Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2010, 18:03
Toneless
Toneless is offline
Hallo,

Ik zit met een aantal problemen met blowen.

Vaak als ik ga blowen, doe ik het op school en interesseert de les me totaal niet meer en doe ik geen reet. Eenvoudige oplossing is denk gewoon niet meer op school blowen. Ben ik ook van plan. En is het verstandig om een week van te voren, als je tentamens/examen hebt te stoppen met blowen omdat het je korte termijn geheugen beperkt?

4 uur nadat ik geblowt heb, voel ik mee ontzettend moe. Hebben jullie tips hoe je minder moe word na het blowen?

Verder heb ik ontzettend veel zin in eten, maakt niet uit wat. Dit is logisch, maar wat is goedkoop en geeft toch voldoening?

Excuses als dit een beetje dom klinkt allemaal maar hoop toch op wat antwoorden. En misschien zijn dit gewoon de negatieve kanten van blowen???

Oud 18-01-2010, 19:06
Outlaw
Outlaw is offline
niet op school blowen inderdaad, dat is alleen maar nadelig op de lange termijn. Genoeg mensen die ik ken zijn 2 niveau's afgezakt omdat ze gingen blowen.

Ikzelf blow altijd een dag of 5 niet voor een tentamen. Werkt op zich wel.

En voor die vermoeidheid: blow 's avonds, dan kun je lekker slapen (is niet bij iedereen, ik kan er totaal niet van slapen), en dan kun je overdag productieve dingen doen.
Oud 18-01-2010, 20:03
zoef de haas
zoef de haas is offline
ten eerste:

Ten 2e wat outlaw zegt, niet blowen op school, maarja dat had je zelf ook al bedacht. niet blowen voor tentamens werkt niet als je op het punt bent waarop je je kortetermijn geheugen al goed vernaggeld hebt. Sowieso nuchter herinner je je veel slechter wat je hebt geleerd als je stoned bent. Dus al je leerwerk nuchter doen zou wat dat betreft een stuk beter helpen. 5 dagen/een week vantevoren stoppen is vrij nutteloos omdat je hersenen zich aan moeten passen aan het niet blowen (ervanuitgaande dat je regelmatig/dagelijks blowt)

Die vermoeidheid komt bij het blowen (misschien moet je eens opzoeken wat blowen met je kan doen voordat je eraan begint....?)
Oud 19-01-2010, 01:04
Verwijderd
Blow gewoon in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 02:08
Verwijderd
Citaat:
Excuses als dit een beetje dom klinkt allemaal maar hoop toch op wat antwoorden.
Goed dat je het vraagt hoor

Stoppen met blowen op school is het verstandigste dat je kan doen, en zoals al gezegd is je korte termijngeheugen niet direct volledig hersteld.

chill eten als je stoned bent vind ik meestal fruit, maar dat is een beetje duur, en dingen als yoghurt en vla en toetjes enzo. Niet droog, niet vloeibaar, je hoeft er niet veel moeite voor te doen en best te betalen. Of chocopinda's zijn ook lekker, of ijs. Soms vind ik gewoon een boterham met hagelslag ook gewoon lekker.

Rook je nu meestal wiet of hasj?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 12:12
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
En voor die vermoeidheid: blow 's avonds, dan kun je lekker slapen (is niet bij iedereen, ik kan er totaal niet van slapen), en dan kun je overdag productieve dingen doen.
Ja dat van s'avonds blowen is misschien wel een goed idee. Slaap altijd wel lekker dan .

Citaat:
ten eerste:

Ten 2e wat outlaw zegt, niet blowen op school, maarja dat had je zelf ook al bedacht. niet blowen voor tentamens werkt niet als je op het punt bent waarop je je kortetermijn geheugen al goed vernaggeld hebt. Sowieso nuchter herinner je je veel slechter wat je hebt geleerd als je stoned bent. Dus al je leerwerk nuchter doen zou wat dat betreft een stuk beter helpen. 5 dagen/een week vantevoren stoppen is vrij nutteloos omdat je hersenen zich aan moeten passen aan het niet blowen (ervanuitgaande dat je regelmatig/dagelijks blowt)

Die vermoeidheid komt bij het blowen (misschien moet je eens opzoeken wat blowen met je kan doen voordat je eraan begint....?)
Waarom ?

Ok, maar hoelang duurt het dan voordat je korte termijn geheugen weer herstelt is? En tuurlijk doe ik mijn leerwerk nuchter. Maar ik bedoel, als je dan week van tevoren stopt dat de THC dan uitgewerkt is en je korte termijn geheugen ook weer helder. En ik blow denk eens in de drie dagen.

En natuurlijk weet ik wel dat je moe bent na het blowen, en wat blowen met je doet. Maar ik voel me altijd ontzettend moe en wil dan het liefst snel slapen.

Citaat:
Goed dat je het vraagt hoor

Stoppen met blowen op school is het verstandigste dat je kan doen, en zoals al gezegd is je korte termijngeheugen niet direct volledig hersteld.

chill eten als je stoned bent vind ik meestal fruit, maar dat is een beetje duur, en dingen als yoghurt en vla en toetjes enzo. Niet droog, niet vloeibaar, je hoeft er niet veel moeite voor te doen en best te betalen. Of chocopinda's zijn ook lekker, of ijs. Soms vind ik gewoon een boterham met hagelslag ook gewoon lekker.

Rook je nu meestal wiet of hasj?
Ok, het is dus verstandig om niet stoned me schooltijd door te brengen . Dat ga ik dan ook niet meer doen. Hou het meer voor het weekend dan, zoals Reverend al zei. Of als er geen zak te doen is.

Ja, ga ik binnenkort is yoghurt proberen .

En rook nu altijd wiet, pas één keer hasj geprobeerd en ik weet niet of ik dat chiller vind. Nog maar een keer proberen dan.

Bedankt allemaal.
Oud 19-01-2010, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Ok, het is dus verstandig om niet stoned me schooltijd door te brengen
Citaat:
En rook nu altijd wiet, pas één keer hasj geprobeerd en ik weet niet of ik dat chiller vind. Nog maar een keer proberen dan.
Dat zou ik dan zeker doen. Hoewel je bij beide thc binnen krijgt is de uitwerking voor de meeste mensen toch wat anders. Wiet slaat bij mij meer op m'n lichaam, hart gaat zwaar kloppen enzo, zwaar lichaam, maar hasj werkt meer in mijn hoofd, beetje lichter, chiller...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 15:36
Toneless
Toneless is offline
Dus je hebt meer een high-gevoel van hasj?
Klinkt wel goed.
Oud 19-01-2010, 15:39
surimeid
surimeid is offline
blow niet klaar...
Oud 19-01-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Dus je hebt meer een high-gevoel van hasj?
Klinkt wel goed.
ja die ervaring heb ik wel maar je kunt niet met zekerheid zeggen dat jij dat ook hebt, dit soort dingen verschilt soms heel erg van persoon tot persoon. enige manier om erachter te komen is gewoon proberen
van wiet word ik meestal nogal gaar in m'n lichaam, weinig zin om te bewegen, echt zo'n zwaar stoned gevoel zeg maar. Als ik thuis gewoon op de bank hasj rook heb ik ook niet veel zin om lichamelijk ergens moeite voor te doen, maar op een feest kan ik gewoon wel een hasjjointje roken en lekker actief blijven. Als ik daar wat wiet rook heb ik dat toch niet.

Maar ik zou eigenlijk weer eens wat lekkere wiet moeten gaan zoeken want ik rook al best wel lang vrijwel alleen nog maar hasj, dus ik weet niet of ik hier wel wat over zou moeten zeggen eigenlijk ;p en in wiet heb je natuurlijk ook veel verschillende soorten... Iemand tips in Amsterdam?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 17:53
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Waarom ?

Ok, maar hoelang duurt het dan voordat je korte termijn geheugen weer herstelt is? En tuurlijk doe ik mijn leerwerk nuchter. Maar ik bedoel, als je dan week van tevoren stopt dat de THC dan uitgewerkt is en je korte termijn geheugen ook weer helder. En ik blow denk eens in de drie dagen.

En natuurlijk weet ik wel dat je moe bent na het blowen, en wat blowen met je doet. Maar ik voel me altijd ontzettend moe en wil dan het liefst snel slapen.
Ik omdat ik vind dat voordat je gaat blowen (net zoals alle drugs) je moet weten wat het met je doet. De 'problemen' waar je hier mee komt zijn de dingen die je lichaam doet ten gevolge van het blowen. En daarnaast is voornamelijk op school blowen gewoon onnoemelijk dom.

Hoe het precies zit met je korte termijn geheugen ligt helemaal aan hoeveel schade je hebt aangericht, hoe oud je bent, of je hersenen nog in ontwikkeling zijn etc. En daar is dus geen vast antwoord op te geven.

En als je echt moe wordt dan kun je wat al eerder werd gezegd misschien beter Hasj roken, of gewoon s avonds voor het slapen. Alhoewel ik daar wel bij wil zeggen is dat blowen voor het slapen je nachtrust niet heel erg bevorderd als je door je wekker wakker gemaakt wordt in plaats van dat je uit jezelf wakker wordt. Je voelt je dan de volgende ochtend/dag vrij loom/brak etc. (Dat is bij mij trouwens meer met wiet dan met hasj)
Oud 19-01-2010, 21:05
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
blow niet klaar...
Wat een zeer intelligente opmerking. Niet blowen is ook een optie ja, maar ik vind het best relax dus waarom niet, als je ervan kan genieten?

Citaat:
ja die ervaring heb ik wel maar je kunt niet met zekerheid zeggen dat jij dat ook hebt, dit soort dingen verschilt soms heel erg van persoon tot persoon. enige manier om erachter te komen is gewoon proberen
van wiet word ik meestal nogal gaar in m'n lichaam, weinig zin om te bewegen, echt zo'n zwaar stoned gevoel zeg maar. Als ik thuis gewoon op de bank hasj rook heb ik ook niet veel zin om lichamelijk ergens moeite voor te doen, maar op een feest kan ik gewoon wel een hasjjointje roken en lekker actief blijven. Als ik daar wat wiet rook heb ik dat toch niet.

Maar ik zou eigenlijk weer eens wat lekkere wiet moeten gaan zoeken want ik rook al best wel lang vrijwel alleen nog maar hasj, dus ik weet niet of ik hier wel wat over zou moeten zeggen eigenlijk ;p en in wiet heb je natuurlijk ook veel verschillende soorten... Iemand tips in Amsterdam?
Ok, klinkt zeker goed. En ik heb geen flauw idee wat betreft wiet-soorten. Rook alleen om te chillen en smaak proef ik (nog) niet echt. Ben wat dat betreft wel een noobie.

Citaat:
Ik omdat ik vind dat voordat je gaat blowen (net zoals alle drugs) je moet weten wat het met je doet. De 'problemen' waar je hier mee komt zijn de dingen die je lichaam doet ten gevolge van het blowen. En daarnaast is voornamelijk op school blowen gewoon onnoemelijk dom.

Hoe het precies zit met je korte termijn geheugen ligt helemaal aan hoeveel schade je hebt aangericht, hoe oud je bent, of je hersenen nog in ontwikkeling zijn etc. En daar is dus geen vast antwoord op te geven.

En als je echt moe wordt dan kun je wat al eerder werd gezegd misschien beter Hasj roken, of gewoon s avonds voor het slapen. Alhoewel ik daar wel bij wil zeggen is dat blowen voor het slapen je nachtrust niet heel erg bevorderd als je door je wekker wakker gemaakt wordt in plaats van dat je uit jezelf wakker wordt. Je voelt je dan de volgende ochtend/dag vrij loom/brak etc. (Dat is bij mij trouwens meer met wiet dan met hasj)
Haha, ok. Maar ik wist echt wel wat het deed met je toen ik het voor de eerste keer deed. Maargoed, iedereen zegt dat blowen op school dom is, dan zal het wel zo zijn. Niet meer doen dus.

Bedankt voor het posten.
Oud 19-01-2010, 21:21
Verwijderd
hoe oud ben je als ik vragen mag? ja je zit op de havo maar ik kan je niet echt schatten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:34
Toneless
Toneless is offline
16. 4 maanden 17. Nog niet eens legaal blowen ook.

Edit: heb maar even ingesteld dat me leeftijd zichtbaar is.
Oud 19-01-2010, 21:54
Verwijderd
haha okej, dan vind ik dat je verstandiger bezig bent dan de meeste tjappies van 16 die ik in mijn dorp rond zie lopen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 23:04
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Haha, ok. Maar ik wist echt wel wat het deed met je toen ik het voor de eerste keer deed. Maargoed, iedereen zegt dat blowen op school dom is, dan zal het wel zo zijn. Niet meer doen dus.

Bedankt voor het posten.
Sowieso is blowen buiten school om als je ook echt relaxed kunt zijn 100000 keer relaxter, dan stoned in een muf klaslokaal zitten
Oud 20-01-2010, 09:38
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
ook niet het beste idee hoor, van blowen beland je in een minder diepe slaap dan wanneer je dit niet zou doen, daarom droom je vaak ook niet veel als je gesmoked hebt. daar komt nog bij dat je de volgende dag 10x zoveel moeite hebt je bed uit te komen.

even ontopic: blow niet op school, dat is echt het stomste wat er is. als je dan toch persee wilt blowen doe het dan na school.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 09:57
SacredRose
SacredRose is offline
mischien kan je ervoor zorgen dat je blowt na school en zorgt dat het helemaal uitgewerkt is voor je gaat slapen.
dan zou je in principe gewoon slapen zonder al teveel thc in je lichaam en heb je niet het probleem dat thinus beschrijft
Oud 20-01-2010, 13:13
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
haha okej, dan vind ik dat je verstandiger bezig bent dan de meeste tjappies van 16 die ik in mijn dorp rond zie lopen

Citaat:
Sowieso is blowen buiten school om als je ook echt relaxed kunt zijn 100000 keer relaxter, dan stoned in een muf klaslokaal zitten
Helemaal gelijk. Maar saaie lessen of excursies stoned doorbrengen is ook relaxt hoor. maar niet verstandig.

Citaat:
ook niet het beste idee hoor, van blowen beland je in een minder diepe slaap dan wanneer je dit niet zou doen, daarom droom je vaak ook niet veel als je gesmoked hebt. daar komt nog bij dat je de volgende dag 10x zoveel moeite hebt je bed uit te komen.

even ontopic: blow niet op school, dat is echt het stomste wat er is. als je dan toch persee wilt blowen doe het dan na school.
Herkenbaar. En dat blowen op school niet verstandig is ben ik nu ook wel achter.

Citaat:
mischien kan je ervoor zorgen dat je blowt na school en zorgt dat het helemaal uitgewerkt is voor je gaat slapen.
dan zou je in principe gewoon slapen zonder al teveel thc in je lichaam en heb je niet het probleem dat thinus beschrijft
Ja. Goed idee. Probleem is wel dat ik dan weinig tot geen huiswerk doe. Dan maar voor het weekend he.
Oud 30-01-2010, 17:14
gewoonmax
gewoonmax is offline
Als je een energiekere high wilt ipv elke keer zo lam te zijn na het blowen, probeer dan eens een verdamper of vaporizer.

www.vaporizer-info.nl
Oud 30-01-2010, 17:25
Verwijderd
Da's ook wel een goeie tip ja. Vaporizer is een beetje duur om zelf te kopen maar in sommige shops staan ze er gewoon om te gebruiken.

Je kan ook eens een bong proberen, daar wordt je meestal wel in 'e'en klap facking stoned van maar als dat ergste een beetje over is is het wel super chill Ik krijg er altijd een erg chille high van, nog veel relaxter dan als ik gewoon (een goed) hasjjointje rook.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 19:49
silentbob
silentbob is offline
ik blow ook alleen maar in het weekend en na schooltijd, kun je er ook meer van genieten
vreetkicks heb ik nooit zo sterk, al hheb ik het de laatste tijd iets meer maar dan meer dat het gewoon heel erg lekker is, niet dat ik beslist wil eten
dat vermoeide hrb ik ook altijd, mijn oplossing is om vooral 's avonds te blowen
wel heb ik het idee dat ik het minder heb als ik wat ga eten(eerst at ik nooit wat stoned aangezien ik tochgeen vreetkicks had, toen ging ik het eens proberen en ontdekte ik dat het lekker was, nu eet ik vaak wel wat en is de vermoeidheid wat minder)

slechter kortetermijngeheugen is volgens mij alleen tijdelijk(tenzij je jonger bent dan 15, volgens de bbc-docu cannabis, the evil weed), als ik flink wat geblowd heb merk ik soms de volgende dag nog wel lichtelijk wat, maar 2 dagen is dus denk ik wel voldoende voor tentamens, en 1 dag lukt vast ook wel(hoewel zulk soort dingen voor mij altijd wel makkelijk zijn, dus mischien kan het voor jou anders zijn

ikzelf kan altijd heerlijk slapen als het effect net wat begint uit te werken, slaap dan altijd binnen een paar min. terwijl ik normaal minstens een kwartier nodig heb om in slaap te komen
als ik er de volgende dag vroeg af moet is dat inderdaad iets moeilijker, maar daar ben ik al nooit goed in
maar meestal blow ik in het weekend en kan ik dus uitslapen, en dan ben ik altijd heerlijk uitgeslapen

voor een niet te dure vaporizer kun je ook deze nemen: www.vaporgenie.com
die wil ik ook nog graag, maar het duurdere model(die ik het mooist vind) verkopen ze alleen in hun eigen winkel, en je kunt daar alleen betalen met een creditcard, die ik niet heb en ook niemand die ik ken(helaas accepteren ze geen paypal)
gravity bong(wordt ook wel aqualung genoemd, vacuum bong zou betere naam zijn) werkt trouwens ook wel goed, heb ik vorige week geprobeerd, en kun je makkelijk zelf maken

en voor een energiekere high kun je ook zorgen dat je sativawiet ipv indica rookt, ook heeft puur roken een wat meer high effect schijnt het(kan ik niet echt beoordelen, rook bijna alleen maar puur, en alleen nog maar stoned geweest van pure joints)

huiswerk maak ik btw ook nooit, maar deed ik ook al nooit voordat ik blowde, is te saai (en heb het al tot 4 gymnasium gered zonder zitten blijven, dus blijkbaar heb ik het niet nodig)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 13:08
Verwijderd
Wat eten betreft: ik vind gebakken eieren érg interessant als ik geblowd heb. En ijskoude melk. En filet americain ^^. Maar zorg dat je van van alles een beetje hebt zodat je kunt afwisselen of de keuze hebt. Ik weet dat ik vaak trek krijg in 1 bepaald iets, dat eet ik dan, dan komt er een nieuw idee bij me op, dan eet ik dat en meestal zijn het wel dingen die combineerbaar zijn met melk.

Wat slapen betreft, als ik een joint rook tegenwoordig, dan rook ik even intensief, niet 1 joint verspreid over een avond, maar een halve in een kwartier/halfuur hoogstens. En dan ben ik zo'n 3 uur wakker van de kaart en 2 uur slapend van de kaart. Daarna ga ik over op mijn gewone slaap. Dus ik reken een beetje uit tot hoelaat ik van de kaart wil zijn en dat ik dan kan fatsoenlijk kan gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:48
Toneless
Toneless is offline
Ik vind ze aardig prijzig, die vaporizers, maar zou het wel willen proberen. Als ik het goed begrijp is het dan niet schadelijk voor de longen?

Is zo een bong niet hetzelfde als een waterpijp? Die zijn niet echt duur. Lijkt me wel vet om te proberen.

Eigenlijk is alles lekker als je stoned bent toch
Oud 31-01-2010, 19:22
Verwijderd
de teer en nicotine en alle andere stoffen die in de tabak zitten waarmee je joint normaal gesproken draait krijg je met een vaporizer niet binnen, en dat scheelt natuurlijk best wel veel. Of de rook/damp van verdampte thc/wiet/hasj schadelijk is weet ik niet...

Mja bong is idd hetzelfde als een waterpijp, bong is volgens mij de originele naam, maar veel mensen noemen het ook een waterpijp. Net als met een sisha, zoek maar op op google. Noemen ook veel mensen een waterpijp, oorspronkelijke naam is sisha...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten