Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga eens in je BIOS kijken; bij mijn mobo kun je USB op 2 snelheden instellen, mss is dat bij jou ook het geval en staat 'ie op de laagste snelheid.
Drivers zijn idd niet nodig als je Service Pack 1 hebt geinstalleerd.
|
USB2 is er in 3 modi: normal (basic?) speed, fast en full speed.
Normal is 1Mbps (als ik me goed herinner) Fast is 11Mbps Full is 480Mbps Zo kun je dus USB 2.0 fast hebben, terwijl dit net zo snel is als USB 1.1 (die op 1Mbps en 11Mbps functioneert). Lekker verwarrend, ja. Fast en Full kan ik ook omgedraaid hebben, dus zo verwarrend is het dus. ![]() Anyways, als je interface 480Mbps is, betekent niet dat die pendrive van je die snelheid ook kan halen. Ook al gebruik je een ATA133 (133MB/s) kabel, dat betekent niet dat je hardeschijf ook 133MB/s doet, de meeste blijven steken op zo'n 40MB/s. Nou hetzelfde geldt voor een USB2 pendrive. Goede USB2 pendrives halen zo'n 4MB/s per seconde, terwijl USB 1.1 pendrives zo'n 600KB/s (0,6MB/s) halen. Let wel: de leessnelheid is meestal zo'n 40% hoger dan de schrijfsnelheid. Het is iig sneller dan een CD branden op 40 speed, voor mijn doen ook snel genoeg. Maarja het is niet zo snel als een hardeschijf ofzo.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Voeding] 300W genoeg voor Athlon 64? Darko | 39 | 25-06-2004 01:22 | |
Software & Hardware |
[laptop] goedkoop maar toch goed? Jouw_Duiveltje | 6 | 15-11-2002 19:12 |