Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 20:51
MeliniGirl
MeliniGirl is offline
Ik draag sinds een paar maanden Implanon in mijn arm (4 cm lang staafje, dat drie jaar in je arm zit..dezelfde werking als de combinatiepil)
En ik heb last van bijwerkingen... namelijk verminderde zin in sex, en continue moeheid. Balen voor me vriend en mij...ik vraag me af welke meiden dat nog meer hebben, en ook die bijwerkingen hebben?
Oud 17-12-2001, 15:00
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
als je dit naar L&G verplaatst krijg je denk ik meer reacties
Oud 17-12-2001, 15:06
Sanuelya
Sanuelya is offline
Nou ik heb het niet...maar ik heb er wel eens over zitten denken. Ik ben naar de dokter gegaan om er over te vragen maar hij rade het me af zeker als je geen andere voorbehoeds middel er naast gebruikt (zoals een condoom). Hij vertelde me dat ze niet 100% veilig zijn en ze nog niet optimaal getest zijn.

Misschien dat ik het fout heb...maar dat zou ik dan ook graag horen...

Ja en over dat je minder zin in sex hebt... is dat alleen een bijwerking waar je na een tijdje geen last meer van hebt of is dat zolang je dat staafje gebruikt?!

Kuz San
Oud 17-12-2001, 15:08
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
kan iemand mij uitleggen wat dat is precies?????
Oud 17-12-2001, 15:29
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Citaat:
***sweetheart*** schreef:
kan iemand mij uitleggen wat dat is precies?????
Een klein buisje dat ze inplanten in de binnenkant van je arm. Het scheidt een hormoon af dat je cyclus onder controle houdt, zoiets toch Het is meestal voor 5 jaar dacht ik... Voor details moet ik er mijn bio-boek bijnemen
Oud 17-12-2001, 16:31
choky
choky is offline
ik heb het niet en ik ken iemand waarbij het ook niet echt positieve resultaten had...haar haar viel bv met pakken uit...vrij zieligen ze had tegen het einde bijna constant haar regels
ze heeft het dan maar weg laten nemen
Oud 17-12-2001, 16:32
Verwijderd
Ik las laatst dat er heel veel vrouwen tóch zwanger van geworden waren...
Oud 17-12-2001, 16:53
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
nou, niet zo'n goeie methode dus, ik hou het maar bij de pil....
Oud 18-12-2001, 21:53
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik verplaats hem naar lichaam en gezondheid
Oud 20-01-2005, 13:45
dead person
dead person is offline
Wordt je dan ook 3 jaar lang niet ongesteld?? of blijft dat wel gewoon lopen?
Oud 20-01-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 20-01-2005 @ 14:45 :
Wordt je dan ook 3 jaar lang niet ongesteld?? of blijft dat wel gewoon lopen?
Beetje een enorme up

Volgens mij kan je trouwens wel gewoon ongesteld worden hoor, maar gewoon minder. Sommige meisjes worden niet meer ongesteld. Prikpil is wel handig wanneer je helemaal niet meer ongesteld wil zijn, volgens mij is de kans dat het helemaal wegblijft dan véél groter.
Oud 20-01-2005, 13:53
leucomelas
leucomelas is offline
iew, dat lijkt me dus helemaal niks.. waarom heb je voor een staafje gekozen? zodat je de pil niet meer kan vergeten? omdat het makkelijker is? ik heb namelijk geen idee hoe en wat met zon staafje... zelf heb ik de prikpil, en die bevalt me goed
Oud 20-01-2005, 13:53
Mara
Mara is offline
Flinke up ja. Bijwerkingen zijn zeker té erg, ik heb er nog nooit van gehoord namelijk en 't topic is van 2001. Dat 't nu niet (erg) bekend is zegt genoeg lijkt me

Ik slik wel gewoon 's avonds een pilletje hoor
Oud 20-01-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 20-01-2005 @ 14:53 :
iew, dat lijkt me dus helemaal niks.. waarom heb je voor een staafje gekozen? zodat je de pil niet meer kan vergeten? omdat het makkelijker is? ik heb namelijk geen idee hoe en wat met zon staafje... zelf heb ik de prikpil, en die bevalt me goed
In zo'n staafje zitten véél minder hormonen dan in een pil, en volgens mij ook andere hormonen. Ik ken iemand die niet tegen de hormonen van de pil kon, maar wel die van het staafje. En ja, je hoeft er niet aan te denken. Het is wel makkelijk wanneer je je pil vaak vergeet.
Oud 20-01-2005, 13:57
dead person
dead person is offline
Oh sorry had niet naar de datum gekeken

Als je leest wat de bijwerkingen zijn, hoeft het al niet meer
Oud 20-01-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 20-01-2005 @ 14:57 :
Oh sorry had niet naar de datum gekeken

Als je leest wat de bijwerkingen zijn, hoeft het al niet meer
Heb je de bijsluiter van de pil wel eens gelezen? Die bijwerkingen zijn ook niet mis... Maar ja, het wil niet zeggen dat je ze ook krijgt...
Ik ken mensen die heel tevreden zijn over zo'n staafje
Oud 20-01-2005, 22:46
Anaïs
Anaïs is offline
mja bij de pil zijn er ook mensen zwanger geworden hoor... Zelfs condoom is niet 100% veilig, net zoals geen enkel voorbehoedsmiddel, behalve dan totale onthouding...
Oud 21-01-2005, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 20-01-2005 @ 23:46 :
mja bij de pil zijn er ook mensen zwanger geworden hoor... Zelfs condoom is niet 100% veilig, net zoals geen enkel voorbehoedsmiddel, behalve dan totale onthouding...
De reden dan vrouwen met implanon zwanger werden, was vooral dat het staafje verkeerd, of eigenlijk níet, geplaatst werd... Het zit in een soort injectienaald, die moet dan onder de huid, dan wordt het buisje uit de naald geschoven, en dan moet je de naald terugtrekken... veel huisartsen namen het buisje weer mee bij het terugtrekken van de naald, en dat is dan heel moeilijk te zien. Daarom wordt het nu bijna alleen nog door de rutgersstichting/stimezo en door gyneacologen geplaatst
Als het ding er eenmaal goed in zit is-ie veiliger dan de pil, omdat je 'm niet kunt vergeten.

En 'zelfs condoom' klopt niet helemaal, zo'n ding is véél minder veilig tegen zwangerschappen dan een spiraaltje of een hormonaal anticonceptiemiddel
Oud 21-01-2005, 11:08
ekki
ekki is offline
Mjah, dit hoort ook bij het piltopic.

Gesloten.

Regels voor berichten