wat zij wil en zal nooit tegen haar in gaan.. zo is hij gewoon opgevoed. Hij kan zich er ook niet echt druk om maken en accepteert het gewoon.

Ik heb t weleens tegen mn vriend gezegd wat ik er van vind.. maar dit vind ik wel lastig aangezien het wel zijn moeder is en ik hem niet wil kwetsen. Hij ziet het ook niet echt als een probleem.. volgens mij vindt hij dat ik t gewoon moet accepteren, net zoals hij zelf doet.

Ik heb al een paar jaar een relatie met mn vriend en ik ben echt ontzettend gek op m dus voor mij is het echt niet direct een reden om het uit te maken hoor. Vroeg me gewoon een beetje af hoe jullie erover denken.

[Edit] Ik voel me hierdoor niet echt op mn gemak bij hem thuis en hij is dan ook veel vaker bij mij dan andersom. Dit vind ik weer niet leuk voor mijn vriend, aangezien hij het natuurlijk ook weleens leuk vindt als ik bij hem langskom [/Edit]
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:41
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik vind, dat als je problemen hebt met je schoonmoeder, je vriend daar wat aan moet doen en met haar moet gaan praten. Jij zit niet in een situatie dat je even met haar daarover kan praten (gezien haar houding en je bent haar schoondochter 'maar'). Hij kan dat wel, het is zijn moeder en hij kan best een woordje met haar spreken over die opmerkingen en haar gedrag.

Werkt het daarna nog niet dan zou ik zelf eens met haar gaan praten, met je vriend erbij misschien. En als het daarna nog niet werkt... Tja, dan zou ik daar niet meer komen ofzo, maar niet uitmaken, dat zou ik nooit doen.
Oud 12-04-2006, 12:50
Verwijderd
Je moet je zeker niet laten wegjagen, en een schoonmoeder kun je ook wegstrepen. Je gaat met haar zoon om, niet met haar. Dat is opzich best wel hard maar als het niet anders kan...

Als ze na een confrontatie nogsteeds zo achterlijk doet is de keuze haar gewoon te negeren (dus ook niet meer daar komen) simpel.

Het wordt een ander verhala als je vriend/vriendin er in dat geval niets aan doet en maar wat toekijkt hoe alles gebeurt. Dan is het wčl snel over wat mij betreft.

Het zou gewoon makkelijk zijn als het ook met de ouders normaal klikt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:42
Experiment
Experiment is offline
In jouw geval Koel, zou ik het niet uitmaken. Dat zou ik idd alleen doen als mijn schoonmoeder echt gemeen was en mijn vriend dat accepteerde. Dit is bij jou dan weer niet het geval, het is moeilijk er de vinger op te leggen want ze nu doet, als het alleen gaat om de manier waarop dan heb je ook niet echt iets duidelijks voor haar wat ze anders zou kunnen doen.

Als ze bij iedereen zo is, zou je dan niet kunnen proberen het wat minder persoonlijk op te vatten? Blijkbaar bedoelt ze die dingen niet zo slecht, of is ze gewoon een beetje naar, maar iig accepteert ze je waarschijnlijk wel als ze je hetzelfde behandelt als anderen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 12-04-2006 @ 15:42 :
In jouw geval Koel, zou ik het niet uitmaken. Dat zou ik idd alleen doen als mijn schoonmoeder echt gemeen was en mijn vriend dat accepteerde. Dit is bij jou dan weer niet het geval, het is moeilijk er de vinger op te leggen want ze nu doet, als het alleen gaat om de manier waarop dan heb je ook niet echt iets duidelijks voor haar wat ze anders zou kunnen doen.

Als ze bij iedereen zo is, zou je dan niet kunnen proberen het wat minder persoonlijk op te vatten? Blijkbaar bedoelt ze die dingen niet zo slecht, of is ze gewoon een beetje naar, maar iig accepteert ze je waarschijnlijk wel als ze je hetzelfde behandelt als anderen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt..
Daarom vind ik het ook zo lastig er wat van te zeggen.. want wat mag ze niet doen dan? Tuurlijk mag ze wel opmerkingen maken, maar dan liever in de vorm van tips.. ipv van kritiek/commentaar, maarja, dat is misschien wat ik er ook van maak he.. terwijl het misschien allemaal wel meevalt.
Ik weet op zich best dat ze me wel accepteert en we hebben het soms ook heel gezellig..

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Op zich mag dit topic wel dicht.. voelde me gisteren beetje kut door een bepaalde opmerking. Maar wat Experiment ook al zegt.. ik moet het gewoon niet zo serieus opvatten en er wat luchtiger over doen. En misschien wat zelfverzekerder zijn, want ik doe echt niet alles fout!!

Slotje?

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:21
Verwijderd
Als je wilt dat je schoonmoeder ooit wel leuk met je omgaat, zul je haar moeten confronteren. Via je vriend heeft geen zin, dat komt nooit bij haar aan en bovendien heeft hij zoals je zegt nergens problemen mee.

En met een confrontatie bedoel ik niet dat je ruzie gaat maken, of opmerkingen terug gaat maken.. maar simpelweg een gesprek aangaan. Als ze zo tegen iedereen doet, bedoelt ze het vast niet zo slecht en ik vind persoonlijk dat je niks te klagen hebt totdat je hebt geprobeerd het met haar op te lossen. Zij weet niet dat jij ervan wakker ligt, en als ze dat wel weet heb je best kans dat dat helemaal niet haar bedoeling is. Een gesprek met haar zal haar opmerkingen niet 1 2 3 stoppen, maar het kan jou misschien een hoop opluchten en ze kan er dan wel rekening mee houden. Misschien stelt ze het zelfs wel op prijs als je die stap zet.

Al helemaal gezien je al een paar jaar met je vriend hebt, dan lijkt het me niet nutteloos om een beetje band aan te gaan met je schoonmoeder. Het is toch niet leuk als je je altijd ongemakkelijk blijft voelen, terwijl dat mogelijk gewoon op te lossen valt.

Een rustig gesprek, waarin je rustig uitlegt hoe je je voelt onder haar opmerkingen en dat je je er ongemakkelijk door voelt daar. Dat ze best gelijk heeft af en toe, maar of ze het misschien anders zou kunnen brengen etc etc. Je een beetje kwetsbaar opstellen, weinig mensen die dan over je heen walsen hoor. En met haar 1 op 1, zonder je vriend erbij.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou het wel kunnen begrijpen ja, maar het lijkt me logischer om gewoon niet langer bij de betreffende schoonmoeder over de vloer te komen en er gewoon schijt aan te hebben en van elkaar te genieten, want daar gaat het uiteindelijk toch om?
Oud 12-04-2006, 18:38
Dzjun
Dzjun is offline
Citaat:
Koel schreef op 11-04-2006 @ 23:38 :
Kunnen jullie het je voorstellen dat je schoonmoeder een reden is om het uit te maken met je vriend?
Bijvoorbeeld als ze elke keer dat je daar thuis bent opmerkingen maakt waar jij je ontzettend rot door voelt.. en waardoor je dus geen zin meer hebt daar thuis te komen..
Heb ik ook gehad, maar dan met de 'schoonoma' die bij hem in huis woonde.... Was een franse kakmadam die het leuk vond mij op een rottige wijze manieren te leren... (zoals hoe je moet zitten enzo, echt belachelijk.... )
Ik heb meer dan een jaar met hem gehad maar uiteindelijk is het mede door (niet alleen door hoor) zijn oma toch uit gegaan...
Oud 13-04-2006, 19:42
masterdj
masterdj is offline
gewoon zo min mogelijk over de vloer komen daar
Oud 13-04-2006, 20:20
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Citaat:
masterdj schreef op 13-04-2006 @ 20:42 :
gewoon zo min mogelijk over de vloer komen daar

Het uitmaken is mss een btje drastisch, hangt er natuurlijk vanaf hoe serieus t is enzo
Oud 13-04-2006, 20:47
Verwijderd
Nee. Je hoeft toch niet met je schoonmoeder naar bed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:49
OwL
OwL is offline
Misschien neemt je vriend het gewoon niet voor je op, omdat hij weet dat het toch geen zin heeft. Die schoonmoeder doet t toch bij iedereen? Grote kans dat hij het al tig keer heeft gezegd, maar dat het niet heeft geholpen.
Ik zou het me niet zo persoonlijk aantrekken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:45
Poeperd
Poeperd is offline
Nee.

Je hebt een relatie met je vriend en niet met je schoonmoeder, ook al is ze lullig tegen je of wat dan ook. Dan gaan jullie niet meer naar zijn huis, maar naar jouwes. Of je negeert haar. Of je zegt 'hou nou eens je bek tegen me, uitgezakte klapkut'.

Ofzo.
Oud 14-04-2006, 17:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2006 @ 21:47 :
Nee. Je hoeft toch niet met je schoonmoeder naar bed.
Oud 17-04-2006, 02:13
vedetje
vedetje is offline
hangt af van de leeftijd...

als je ouders op 16-jarige leeftijd tegen je vriendje zijn, dan kunnen ze er wel voor zorgen dat het uit raakt. Ze kunnen echt wel chantage toepassen, en weglopen van huis, op je eentje gaan wonen op die leeftijd zal in weinig gevallen goed aflopen

ik zou dus zeggen, reden tot uitmaken als de jongen/meisje nog afhankelijk is van die moeder
Oud 17-04-2006, 02:23
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Koel schreef op 12-04-2006 @ 10:23 :
Ik weet het niet zo goed.. zelf laat ik t ook maar vaak gewoon zeggen.. uit respect ofzo voor haar.. ik durf daar niet echt tegen in te gaan. Het is ook niet echt dat ze heel gemene dingen zegt ofzo. Maar bijvoorbeeld opmerkingen over mijn gedrag.. dat ik in bepaalde situaties anders had moeten handelen. En soms heeft ze ook heus wel gelijk, het is alleen een beetje de manier waarop.. en verder vind ik dat zij daar niet zo veel mee te maken heeft, zeker als het gaat om een situatie tussen mn vriend en mij.

Ze heeft ook niet alleen "commentaar" op mij, maar ook op mn vriend of andere mensen die daar op bezoek zijn. Die kunnen t misschien alleen wat beter hebben (of ze zijn het gewend) terwijl ik er echt wakker van kan liggen om het zo maar te zeggen.

Verder is mijn vriend het volgens mij ook lang niet altijd eens met zijn moeder, maar hij doet gewoon altijd wat zij wil en zal nooit tegen haar in gaan.. zo is hij gewoon opgevoed. Hij kan zich er ook niet echt druk om maken en accepteert het gewoon.

Ik heb t weleens tegen mn vriend gezegd wat ik er van vind.. maar dit vind ik wel lastig aangezien het wel zijn moeder is en ik hem niet wil kwetsen. Hij ziet het ook niet echt als een probleem.. volgens mij vindt hij dat ik t gewoon moet accepteren, net zoals hij zelf doet.

Ik heb al een paar jaar een relatie met mn vriend en ik ben echt ontzettend gek op m dus voor mij is het echt niet direct een reden om het uit te maken hoor. Vroeg me gewoon een beetje af hoe jullie erover denken.

[Edit] Ik voel me hierdoor niet echt op mn gemak bij hem thuis en hij is dan ook veel vaker bij mij dan andersom. Dit vind ik weer niet leuk voor mijn vriend, aangezien hij het natuurlijk ook weleens leuk vindt als ik bij hem langskom [/Edit]
waarom vertel je dit bovenstaande verhaal niet rustig aan je schoonmoeder?
je legt het dan gewoon uit aan haar hoe jij je voelt, no hard feelings, en zo zal ze te weten komen dat het jou dwarszit terwijl je niet zozeer iets "tegen" haar hebt.

zo kunnen jullie met zn 2en het vast wel oplossen samen.
ik neem aan dat zij het niet erg vindt als jij op een volwassen manier met haar omgaat, en er dan ook niet voor terugschrikt om zo'n type gesprek op gang te brengen.

verder kun je daarnaast het erover hebben met je vriend.
kijk hoe hij ertegenover staat als het aankomt op jouw ongemakkelijke gevoel.
ga desnoods met zn 3en een x rond de tafel zitten eventueel...

het gaat er iig om dat jij een relatie hebt met jouw vriend.
niet met je schoonmoeder. het is fijn als dat ook lekker zou lopen, maar is niet een vereiste. zolang het maar goed gaat tussen jou en je vriend, dat is het allerbelangrijkste.
communicatie is dan ook altijd de sleutel in een relatie.

in ieder geval succes
Reageren

Regels voor berichten