Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS: Als pedagogiek je interessant lijkt, waarom dan geen HBO pedagogiek? (Of SPH of MWD of een dergelijke opleiding?) |
![]() |
|
pedagogiek lijkt me ook wel leuk hoor dat is het niet...maar het leek mij gewoon super als ik gelijk een uni studie kon gaan doen snap je
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zeker niet. Vooral niet als je bedenkt dat ik 37 jaar oud ben (of jong ben, het is maar hoe je het bekijkt). |
![]() |
|
Een vriendin van mij is met twee vingers in d'r neus (bij wijze van spreken
![]() Oftewel: wees niet te optimistisch. Dat je mbo kan wil niet zeggen dat je het hbo ook aan kan en al helemaal niet dat je de universiteit aan kan. Bedenk je ook waarom je naar de uni wil: alleen voor het naampje? Zodat je kan zeggen dat je op de universiteit hebt gezeten? Heb je je al wel verdiept in het verschil tussen mbo - hbo - wo? Want dat is echt enorm groot!
||
het is niet zo dat ik voor het naampje naar de uni wil hoor dat is het echt niet.Ik wil het omdat ik de banen die je via de uni kan gaan doen het allerleukst vind!!
Ik heb me er zeker in verdiept, het is echt geen opwelling waarin ik dit heb bedacht.. Ik werd echt niet vanmorgen wakker van oow waarom ga ik dat niet doen. En natuurlijk weet ik dat het verschil van niveau gewoon heel groot is. Ik wil dit gewoon heel graag.En ik denk ook dat ik eerst een hbo studie ga proberen maar ik wil het toch proberen om daarna (als ik het op het hbo goed red) dan naar de universiteit te gaan. Citaat:
|
Waarom zoek je niet een leuke HBO-opleiding waarin je eventueel ook verder wilt, kijk je hoe het eerste jaar gaat, gaat dit erg goed kan je het CD proberen, gaat het niet zo goed, dan kun je gewoon verder met de HBO-opleiding.
Persoonlijk vind ik mbo-wo wel een hele grote stap, niet alleen het niveau is anders, ook de manier van werken (praktisch-theoretisch) is anders. Hoe denken de mensen die je goed kennen erover, denken zij dat je het aankunt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
nou ik heb het er met me decaan over gehad en met verschillende leraren en leerlingen.En die denken wel dat ik het aankan omdat ik vreselijk gedreven ben en echt de wil heb om te leren.
Ik ben ook echt een theorie mens ik vind het heerlijk (raar maar waar) om gewoon met me neus in de boeken te zitten ![]() Maar aan de andere kant ben ik heel onzeker, dus dat kan me wel is tegen werken, zoals dat al meerdere keren is gebeurt.Ik overschat mezelf zeker niet, maar als je iets gewoon zo graag wilt is het gewoon moeilijk om van dat idee af te stappen ( weet niet of iemand snapt wat ik bedoel maar zo voelt het gewoon) Ik wil ook echt niet over komen als een heel eigenwijs iemand ofzo hoor of als iemand die denkt dat het allemaal niks voor stelt en dat ik het wel kan. Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is de gedrevenheid en de wil om te leren en te lezen niet voldoende (al is het natuurlijk wel positief). Om het nogmaals over die vriendin te hebben: ze is hartstikke gedreven. Ze leest al d'r studiestof en is er veel mee bezig. Maar ze haalt gewoon het niveau niet. Als ik de TS mag adviseren zou ik de mogelijkheid volgen die Leonoor ook al aangeeft: ga eerst je P halen op het HBO en als je dat dus (ruim) aan bleek te kunnen, ga dan naar de universiteit.
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou ook eerst hbo proberen. Als zelfs dat haast te makkelijk voor je is, kun je altijd nog na je propedeuse naar de universiteit. Eerlijk gezegd geef ik je weinig kans. Ik heb ook nu iemand in mijn klas die mbo makkelijk heeft gedaan en nu toch een onvoldoende heeft gehaald voor dr psychologie tentamen (die HBO toegepaste psychologie). En zo moeilijk was dat tentamen echt niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand karakter is integraal. Je kunt maar in heel beperkte mate veranderen. Als iemand 'wel intelligent is maar geen discipline heeft' dan is het eindresultaat dus 'dom'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat viel me op omdat er in mijn jaar een aantal mensen zaten die ook via de mbo-stapelroute kwamen. Met stampen kom je een heel eind, maar daarmee red je het (vaak) niet als je ambieërt door te stromen naar een baan van niveau. Doe je de universiteit omdat het 'leuk' is, dan maakt het niets uit natuurlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
HBO Psychologie bestaat eigenlijk niet. Er is wel toegepaste psycholgie, maar dat is slechts een propodeuse. Met die propodeuse kun je echter naar de universiteit. Maar ik moet er wel bij zeggen dat wiskunde op A2 niveau verwacht wordt (het is niet vereist maar dat is wel minstens het niveau) en daarbij is wat jij gehad hebt helemaal niks bij. Je krijgt geloof ik veel statistiek en voor een behoorlijk aantal mensen is dat zelfs erg moeilijk. Ook verwachten ze op de universiteit een mate van zelfstandigheid, dat je zelf aantekeningen maakt tijdens colleges, de stof bestudeert, en zelf uitzoekt wanneer je tentamens hebt. Je gaan je niet vertellen dat je het niet goed doet bijvoorbeeld. Dat is ook al een verschil, naast het niveau.
Ik zou eerst een HBO doen, daar heb je veel verschillende mogelijkheden en dan kun je alsnog overwegen om een master, of pre-master aan de universiteit te halen. Dat kost je meestal 2 jaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als 21 bent ben je klaar met je mbo en kun in principe een CD doen. Je kunt echter beter naar het HBO. Als het HBO te makkelijk is kun je na je propedeuse gelijk doorstromen naar de universiteit. Is het HBO nog redelijk pittig voor je, dan is WO simpelweg te hoog gegrepen en kun je het HBO afmaken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Wat een onzin trouwens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zelf denk ik niet dat de ene manier meer waard is dan de andere. Natuurlijk zit er verschil in, maar ik geloof niet dat het één slechter is dan de ander of wat dan ook. (Ik kan btw niet stampen, iets wat veel vwo'ers wel kunnen (of iig de indruk wekken dat te kunnen ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar volgens mij is er wel een hbo psychologie. Die zit dacht ik ook in Deventer, maar is via een andere instelling? Ik dacht ook dat een forumster dat doet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() TS: Waarom doe je hierna niet gewoon een propedeuse HBO? Als dat echt goed gaat, kun je alsnog doorstromen naar de uni... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Om precies te zijn wordt het propedeusejaar nu niet meer aangeduid als propedeuse, maar heet het B1 en is het gewoon onderdeel van de bachelor. Je hebt dus in feite nog maar twee fasen: bachelor (B1, B2, B3) en master (één- of tweejarig).
Maar veel universiteiten en hogescholen blijven hun eerste jaar gewoon propedeuse noemen, en een aantal reikt ook nog officiële getuigschriften uit met het woord 'propedeuse' erop. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |