Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn wel generieke USB 2.0 drivers voor Win9x, maar het is verstandiger om even de goede voor je moederbord te downloaden. Helemaal in de tijd van 6 tot 8 jaar geleden hadden veel fabrikanten een eigen interpretatie van hoe het moest.
Als je een via chipset hebt dan kan je in ieder geval hier beginnen: http://downloads-zdnet.com.com/VIA-U...-10302699.html |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal eerst die van deadlock eens uitproberen ![]()
||
Citaat:
Maar het zoeken van USB-drivers is inderdaad zeer simpel: uitzoeken wat voor moederbord je hebt en gewoon op hun site gaan kijken en als er een officiële is, dan moet hij daar wel staan. Anders heb je pech, op zich maakt dat niet veel uit, de meeste USB2-apparaten werken perfect op USB1 maar op lagere snelheid (er zijn natuurlijk steeds uitzonderingen maar dat zijn normaal geen usb-sticks en dergelijke). Het lijkt me dus ook sterk dat je pc de stick niet herkent omdat hij geen USB2 zou herkennen: USB2 is gewoon een uitbreiding op USB2 die backwards compatible is. Op mijn externe harde schijf stond ook op "USB2" en niets over USB1 maar hij werkt op computers met enkel USB1.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het al aan de USB2-driver ligt, blijft mijn idee nog steeds geldig: kijk op de site van de fabrikant van het moederbord, daar zal normaalgezien wel iets staan over USB2 en de bijhorende drivers. En just in case: eventueel zou je ook met cd-r's data kunnen overbrengen natuurlijk, dat zal heel wat sneller dan disketjes gaan in ieder geval. @deadlock: ik weet dat veel USB-sticks tegenwoordig USB2 hebben, maar die werken bij ons perfect op USB1. Ik zie voor de fabrikant overigens geen enkele reden om USB1-support af te zweren voor USB-sticks: kosten zullen wel nihil zijn terwijl de consument wel graag overal aan zijn data kan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
USB 2.0 configureren CptRake | 10 | 14-06-2007 17:29 | |
Software & Hardware |
[USB 2.0]Hoe instaleer ik die in godsnaam. Maradinus | 8 | 31-07-2006 20:11 | |
Software & Hardware |
[USB 2.0] Pc wordt langzaam Verwijderd | 7 | 27-10-2005 15:46 | |
Software & Hardware |
[PC] Geef je mening over deze 2 pc's! Hydraul!C FunK | 14 | 31-08-2004 15:52 | |
Software & Hardware |
[USB] USB hub zonder driver? Michael_oud | 2 | 29-04-2004 10:40 | |
Software & Hardware |
[USB] USB 2.0 Drive draait op 1.1? Verwijderd | 5 | 15-08-2003 22:06 |