Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 19:02
remco1
remco1 is offline
Wie heeft er ook wel eens narcose gekregen met zo kapje.
hoe deed de dokter dat bij jouw en wat vertelde hij erover.
Kreeg dat zelf ook ben benieuwd wat jullie je nog herinneren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
remco1 schreef op 30-12-2005 @ 20:02 :
Wie heeft er ook wel eens narcose gekregen met zo kapje.
hoe deed de dokter dat bij jouw en wat vertelde hij erover.
Kreeg dat zelf ook ben benieuwd wat jullie je nog herinneren.
Hij deed t kapje over mijn mond, nou ja niet hij, maar een verpleegster, en die ging dingen vragen en daarna zei ze weltruste en toen sliep ik
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:09
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nou de eerste keer was 3 jaar geleden (maar toen kreeg ik gewoon infuus), de tweede keer 1 jaar geleden (infuus en kapje).
en hij zei: tel maar terug van 10 tot 1.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:26
Bloem
Bloem is offline
Toen ik 4 was kreeg ik dacht ik met een kapje, maar daar weet ik niks meer van. Nu krijg ik altijd via het infuus, nou ja, en dan voel je je dizzy worden en dan ben je vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:33
Jolene
Jolene is offline
Volgens mij toen ik heel klein was.Ik herinner me dat je smaak kon kiezen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:43
Verwijderd
Leer spellen.
En zoeken, dit topic is al eerder geweest, maar goed.

Gehad, een paar keer. Ik werd er altijd bijzonder misselijk van, vond het eng en dacht dat ze m'n knuffelbeest af gingen pakken. (Deden ze ook, maar dat is logisch. )
Niet bepaald prettig, maar ik vond dat spuitje veeeeel enger. Hij vertelde dat ik tot tien moest tellen, toen ik dat had gedaan en nog niet sliep, moest ik maar tot honderd tellen. Ik kwam nooit echt tot honderd.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:58
Gedoemd
Gedoemd is offline
ah, jeetje.

Ik was heeeeel erg misselijk na de operatie door dat "mondkapje" en ik was ook behoorlijk overstuur

Ik was 5 toentertijd
Oud 31-12-2005, 14:04
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Gedoemd schreef op 30-12-2005 @ 20:58 :
ah, jeetje.

Ik was heeeeel erg misselijk na de operatie door dat "mondkapje" en ik was ook behoorlijk overstuur

Ik was 5 toentertijd
als je vijf bent is zo kapje natuurlijk best eng vandaar dat je overstuur raakt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:39
Verwijderd
Ik weet nog dat ik dacht: 'ik ga nooit slapen volgens mij'(ik was al bij 4) en verder kan ik me niets meer herinneren

Er was mij niets verteld, ik geloofde het wel, was al behoorlijk high van alle andere zooi die ik had gekregen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 16:51
gurl19
gurl19 is offline
heel vies.
Ik werd er ook heel wild van. Want ik werkte tegen. Maar voordat ik wakker werd deed ik ook heel debiel, schoppen en slaan enzo, dus moest ik de volgende keer een infuus.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 17:03
Raven
Raven is offline
spuit is veel fijner
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 17:04
Verwijderd
Ik heb het wel eens gehad...hij vertelde er weinig over, behalve dat het stonk (ik wilde per se zo'n kapje, hij wilde liever dat ik gewoon met een prik onder narcose ging ). De stank vond ik erg mee vallen, terwijl hij het kapje opzette vroeg hij geloof ik wat ik studeerde oid en dat soort vragen. Het in 'slaap' vallen vond ik ook niet eng...toen ik wakker werd uit de narcose was ik lekker uitgerust.

Ben ook een keer onder narcose gegaan met een infuus (kon toen niet met kapje) en dat vond ik verrot.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 14:12
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2005 @ 18:04 :
Ik heb het wel eens gehad...hij vertelde er weinig over, behalve dat het stonk (ik wilde per se zo'n kapje, hij wilde liever dat ik gewoon met een prik onder narcose ging ). De stank vond ik erg mee vallen, terwijl hij het kapje opzette vroeg hij geloof ik wat ik studeerde oid en dat soort vragen. Het in 'slaap' vallen vond ik ook niet eng...toen ik wakker werd uit de narcose was ik lekker uitgerust.

Ben ook een keer onder narcose gegaan met een infuus (kon toen niet met kapje) en dat vond ik verrot.
Waarom wilde je per se dat kapje en geen infuus.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 15:57
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 20:26 :
Toen ik 4 was kreeg ik dacht ik met een kapje, maar daar weet ik niks meer van. Nu krijg ik altijd via het infuus, nou ja, en dan voel je je dizzy worden en dan ben je vanzelf weg.
Kinderen doen ze ook vaak met het kapje in slaap maken omdat ze infuus nog wel eens eng vinden en zich dan verzetten.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
remco1 schreef op 01-01-2006 @ 15:12 :
Waarom wilde je per se dat kapje en geen infuus.
Omdat ik het, zacht gezegd, niet zo heb op naalden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:02
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-01-2006 @ 17:28 :
As je het niet op naalden hebt is zo kapje een uitkomst.
Vraag me alleen dan af waarom de artsen dat dan niet doen als je erom vraagd.
Dat je dan echt moet aandringen om dat te krijgen.
Ik bedoel spuitje of kapje je gaat van beide onder narcose .
Waarom dan toch zo moeilijk doen als je een kapje wil hebben .
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:05
Verwijderd
Bij een spoedoperatie bij bv. een blindedarmontsteking is een kapje niet verantwoord. Het duurt met een kapje nl langer voordat je weg bent en als je niet nuchter bent kan er dan wat uit je maag omhoog komen, maar doordat je al wel half weg bent werken de reflexen van je luchtwegen niet meer goed waardoor dat vocht (of wat het dan ook is) je longen in kan komen. Je kunt dan een longontsteking ontwikkelen die niet echt prettig is... Aldus de narcotiseur (of hoe je zo iemand wilt noemen).

Verder zullen er ook in andere gevallen vast redenen zijn waarom ze de voorkeur geven aan een infuus. (Voor mensen zelf speelt ook vaak het misselijk worden mee, dat schijnt bij een kapje vaak veel erger te zijn...had ik dus geen last van. )
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-01-2006 @ 19:05 :
Aldus de narcotiseur (of hoe je zo iemand wilt noemen).
Anesthesist
Oud 01-01-2006, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-01-2006 @ 19:32 :
Anesthesist
Dat idd. Kon er niet opkomen en dit was ook begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 19:11
Verwijderd
ik had dat 2 maanden geleden nog ofzo. iemand deed een kapje op m'n mond, ik keek in een lamp, en 2 uur daarna werd ik wakker in een hele grote kamer met lekker warme dekens
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:16
remco1
remco1 is offline
Citaat:
uuuf schreef op 01-01-2006 @ 20:11 :
ik had dat 2 maanden geleden nog ofzo. iemand deed een kapje op m'n mond, ik keek in een lamp, en 2 uur daarna werd ik wakker in een hele grote kamer met lekker warme dekens
Ja grappig spul is dat .
Je ademt dat in en dan weet je echt niks meer wat er in die tussentijd gebeurt is.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 23:27
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-01-2006 @ 17:28 :
daar merk je OOK niet veel van
Ik was een jochie van 5 en ik vond het geen zeer doen dus

stelt echt niks voor
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 07:48
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb dat paar keer gehad, kreeg dan met smaakje. Nou dat hielp, rook je zo'n ranzige geur met een zoete kersensmaak erdoorheen. Kan nog steeds geen kersengeur verdragen
Maar goed, het was een waar drama, aangezien ik al 12 was de laatste paar keer ging het vrij langzaam. Je ziet dan de wereld vervagen en stemmen worden vager ipv dat je in een keer weg bent. Vreselijk.

Dus laatste keer nam ik injectie ipv kapje, nou dat heb ik geweten, kreeg een studentje die misprikte. Ik was al doodsbang voor de tijd en nou heb ik helemaal een trauma.

maar verder wil ik niemand bang maken ofzo
Oud 02-01-2006, 09:50
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik kreeg het kapje op en dokter zei dat ik van 10 naar 1 moest aftellen en tijdje later werd ik wakker toen ik naar de uitslaapzaal werd gebracht
Oud 02-01-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 02-01-2006 @ 00:27 :
daar merk je OOK niet veel van
Ik was een jochie van 5 en ik vond het geen zeer doen dus

stelt echt niks voor
Dat jij het niet voelde betekend niet dat dat bij anderen ook meteen altijd zo is. Ik vond het verdomd veel pijn doen en niet alleen het inbrengen ervan...ik kon m'n arm zo wat niet meer bewegen...zal wel niet goed gezeten hebben oid, maar ik geef toch de voorkeur aan zo'n kapje.

Citaat:
da leentjuh schreef op 02-01-2006 @ 08:48 :

Maar goed, het was een waar drama, aangezien ik al 12 was de laatste paar keer ging het vrij langzaam. Je ziet dan de wereld vervagen en stemmen worden vager ipv dat je in een keer weg bent. Vreselijk.

Ik was 19 oid.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:49
Roos
Roos is offline
Ik kreeg van te voren een pilletje om rustig te worden en dan doet zo'n prikje weinig pijn meer. Ja ik voelde het wel maar ik dacht: ach ja prik maar
Oud 02-01-2006, 15:29
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2006 @ 10:53 :
Dat jij het niet voelde betekend niet dat dat bij anderen ook meteen altijd zo is. Ik vond het verdomd veel pijn doen en niet alleen het inbrengen ervan...ik kon m'n arm zo wat niet meer bewegen...zal wel niet goed gezeten hebben oid, maar ik geef toch de voorkeur aan zo'n kapje.

Ik was 19 oid.

zat er zo in bij mij
weet nog dat ik heel hard boe moest roepen tegen een verpleger
en hij deed ook alsof ie schrok dus ik lag al krom van het lachen toen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:58
Verwijderd
Ik was 8 en iemand zetten het kapje op en vroeg of ik tot twintig wilde tellen. Ik deed rond de 11 echt nog enorm m'n best, maar werd te suf en viel toen in slaap (ik zag alles zwart/wit worden, en wazig, zag er best fijn uit, heel stoned ). Niet misselijk geworden, niet bang geweest, gewoon lekker geslapen en wakker geworden met een verbonden arm.

Toen ik 6 was heb ik narcose via een infuus gekregen, dat infuus aanleggen voelde echt naar, maar uiteindelijk viel ik precies hetzelfde in slaap. Ik keek naar de vloeistof die ze inspoten (zag er leuk uit) en ging toen lekker slapen. (Volgens mij vroeg een zuster nog naar hoe het op school ging ofzo.) Niet misselijk geweest. Ik ben even wakker geweest terwijl ik naar de verkoeverkamer werd gereden, maar heb daarna heerlijk verder geslapen.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:10
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-01-2006 @ 19:58 :
Ik was 8 en iemand zetten het kapje op en vroeg of ik tot twintig wilde tellen. Ik deed rond de 11 echt nog enorm m'n best, maar werd te suf en viel toen in slaap (ik zag alles zwart/wit worden, en wazig, zag er best fijn uit, heel stoned ). Niet misselijk geworden, niet bang geweest, gewoon lekker geslapen en wakker geworden met een verbonden arm.

Toen ik 6 was heb ik narcose via een infuus gekregen, dat infuus aanleggen voelde echt naar, maar uiteindelijk viel ik precies hetzelfde in slaap. Ik keek naar de vloeistof die ze inspoten (zag er leuk uit) en ging toen lekker slapen. (Volgens mij vroeg een zuster nog naar hoe het op school ging ofzo.) Niet misselijk geweest. Ik ben even wakker geweest terwijl ik naar de verkoeverkamer werd gereden, maar heb daarna heerlijk verder geslapen.
rond de 11 gekomen met tellen is toch aardig ver volgens mij halen de meeste 6 niet eens
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
remco1 schreef op 02-01-2006 @ 21:10 :
rond de 11 gekomen met tellen is toch aardig ver volgens mij halen de meeste 6 niet eens
Ik begon met tellen, en volgens mij werd toen pas het gas aangezet
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:26
remco1
remco1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-01-2006 @ 21:15 :
Ik begon met tellen, en volgens mij werd toen pas het gas aangezet

dan had je al een voorsprong
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:58
remco1
remco1 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-01-2006 @ 08:48 :
Ik heb dat paar keer gehad, kreeg dan met smaakje. Nou dat hielp, rook je zo'n ranzige geur met een zoete kersensmaak erdoorheen. Kan nog steeds geen kersengeur verdragen

Dus laatste keer nam ik injectie ipv kapje, nou dat heb ik geweten, kreeg een studentje die misprikte. Ik was al doodsbang voor de tijd en nou heb ik helemaal een trauma.

maar verder wil ik niemand bang maken ofzo
kapje met smaakje helpt echt niet je blijft dat gas echt wel ruiken waarmee je gaat slapen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 08:18
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
remco1 schreef op 02-01-2006 @ 21:26 :

dan had je al een voorsprong
als je een kapje vervelend vind zou ik voor een spuit (infuus) gaan
is meestal geen probleem
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:20
remco1
remco1 is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 04-01-2006 @ 09:18 :
als je een kapje vervelend vind zou ik voor een spuit (infuus) gaan
is meestal geen probleem
je mag natuurlijk kiezen of voor een kapje of voor een spuitje.
Er zijn mensen die kiezen voor een kapje omdat ze een spuitje niks vinden en natuurlijk ook anders om .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:44
Verwijderd
Ik kon beide keren niet kiezen, maar als ik nu wel eens zou kunnen kiezen, zou ik gaan voor het kapje. Ik rook geen gas (had ook geen smaakje ofzo) en heb er naderhand ook geen last van gehad. Maar goed, via een infuus is het ook niet erg, alleen is het spuitje een beetje onaangenaam.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:27
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
Citaat:
remco1 schreef op 07-01-2006 @ 15:20 :
je mag natuurlijk kiezen of voor een kapje of voor een spuitje.
.
toen ik onder narcose werd geopereerd heb ik niets kunnen kiezen, ik was nog erg duf van een hersenschudding toen ik die kamer binnen kwam, er kwam toen zo'n man bij mij en die ging me van alles vragen en vertelde mij ook dat ik zo zou gaan slapen, dus ik vroeg nog hoelang dat zou gaan duren enzo (vond het allemaal heel eng), en gelijk kreeg ik al zo''n kapje en was ik ook vrijwel direct weg.

Ik weet nog wel dat ik bij kwam op een kamer waar de temperatuur door de airco (voor mij gevoel) onder het vriespunt kwam, zo gigantisch koud...en de verpleegsters die er waren stonden met de rug naar mij toe te praten..
Oud 10-01-2006, 08:03
Verwijderd
Citaat:
flowergirl-B schreef op 09-01-2006 @ 23:27 :
en de verpleegsters die er waren stonden met de rug naar mij toe te praten..
Ze kunnen moeilijk rond je bed gaan zitten wachten tot je bijkomt. Bij mij stonden ze volgens mij ook gewoon ergens te praten (kan best dat ze met hun rug naar me toe stonden of ver wed oid...dat weet ik niet eens meer)...op een gegeven moment kwam er wel iemand naar me toe om te vragen hoe het ging ed.

Maar als je het al eng vond is het natuurlijk niet leuk, dat ben ik wel met je eens.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 19:31
Verwijderd
Ik kreeg met kapje en dan zegt hij tel maar tot tien en dan adem je even iets vies' in en dan ben je weg.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten