Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 10:30
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Veel mensen/bedrijven hebben een rekening waarbij andere mensen bij het overmaken van geld hun naam niet zien. Bijvoorbeeld 'rekeningnummer 012345678 t.n.v. Webshop'. Inplaats van hun naam, staat er 'webshop'. Ik heb zelf het idee een internetwinkel te starten. Wat heb je nodig zo'n rekening te openen? En wat zijn hiervan de kosten. Weet iemand dit?

En heeft iemand er ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 11:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gewoon even naar de bank met je bewijs van inschrijving van de KvK en je legitimatie. Kosten zijn bij de meeste banken nul voor kleine bedrijven.
Oud 05-01-2006, 11:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-01-2006 @ 12:19 :
Gewoon even naar de bank met je bewijs van inschrijving van de KvK en je legitimatie. Kosten zijn bij de meeste banken nul voor kleine bedrijven.
Misschien wel voor het openen, maar voor alle andere dingen rekenen ze wel geld. Tot aan het bekijken van je internetbankierenoverzicht aan toe .
Oud 05-01-2006, 11:51
Gimme more beer
Citaat:
ekki schreef op 05-01-2006 @ 12:45 :
Misschien wel voor het openen, maar voor alle andere dingen rekenen ze wel geld. Tot aan het bekijken van je internetbankierenoverzicht aan toe .
Dan heb je toch écht de verkeerde bank uitgezocht. De enige kosten die wij hebben bij de postbank zijn 3,50 euro per maand voor Girotel. Dat zijn de kosten niet hè.
Oud 05-01-2006, 15:10
Verwijderd
Wij hebben een jaarclubrekening. Ik heb hem niet geopend maar wellicht is het een zakelijke rekening, daar hadden we dus geen bewijs van de KvK voor nodig. Jij hebt dat denk ik wel nodig, verder een ID en de kosten zijn maar een paar euro per kwartaal.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 23:53
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
is een inschrijving bij de kvk verplicht?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 06:47
Kali
Kali is offline
Citaat:
hvb_aedm schreef op 06-01-2006 @ 00:53 :
Volgens mij wel (hoewel ik geen idee heb wat de kvk is maar ik men vermoedens heb). Als je handelaar wilt worden online zul je toch wel een btw nummer moeten hebben en je laten inschrijven als handelaar ...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:16
Gimme more beer
Citaat:
hvb_aedm schreef op 06-01-2006 @ 00:53 :
Uiteraard.
Oud 06-01-2006, 15:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dit soort dingen kun je prima bij de balie van de bank vragen he. je zou ze zelfs even kunnen bellen.
Oud 06-01-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 06-01-2006 @ 07:47 :
Volgens mij wel (hoewel ik geen idee heb wat de kvk is maar ik men vermoedens heb). Als je handelaar wilt worden online zul je toch wel een btw nummer moeten hebben en je laten inschrijven als handelaar ...
De Kamer van Koophandel (jeweetwel van die irritante reclame)
Daar moet je je laten registreren als je een eigen bedrijf of stichting wil beginnen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:49
Kali
Kali is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-01-2006 @ 17:43 :
De Kamer van Koophandel (jeweetwel van die irritante reclame)
Daar moet je je laten registreren als je een eigen bedrijf of stichting wil beginnen.
Ik ben van België, dus ken die reclame niet

Maarbon once again, als je dingen wilt gaan verkopen zul je wel ingeschreven moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:02
Verwijderd
Ik heb bij de rabobank een zakelijke rekening en wat ik betaal is niet heel veel.

Rabo ondernemerspakket: Maandelijks 2,50
Europas voor ondernemers: Maandelijks 0,40
Rabo Internetbankieren: Eenmalig: 10,00 Maandelijks: 5,00
Daarbij horen gratis elke maand 15 downloads + 10 raadplegingen + 10 girale overschrijvingen.

Debetrentepercentage staat op 7,75%

Ik betaal elke maand dus 7,90. Als je bedrijfje een beetje goed loopt moet je dat financieel gezien wel kunnen trekken. Vergeet niet je KvK uittrekseltje mee te nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten