Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() En nog even iets anders...in het kader van energie gaat nooit verloren: de energie die de mens verlaat.. wordt opgenomen door vogels? door de zuurstofmoleculen? door mn deken waar ik onder lig? Ik weet niet... maar het idee dat energie de mens kan verlaten, gewoon door niks te doen gaat er bij mij niet echt in... Mocht het toch waar zijn, ga ik alvast even patent aanvragen op mijn nieuwe ideetjes voor afval-curcusjes ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() sinds wanner was dat een punt hier |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik blijf er bij dat ook paranormale zaken gewoon te bewijzen zijn.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
alleen zijn er nog andere energieen due je idd ook aan moet vullen waarom denk je dat jet goed is om eens buiten te komen ? ATP adenosine tri fosfaat dat bestaat hoor en ki bestaat ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() de natuur bestaat nu eenmaal uit meer dan alleen moleculen |
![]() |
||
Citaat:
En ook over ki ben ik bijzonder goed ingelicht! En of het bestaat! Ik doelde met mn post meer op het eventuele antwoord wat voor soort energie er wel uit het lichaam gestraald wordt... hier ben ik dan wel benieuwd naar Ik ben niet zozeer van mening dat het paranormale niet bestaat... maar aura's? nee
||
Ik vraag me idd ook af hoe ze dat fotograferen. Tot nu toe ben ik er niet van overtuigt dat aura's uberhaupt bestaan, laat staan hoe deze worden vast gelegd. Misschien kan de TS uitleggen hoe dat precies gaat?
Citaat:
![]() De uitslagen werken niet echt in het voordeel van de auragelovers onder ons. Zou imand die er wel in gelooft ook misschien kunnen uitleggen waarom hij/zei dat denk? Ben benieuwd
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() mja ieder zn ding natuurlijk... maar voor mij is het nogal ongeloofwaardig. Ik hou van wetenschappelijk bewijs
||
Citaat:
Ik weet wat ik gezien heb en ik weet ook dat het echt was. Zoveel stelde het trouwens ook niet voor. Ik zag alleen maar een vaag kleurtje om mensen heen. De meesten hadden wit, mijn wiskundeleraar had groen en één van de kinderen uit het asielzoekerscentrum had goud. De eerste keer dat ik het zag dacht ik dat ik gewoon een beetje moe was, maar het blééf. Toen ik het druk kreeg in het examenjaar ging het als vanzelf weg. Nu kan ik, hoe graag ik het ook wil, alleen maar een vaag wit randje zien. En dan moet ik me nog heel erg concentreren.
||
![]() |
Citaat:
Jij geeft zelf aan dat je "iets niet kan weten", maar trekt vervolgens heel makkelijk conclusies. Gebeurd er iets aparts bij glaasje draaien moeten het wel geesten zijn, zie je kleuren om mensen zal het wel om een aura gaan. Nooit erbij stil gestaan dat er eventueel andere verklaringen voor zijn? Jij zag aura's, tientallen of honderden mensen op dat moment niet. Wat is betrouwbaarder een collectieve waarneming of een individuele waarneming? |
![]() |
|||
Citaat:
1. Ik heb nooit gezegd dat er als er iets aparts gebeurt bij glaasje draaien het wel geesten móeten zijn. Ik heb vooral vaak gezegd dat je helemaal niet aan glaasje draaien moet beginnen. 2. Ik weet wat ik zelf zie. Ik kan jullie daar niet in overtuigen, ik kan wel ik weet niet wat beweren, weten jullie veel? Voor mezelf weet ik echter wel dat het echt is. Die aurofoto's lijken totaal niet op wat ik zag, en iemand anders die ik ken die ook aura's ziet zegt precies hetzelfde Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Het andere vage is dat je als je een foto gaat maken je handen op metalen plaatjes moet leggen. Die meten zogenaamd de lading.. Maar dan is het eigenlijk niet echt een foto van je aura.. ![]() Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 03:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Echter mijn vraag was wat is betrouwbaarder een collectieve waarneming of een individuele waarneming?. Met andere woorden als 100 willekeurige personen beweren iets te hebben gezien en 1 persoon beweert iets anders, zijn die 100 personen over het algemeen een betrouwbaardere bron. |
![]() |
|
Ja, het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon stapelgek was (of ben?) dat ik die aura zag. Dat weet je niet, valt niet te bewijzen. Feit blijft wel dat ik verder normaal functioneerde en er verder geen rare ideeen op na hield. Als gevolg van een hersentumor kun je ook kleuren gaan zien, maar dat gaat dan niet vanzelf over zoals bij mij het geval was. Na een tijdje zag ik ze gewoon niet meer, ook al concentreerde ik me er nog zo sterk op, dus je kunt het ook niet gooien op iets wíllen zien. Maar goed, ik heb er geen bewijzen van. (ik zou ook niet weten hoe ik zoiets zou moeten bewijzen)
||
Citaat:
![]() Enals het goed is eet en drink jij dus zo krijg je energie.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een tijd geleden is hier al wat publiciteit over geweest, en ik geloof dat het AD zelfs recent nog een heel artikel gepubliceerd heeft over dit fenomeen. En dan heb ik het niet over het zien van aura's, maar wat de oorzaak ervan is. Het wordt wel eens tijd dat sommige sprookjes de wereld uit geholpen worden:
Synesthesie Synesthesie komt voor bij ongeveer 1 op de 2000 mensen, in verschillende vormen (ongeveer 50 verschillende). Waarschijnlijk zijn bij de geboorte alle zintuigen verbonden met alle signaalverwerkingscentra in de hersenen. Dit betekent dat de informatie vanuit het oor bijvoorbeeld ook verstuurd wordt naar het centrum voor zicht. In de loop van de tijd raken "overbodige" verbindingen onderdrukt. Alleen de "standaardverbindingen" blijven over. Echter, soms blijven een paar van die overige verbindingen bestaan. Zintuigelijke informatie wordt dan nog steeds verdeeld over verschillende centra. Een veel voorkomende vorm is het koppelen van getallen aan kleur, of klank aan smaak. Voor die mensen zien cijfers er letterlijk gekleurd uit, of smaakt een nummer of klank bijvoorbeeld naar pepermunt of appel. Wat ook voor kan komen, is dat het centrum voor het herkennen en verwerken van emoties gekoppeld raakt aan zicht (kleuren). Als zo'n synesthesist dan iemand aankijkt, koppelen de hersenen de emotie(s) die ze waarnemen bij de ander aan een of meerdere kleuren, die ze dan ook letterlijk ZIEN. Dit hoewel er absoluut GEEN extra informatie door de ogen wordt ontvangen. Er wordt echter wel meer informatie door het centrum voor visuele informatie verwerkt. Dit betekent niet dat mensen die "aura's" zien meer informatie krijgen dan anderen. "Normale" mensen zien en beleven dezelfde emoties van anderen als deze synesthesisten; synesthesisten krijgen de informatie alleen wat duidelijker voorgeschoteld, waardoor de informatie niet onopgemerkt blijft. Maar aura-foto's: onzin. Photoshop ziet er vaak nog echter uit. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorbeelden: http://www.laarne-kalken.be/jasper/i...chtsbedrog.htm En aurafotos zijn in mijn ogen wel nep. Offtopic: Ook al heb ik dat hier al 1 keer gepost |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Offtopic: Het zien van geluid (en andersom) lijkt misschien handig, maar het lijkt me erg vervelend te kunnen zijn: denk je maar eens in dat je een museum met veel kleurrijke schilderijen binnenloopt. Ik denk dat je snel gek wordt van het lawaai. En andersom: in de kroeg/discotheek zie je niets meer, omdat het zo'n lawaai is. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 12:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat van synesthesie ruk je ook aardig uit zijn verband. Lees goed wat er staat, synesthesie betekent bijvoorbeeld dat men emotie koppelt met een kleur. En niet andersom zoals bij aura's lezen. Met andere woorden mensen met synesthese herkennen bijvoorbeeld bepaalde gelaatstrekken die de emotionele conditie van een persoon "verraden", deze informatie word dan in de vorm van een kleur opgenomen en daardoor is het misschien een opvallender signaal. Aura lezers beweren dat die lichtstralen fysiek aanwezig zijn. Met andere woorden als een persoon een zak over ze hoofd doet, kunnen ze alsnog aan de omringende lichtstralen zien hoe die persoon zich voelt. Kortom ze beweren in het bezit te zijn van een gave, ze zien meer dan anderen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik leg dit btw uit uit de visie van een scepticus. Ik geloof zelf wel dat er meer achter zit met aura's dan alleen een "fout" waardoor kleur wordt gekoppeld aan emotie. |
![]() |
|
hmm vreemd, volgens mij heb ik een lichte vorm van synesthesie, het is wel zo dat als ik aan 4 denk, haal ik om de een of andere rede de kleur geel in mijn hoofd, nu is het niet dat ik als ik een 4 zie staan hem geel gekleurd zie, maar ik denk dan aan de kleur geel (niet zo van: hé een 4, geel) maar meer ergens achterin mijn gedachten en het komt bij 1 op 20 voor, niet 1 op 2000...
als je je ogen dicht doet, zie je kleuren, alleen ik heb dit ook als ik gewoon ergens naar kijk (wel aanzienlijk lichter, ik heb er totaal geen last van en merk het alleen op als ik me er op concentreer)
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb nergens geimpliceerd dat sommige emoties niet fysiek aanwezig zijn. Integendeel "dat kun je gewoon zien aan hoe iemand zich gedraagt, of zn gezicht en dat soort dingen" (zoals ik zelf al zei) ![]() Citaat:
Om in te gaan op: En dat geval van die zak, dan onthouden ze gewoon de persoon in hun hoofd waardoor ze het nog kunnen zien . Jij kan zelf ook wel bedenken dat als de waarnemer afgaat op een herrenering er een reeele kans is dat zijn/haar conclusie niet klopt. Hij ziet eventueel wel aura's maar die waarneming is niet valide, aangezien ze zijn gebaseerd op een herrenering en niet de "echte" emotionele conditie van dat moment. En daarom ben ik ervan overtuigd dat er niet meer achter zit, dat er in ieder geval niet sprake is van een gave. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aura's koekje97 | 59 | 08-01-2012 20:13 | |
De Kantine |
Oldsaai titel #780 Martiño | 500 | 23-12-2009 12:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaan aura's? DBZ | 32 | 19-11-2009 21:51 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ik word nooit gewoon. Verwijderd | 313 | 02-12-2005 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |