Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 10:02
JJ13
JJ13 is offline
heeft iemand ervaring met Implanon?
Ik ben er namelijk over aan het denken om daar gebruik van te gaan maken en vroeg me af of iemand hier er gebruik van maakt.
Oud 05-01-2006, 10:11
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn huisarts wilde het bij niet doen. (In het algemeen niet, overigens). De staafjes zouden verdwijnen (dat is trouwens alleen als ie niet goed ingebracht is).. Conservatieve aarsch
Oud 05-01-2006, 21:56
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending

Grappig. Heb net vandaag de huisarts gebeld om een met hem te overleggen over de Implanon. Helaas was hij ziek, dus dat moet maar een andere keer.

Dat over dat ze verdwijnen: ik begreep dat hij ingebracht moet worden door een gynacoloog (geen idee hoe je het schrijft en ik ben te brak om er echt over na te denken) omdat er inderdaad nog wel eens iets misgaat als de huisarts het zelf doet. Zag ik ooit eens op tv.
Maar als hij dan eenmaal goed is ingebracht, dan moet hij het goed doen.

Ik zal morgen de beste man nog eens proberen te bellen. wie weet kan ik je later meer vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:10
Verwijderd
Hoe dat 'verdwijnen' werkt: er is een speciaal soort injectiespuit waarmee die staafjes worden ingebracht. Het staafje zit in een soort doosje, en bij het inbrengen wordt eerst dat doosje inclusief staafje onder de huis gebracht, en daarna wordt het doosje weer teruggetrokken, terwijl het staafje, als het goed is, achter blijft onder de huid... maar het gebeurde in het begin vrij vaak dat dan het staafje toch in het doosje bleef zitten en dus niet in het lichaam zat. Het staafje verdwijnt niet, het belandt gewoon in zijn doosje in de prullenbak van de dokter. Daarom wordt het inbrengen nu niet meer door huisartsen gedaan, maar alleen door mensen die er geoefend in zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:43
adon1s
adon1s is offline
Klinkt interessant maar wat is het?
Oud 05-01-2006, 22:51
Droid
Droid is offline
Citaat:
Klinkt interessant maar wat is het?
http://www.implanon.nl/consument/

En vootaan eerst google gebruiken alvorens domme vragen te stellen
Oud 05-01-2006, 23:16
Verwijderd
Via bovenstaande link...

Wie wel/wie niet

Omdat Implanon maar één soort hormoon bevat, namelijk progestageen, kan er meer variatie optreden in de bloedingen. Bovendien zijn bloedingen soms minder voorspelbaar.
Het kan zijn dat bloedingen steeds minder vaak voorkomen en ook van steeds kortere duur zijn, of ze kunnen zelfs helemaal wegblijven. Het is ook mogelijk dat bloedingen vaker voorkomen en eventueel langer duren dan je gewend was voor Implanon gebruik. Het is moeilijk te voorspellen welk bloedingspatroon op jou van toepassing zal zijn. Door de meeste vrouwen wordt het veranderen van het bloedingspatroon goed geaccepteerd als zij dit van tevoren weten.

Neem in je beslissing om wel of niet Implanon als anticonceptiemethode te kiezen dit aspect in je overwegingen mee.

Dat is wel een héél groot nadeel eigenlijk... toch maar eens verder zoeken...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:23
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 06-01-2006 @ 00:16 :
Via bovenstaande link...

Wie wel/wie niet

Omdat Implanon maar één soort hormoon bevat, namelijk progestageen, kan er meer variatie optreden in de bloedingen. Bovendien zijn bloedingen soms minder voorspelbaar.
Het kan zijn dat bloedingen steeds minder vaak voorkomen en ook van steeds kortere duur zijn, of ze kunnen zelfs helemaal wegblijven. Het is ook mogelijk dat bloedingen vaker voorkomen en eventueel langer duren dan je gewend was voor Implanon gebruik. Het is moeilijk te voorspellen welk bloedingspatroon op jou van toepassing zal zijn. Door de meeste vrouwen wordt het veranderen van het bloedingspatroon goed geaccepteerd als zij dit van tevoren weten.

Neem in je beslissing om wel of niet Implanon als anticonceptiemethode te kiezen dit aspect in je overwegingen mee.

Dat is wel een héél groot nadeel eigenlijk... toch maar eens verder zoeken...
ja, dat vind ik ook eigenlijk
Oud 06-01-2006, 11:25
mcflem
mcflem is offline
Ik heb er zelf over nagedacht en ik heb overlegd met de dokter. Hij vond het geen goed idee omdat het vrij nieuw is, de staafjes kunnen verdwijnen. Maar het was vooral dat het toch best wel nieuw is en er is nog niet veel bekend over de gevolgen na implanon.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten