Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
D'66 had sinds ze Balkenende II aan een meerderheidscoalitie hielp al de naam van ruggengraatloos en zwalkend. Dat imago is nu compleet, door eerst op hoge poten te dreigen met een crisis (letterlijk 'het is onbestaanbaar') en vervolgens aan te komen met een halfbakken 'democratisch' argument ('het is niet de bedoeling dat een klein partijtje een democratische meerderheid gaat tegenhouden'). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je staat ergens voor, of niet. Wat dat betreft doet D66 het gewoon waardeloos. De PVDA kan er overigens ook wat van hoor, met hun draaikonterij.. puhh, politiek...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
'Dittrich gaat aftreden bekendmaken'
Uitgegeven: 3 februari 2006 15:32 Laatst gewijzigd: 3 februari 2006 15:41 DEN HAAG - D66-leider Dittrich geeft vrijdag om 17.00 uur een persconferentie. Zijn woordvoerder heeft dat meegedeeld. De persconferentie vindt plaats in de Grenadierszaal van de Tweede Kamer. In Den Haag wordt er rekening mee gehouden dat Dittrich zijn aftreden als fractievoorzitter bekendmaakt. De woordvoerder van de fractie wil dat nog niet bevestigen. Volgens ingewijden volgt vicefractievoorzitter Lousewies van der Laan hem op. Dittrich blijft waarschijnlijk aan als Kamerlid. De D66-ministers Brinkhorst en Pechtold zeiden bij het verlaten van de ministerraad nog van niets te weten. Wel zei Pechtold dat er behoefte is aan rust in de partij in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. Of Dittrich moet aftreden, noemde hij een zaak van de fractie en Dittrich zelf. Eerder op de dag drongen de afdelingen Amsterdam, Brabant en Zeeland van D66 er op aan dat Dittrich zijn functie neerlegt. Partijvoorzitter Dales zei dat het optreden van de fractieleider na het dramatische Afghanistan-debat van donderdag zeker aan de orde moet komen, maar wilde Dittrich de tijd gunnen om "de balans op te maken". http://www.nu.nl/news/667649/11/%27D...dmaken%27.html Damn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aardige zet van Dittrich trouwens, na zulke domme en ongefundeerde opmerkingen over die missie opstappen. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En terecht. Zoiets kan natuurlijk niet zonder gevolgen blijven. Of het nu gaat om een belangrijke kwestie of om iets onbelangrijks, je kunt gewoon niet straffeloos dreigen met je zwaarste wapen (kabinet laten vallen) en dan achteraf maar doen alsof er niets aan de hand is. Zo werkt het gewoon niet.
Grote inschattingsfout van hem, netjes dat-ie nu het veld ruimt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien is wat je nu probeert te doen struisvogel logica, als voorstel A slecht werkt dan betekent wijzen naar voorstel B niet dat voorstel A daar beter van zal worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat niemand van de voorstanders van afschaffing nog beseft is echter dat de huizenprijzen ondanks dat hoog blijven, starters zich minder kunnen veroorloven, en dus minder mensen een eigen huis kunnen bezitten. Maar ja, wat is vooruitdenken ook waard als je in plaats daarvan losse kreten kunt slaken uit de naam van solidariteit, goeie strategie zelfs, de SP is er groot mee geworden. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
D66-leider Dittrich afgetreden
DEN HAAG Boris Dittrich heeft het fractieleiderschap van D66 overgedragen aan vice-fractievoorzitter Lousewies van der Laan. Hij zegt dat hij de volle verantwoordelijkheid op zich neemt voor politiek-tactische fouten die zijn gemaakt in het Afghanistan-debat. D66 dreigde eerst met een crisis over de kwestie, maar zette dat niet door. Daardoor leek het erop dat D66 tot elke prijs in de regering wilde blijven. Die kritiek kreeg hij ook uit eigen kring. Dittrich blijft wel lid van de Tweede Kamer. Lousewies van der Laan is drie jaar Kamerlid. Eerder zat zij vier jaar voor D66 in het Europees Parlement. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...060060765.html
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mwah, vergeet niet dat hoe klungelig ze op landelijk niveau presteren niet per definitie ook de gebeurtenissen op gemeentelijk niveau weergeeft. Een plaatselijke afdeling heeft soms heel andere ideeën dan de landelijke en misschien kan D'66 daar nog wel mensen bewegen op ze te stemmen, hoewel ik me zo 1-2-3 echt geen typische 'D66-gemeente' kan indenken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou ga ik niet meer stemmen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb het eens bekeken, en een vuilnisbelt is minder smerig en onopgeruimd dan de nederlandse politiek op het moment
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat: