Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 15:19
Paulusma P
Paulusma P is offline
Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes,sorry als deze al gesteld zijn!

- Ik wil eens gaan blowen met een paar maten,maar hoe kan ik als 16 jarige aan wiet komen? Zonder naar de coffeeshop te gaan.

-Hoelang is het effect van high/stoned zijn? als je dus een jointje hebt opgerookt.

-Krijg je hier rode ogen door?

Hartelijk dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2005, 15:22
Viporizer
Viporizer is offline
Zoek functie
Oud 22-11-2005, 15:27
Wammus
Wammus is offline
Hoe je er aan kan komen mogen we je hier niet vertellen.

Het effect van THC duurt ongeveer 6 uur.

Het verschilt per persoon of je wel of geen rode ogen krijgt. Ik heb het een tijdje wel gehad maar nu niet meer.
Oud 22-11-2005, 15:36
MTpower
MTpower is offline
I.c.m alcohol krijg ik altijd rode ogen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:41
Wammus
Wammus is offline
Combineren met alcohol is zowiezo niet heel verstandig. Wel heel leuk maar das wat anders.
Oud 22-11-2005, 15:49
Verwijderd
Ik heb nooit rode ogen gekregen van het blowen. Wel flink moeten kotsen vanwege de combinatie wiet/alcohol.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 16:21
zeehond23
zeehond23 is offline
en in je profiel ben je 21
Nice one!
Oud 22-11-2005, 17:08
paco
paco is offline
als je ervaren blower bent kan je erbij drinken, anders kan je flink ziek worden ervan.

waar halen? vraag je vader offie voor je naar de shop gaat, en als je ouders het niet mogen weten dan een vriend die oud genoeg is of een illegale shop vinden.

duurt 6 uur, maar schilt per type wiet en hasj,
voordeel van met je pa naar de shop gaan is dat je kan vragen om een zacht lichte wiet of hasj ipv die harddrugs die ze nederwiet of skunk noemen.

als je licht hasj jointje rookt kan je uurtje high zijn.
als je skunk gaat roken de eerste keer kan je 5 uur lang knetterdetetter zijn.

en rode ogen verschilt PP.

Have fun, laat ff weten.
Oud 22-11-2005, 18:51
]{ing
]{ing is offline
- Ik wil eens gaan blowen met een paar maten,maar hoe kan ik als 16 jarige aan wiet komen? Zonder naar de coffeeshop te gaan.

thuisdealer

-Hoelang is het effect van high/stoned zijn? als je dus een jointje hebt opgerookt.

uurtje

icm alcohol wel eens ja
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:08
Guissie
Guissie is offline

Vraag wat rond op school ofzo, er zijn altijd wel genoeg mensen die wat kunnen regelen voor je of zelf hebben

Verschilt per type wiet en per persoon, de 1e paar keer werd ik er vooral supersloom van, daarna nog relaxter en lachkicks en shit

Verschilt per persoon
Oud 22-11-2005, 19:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Guissie schreef op 22-11-2005 @ 20:08 :

Vraag wat rond op school ofzo, er zijn altijd wel genoeg mensen die wat kunnen regelen voor je of zelf hebben

Verschilt per type wiet en per persoon, de 1e paar keer werd ik er vooral supersloom van, daarna nog relaxter en lachkicks en shit

Verschilt per persoon
TS is niet 16. Hij vraagt hoe lang het effect zou duren, en jij hebt het over 'lachkicks en shit'
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:37
Quantes
Quantes is offline
Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes,sorry als deze al gesteld zijn!

Ach ja, als ze de zoekfunctie eens goed gingen gebruiken, had dit forum ook geen bestaansrecht meer.

Heb je vrienden en kennissen? Ja? Vraag wat rond. Nee? Dan weet ik het ook niet.

Scheelt heel erg, de eerste twee of drie keer werd ik alleen maar sloom en moe ervan.

Met alcohol kan het, verschilt ook weer per persoon.

Hartelijk dank!

Goh, je bent de eerste vandaag die me voor iets bedankt!
Oud 22-11-2005, 19:44
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
THC versnelt de hartslag en geeft verwijding van de bloedvaten in het oogbind- en netvlies waardoor 'rode ogen' ontstaan.

Sommige wietsoorten hebben als extra eigenschap dat ze sommige vloedvaten ook vernauwen, waardoor de rode ogen soms ook niet optreden.

Zeker is in ieder geval dat hoe meer tabak je in je joint doet, hoe groter de kans op rode ogen is. Nicotine heeft namelijk nog sterker dan thc de eigenschap vaten te verwijden.

Wanneer je 50% of meer van je joint uit tabak bestaat kan je er best vanuitgaan dat je ff je ouders moet mijden
Ikzelf draai daarom t liefst jointjes met 20% of minder (red, natte vinger schattingen heaur ) shag erin, enerzijds voor de smaak, anderszijds omdat dat meer high dan stoned maakt (hoe meer tabak, hoe stoneder, ook bloedvaten als oorzaak), en ten slotte natuurlijk omdat ik hoewel ik even gaar of zelfs gaarder wordt van puurdere joints een stuk beter functioneer en vlotter overkom/communiceer dan met halfbloedjes olifanten.
Oud 22-11-2005, 21:09
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-11-2005 @ 20:29 :
TS is niet 16. Hij vraagt hoe lang het effect zou duren, en jij hebt het over 'lachkicks en shit'
Hmm ik heb idd een beetje vreemd geantwoord. Maar in 1e instantie antwoord ik met 'verschilt per type wiet en per persoon' (moeilijk te zeggen dus). Daarna zeg ik wat over mijn eigen ervaringen.
Oud 22-11-2005, 21:17
Paulusma P
Paulusma P is offline
Bedankt mensen . Ik ken wel een aantal vrienden van vorig jaar die waarschijnlijk wel aan wiet kunnen komen. Maar daar heb ik al 1 jaar ofzo niet meer gesproken. Dus zal een beetje stom zijn.

Maar ik zal eens kijken!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 09:30
coopergirl
coopergirl is offline
rode ogen tip; een gewone sigaret na het blowen roken. Daardoor vernauwen je bloedvaten weer zodat je rode ogen normaliseren.

Hoe je wiet uit de shop krijgt? klamp een zwerver whatsoever aan die het even voor je haalt. Anders iemand charteren met zelfkweek.

hf
Oud 23-11-2005, 14:47
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-11-2005 @ 10:30 :
rode ogen tip; een gewone sigaret na het blowen roken. Daardoor vernauwen je bloedvaten weer zodat je rode ogen normaliseren.
Ik rook sowieso wel normale sigaretten, maar als ik eenmaal rode ogen heb gaan die niet weg tot ik een nachtje goed geslapen heb
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:24
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
nee, komt ook mij niet echt bekend voor. helpt bij mij iig niet.
Oud 23-11-2005, 15:51
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-11-2005 @ 20:29 :
TS is niet 16.
Wel. Lees de eerste vraag eens.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:13
zeehond23
zeehond23 is offline
kijk eens in zijn profiel
Oud 23-11-2005, 16:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paulusma P schreef op 22-11-2005 @ 22:17 :
Bedankt mensen . Ik ken wel een aantal vrienden van vorig jaar die waarschijnlijk wel aan wiet kunnen komen. Maar daar heb ik al 1 jaar ofzo niet meer gesproken. Dus zal een beetje stom zijn.
In principe hoef je ook geen achttien te zijn. Er zijn zat kleine shops in Amsterdam die het je zo ook wel meegeven (even zoeken), en dan krijg je meestal ook nog beter spul dan bij die makkelijk vindbare toeristenshops.
Oud 23-11-2005, 19:17
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-11-2005 @ 20:44 :
THC versnelt de hartslag
Dan mag jij me vertellen waar je die informatie vandaan hebt. BNN beweerde namelijk precies het tegenovergestelde en vermelde er tevens bij dat je daardoor geen overdosis THC kan krijgen.
Oud 23-11-2005, 19:34
Outlaw
Outlaw is offline
ik zou die informatie van BNN niet zo serieus nemen, want als ik zo eens zoek op internet zeggen een hoop bronnen dat thc juist zorgt voor een versnelde hartslag en een verlaagde bloeddruk.
Oud 23-11-2005, 20:47
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Waar ik oorspronkelijk de kennis heb opgedaan kan ik me niet meer haarscherp herinneren, waarschijnlijk door gebruik van cannabis

However, ik kwam het oa. hier tegen.
http://www.epub.nl/artikel.php?tijds...ek+in+Praktijk

Maar misschien heeft BNN idd de waarheid wel in pacht. Misschien is het dan ook tóch waar dat je na een trip 20 jaar lang ipv mensen lucifers kan zien rondlopen.
Oud 23-11-2005, 22:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wammus schreef op 22-11-2005 @ 16:41 :
Combineren met alcohol is zowiezo niet heel verstandig. Wel heel leuk maar das wat anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2005, 14:31
s0megirl
s0megirl is offline
Ik drink altijd bier of wijn.. En dan rook ik ook gewoon een joint erbij. Ik heb daar nooit problemen mee gehad ofzo. Wijn en een joint is een perfecte combinatie vind ik..
Oud 24-11-2005, 14:57
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 24-11-2005 @ 15:31 :
Ik drink altijd bier of wijn.. En dan rook ik ook gewoon een joint erbij. Ik heb daar nooit problemen mee gehad ofzo. Wijn en een joint is een perfecte combinatie vind ik..
Ik word van wijn altijd slaperig, een joint en tis instant slapen. Liever vodka en een joint , lekker, werkt goed en staat garant voor een memorabele avond.
Oud 24-11-2005, 15:14
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:

hf
dat zou rlx zijn
Oud 24-11-2005, 21:11
s0megirl
s0megirl is offline
@K-Pax, Neeh, ik hou het liever bij wijn (L)
Oud 24-11-2005, 21:47
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
K-pax schreef op 24-11-2005 @ 15:57 :
Ik word van wijn altijd slaperig, een joint en tis instant slapen. Liever vodka en een joint , lekker, werkt goed en staat garant voor een memorabele avond.
O yeah!!!

Vodka met cola of jus en een heerlijke mixjoint. Chill muziekje erbij en een beetje wazig computeren.
Oud 25-11-2005, 12:30
paco
paco is offline
computeren is wel zo'n zinloos werkwoord!
haha maar ik snap wat je bedoelt...

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:56
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
com·pu·te·ren
onovergankelijk werkwoord; computerde, heeft gecomputerd

(informeel) met de computer werken of spelen

---&---

blo·wen
onovergankelijk werkwoord; blowde, heeft geblowd

(informeel) marihuana of hasj roken
Oud 25-11-2005, 16:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-11-2005 @ 20:44 :

Zeker is in ieder geval dat hoe meer tabak je in je joint doet, hoe groter de kans op rode ogen is. Nicotine heeft namelijk nog sterker dan thc de eigenschap vaten te verwijden.

lol tabak vernauwt de bloedvaten juist
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:03
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-11-2005 @ 22:47 :
O yeah!!!

Vodka met cola of jus en een heerlijke mixjoint. Chill muziekje erbij en een beetje wazig computeren.
Weten we gelijk waar al die wazige posts van jou van komen!
Oud 25-11-2005, 23:19
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
professor2 schreef op 25-11-2005 @ 17:07 :
lol tabak vernauwt de bloedvaten juist
Klopt, my bad, i got mixed up I guess.
vernauwen vs verwijden
'
same goes for nicotine.
However, ik draai heutzutage puurder dan voorheen en hoef me nochtans geen zorgen meer te maken over evt rode ogen.
Want zo absurd rood zijn ze eigenlijk nooit meer.
Oud 30-11-2005, 19:23
Paulusma P
Paulusma P is offline
Hallo mensen,

Ik heb iemand gevonden die kan via via aan wiet komen.
Maar hoe kan ik weten dat het geen rotzooi is,bepaalde reuk?

Hoeveel gram moet ik kopen,voor 1 jointje?

Hoeveel moet het ongeveer kosten?

Kan ik gewoon de shag en wiet in een vloeitje van een normale sigaret doen,ofjah,in die speciale vloeitjes dan.

Na hoeveel teugen aan een joint begint het effect te krijgen?

Veel vragen,maar dit is mijn eerste keer

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 20:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Paulusma P schreef op 30-11-2005 @ 20:23 :
Hallo mensen,

Ik heb iemand gevonden die kan via via aan wiet komen.
Maar hoe kan ik weten dat het geen rotzooi is,bepaalde reuk?

Hoeveel gram moet ik kopen,voor 1 jointje?

Hoeveel moet het ongeveer kosten?

Kan ik gewoon de shag en wiet in een vloeitje van een normale sigaret doen,ofjah,in die speciale vloeitjes dan.

Na hoeveel teugen aan een joint begint het effect te krijgen?

Veel vragen,maar dit is mijn eerste keer

Alvast bedankt!
Of het crap of niet is dat zal je als beginnende blower niet zien. Ik kan nu wel een heel verhaal gaan typen over dat hoe sterker de wietlucht is die er vanaf komt hoe beter en dat het mooie toppen moeten zijn maar waarschijnlijk zegt dat je niet zo veel. Je zal er op moeten vertrouwen dat het goed spul is hoewel ik daar aan durf te twijfelen als je het via via regelt.

Dan is het 9 van de 10 keer namelijk eigen teelt en daar heb ik over het algemeen geen goede ervaringen mee.

Ik haal meestal 1 gram en draai daar 3 joints uit. De hoeveelheid verschilt meestal wel per persoon. De een doet veel meer wiet in een joint dan de ander.

Hoeveel je er ongeveer voor moet betalen is afhankelijk van de kwaliteit. Ik ga meestal in de shop voor wiet van rond de 7 euro de gram (goedkoopste is 4 duurste is 11) dan weet ik zeker dat ik degelijk spul heb.

Je hebt inderdaad big vloeitjes nodig. Deze kan je halen in de coffeeshop maarja daar mag je nog niet heen. Tabakszaken hebben ze vast ook wel en anders moet je gewoon ff aan degene die de wiet voor je regelt vragen of diegene ook een pakje vloeitjes (en tippies) voor je wil regelen. Ik zou voor smoking red gaan. Dat is zegmaar de meest standaard soort die er is.

Het meest gebruikelijk is inderdaad dat je tabak en wiet door elkaar mengt, dit in een big vloeitje doet, een tippie erbij aan het einde om het geheel goed stevig te maken en het voorkomt dat je tabak naar binnen hijst wat je echt niet wilt. Daarna gewoon dichtrollen. Laat dit door iemand doen die weet hoe het werkt anders zit je een uur te kloten om hem dicht te krijgen (ik ga er even vanuit dat je niet kan draaien mocht je shag roken dan komt het in weze op het zelfde neer als een shaggie draaien alleen het is wat groter.

Je merkt het effect als het goed is binnen een paar minuten. Sommige mensen voelen er echter de eerste keer helemaal niets van. Ga niet zitten wachten tot het komt want dan komt het dus niet. Gewoon relaxed ergens zitten waar je je vertrouwd voelt (bij voorkeur thuis maar ik kan me nog voorstellen dat dit lastig is). Zorg voor wat chills te drinken voor erbij want je kan een gigantisch droge bek ervan krijgen. Ook een snackbar of iets vervangends waar je voedsel kan krijgen is erg aan te raden.

Dan gewoon normale hijzen nemen en normaal inhaleren. Ik weet niet of je rookt... Als je dit wel doet dan je joint net zo oproken als dat je met je peuk zou doen.

Veel succes en veel plezier en laat even weten wat je ervan vondt.
Oud 30-11-2005, 20:52
Paulusma P
Paulusma P is offline
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit hele stukje tekst te schrijven. Ik ben er in ieder geval stukken wijzer op geworden!

Wanneer ik het eens heb geprobeerd zal ik het eens laten weten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 20:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Paulusma P schreef op 30-11-2005 @ 21:52 :
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit hele stukje tekst te schrijven. Ik ben er in ieder geval stukken wijzer op geworden!

Wanneer ik het eens heb geprobeerd zal ik het eens laten weten.
No problemo. Smoke ze.

O ja zet er een relaxed muziekje bij op. Dat komt het goede gevoel vaak wel ten goede. En als je wazige gesprekken wilt voeren moet je eigenlijk op een bij voorkeur open plek in het donker gaan zitten en dan naar de sterren gaan zitten staren.
Oud 30-11-2005, 21:22
Verwijderd
of zo'n gloeibal.
Ik heb een lamp die 20 verschillende hele zachte kleuren weergeeft. Als het ding uitstaat is het een witte bol, maar als het aan is, dan vloeien die kleuren in elkaar over, zonder dat het licht minder wordt, tis echt een geniaal ding. Veel mooier dan een lavalamp.

Zoiets vaags heb je ook nodig
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 23:59
Verwijderd
Rode ogen zijn voor paupers, lmfd.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 14:31
Paulusma P
Paulusma P is offline
Nog een vraagje,

Kan ik voor de joint ook gewoon de tabak van een sigaret gebruiken,of moet dit persee shag zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 14:34
wann
wann is offline
Je kunt inderdaad ook gewoon de tabak van een sigaret gebruiken, veel mensen vinden het wel een beetje vervelend om daarmee een joint te draaien maar het kan.

Ofwel: als het geen grote moeite is om eventjes ergens wat shag vandaan te halen zou ik het doen, maar anders kun je het ook gewoon met de tabak uit een sigaret doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:02
Uice
Uice is offline
Zorg ook dat je een flinke fles water met suiker hebt, voor het geval je bad gaat (daar moet je nooit van uit gaan natuurlijk, maar de kans bestaat).
Oud 02-12-2005, 15:23
Lieverd17
Lieverd17 is offline
ik heb liever sigret dan shag hoor..
Oud 02-12-2005, 16:05
zeehond23
zeehond23 is offline
ik liever shag dan een sigaret Ligt er (denk ik) ook aan wat je zelf rookt.. Ik rook shag namelijk
Oud 02-12-2005, 16:59
MikeyMo
MikeyMo is offline
ik vind tabak uit de sigaret lekkerder, maar shag draait idd veel makkelijker en strakker..
Oud 02-12-2005, 19:43
Wammus
Wammus is offline
Datgene wat ik bij me heb gebruik ik voor m'n joints. Ik rook sigaretten dus ik draai daar ook mee. Maar over shag doe ik ook niet moeilijk alleen liever geen zware shag want dat in combinatie met wiet vind ik niet echt lekker.
Oud 03-12-2005, 21:59
lodemai
lodemai is offline
zware shag is geen fijne om wiet mee te roken, mee eens.

mijn grote probleem is dat ik niet zelf kan draaien en dus of voorgedraaid moet kopen, of moet laten draaien door iemand anders.
dus als we het dan toch over wiet roken hebben, iemand nog draaitips?
Oud 04-12-2005, 01:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
lodemai schreef op 03-12-2005 @ 22:59 :
zware shag is geen fijne om wiet mee te roken, mee eens.

mijn grote probleem is dat ik niet zelf kan draaien en dus of voorgedraaid moet kopen, of moet laten draaien door iemand anders.
dus als we het dan toch over wiet roken hebben, iemand nog draaitips?
Het tippie is echt het allerbelangrijkste. Die moet mooi rond zijn. Spiraaltjes zijn echt het allermakkelijkst en imo het beste om te maken. Gewoon zo strak mogelijk oprollen maar ook weer niet TE want dan scheurt ie.

Vervolgens goed de wiet en tabak verdelen. Gelijkmatig over het vloeitje is wel zo handig. Verder zal je de draaitechniek echt zelf moeten masteren. Het is praktisch hetzelfde als een shagie alleen dan wat groter.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten