Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 10:48
Gatara
Gatara is offline
Waarom,... waarom,... waarom,... ik word gek ervan als ik dergelijke berichten lees. Het laat alleen maar zien dat er ONSCHULDIGE slachtoffers zijn gevallen door toedoen van de Amerikanen. (Zijn dat geen oorlogsmisdaden? Is dat de reden waarom ze het ICC afkeuren?)

Dit gaat me ook nog persoonlijk aan, dus ik denk wel dat ik het recht heb om de Amerikanen te gaan haten...
bah,.. (nou, niet de burgers die er geen bal mee te maken hebben,... maar je weet wel wat ik daarmee bedoel)

VS STEUNDE REBELLEN IN MACEDONIE

HILVERSUM
De VS heeft nog vorig jaar in het geheim steun verleend aan Albanese rebellen in Macedonie, terwijl de NAVO officieel neutraal was. Dit blijkt uit rapporten van inlichtendiensten van de EUropese NAVO-landen, die in handen zijn gekomen van het VPRO-programma ARGOS.

Vorig jaar omsingelde het Macedonische leger 400 moslim-rebellen in het dorp Arcinovo. De NAVO bemiddelde en regelde een vrijgeleide voor de strijders.

Onder hen bleken zich 17 Amerikanen te bevinden.
Zij werkten voor MPRI, een aan de Amerikaanse overheid gelieerd bedrijf dat militaire trainingen geeft in oorlogsgebieden.
------------------------------------------------------------------
Teletekst pagina 123, vr 21 jun 2002 11:31
-------------------------------------------------------------------

Meer info over MPRI:

http://www.mpri.com/
"Internationally, MPRI provides a wide range of services to the US government and, under license by the US government, to a number of foreign countries. Our work ranges from assisting Ministries of Defense establish policies, procedures, and strategic plans; assisting armed forces in democracy transition efforts; working with armies to attain greater efficiencies, economies, and effectiveness; working with legislators to provide effective oversight; and a long list of humanitarian and peace operations around the world."

Democracy transition efforts?????? Door rebellen te steunen????

http://www.mprisucks.com/
Volgens deze site:
"Graduates of MPRI training appear to have recently been indicted by the Hague World Court for crimes against humanity."
(maar nogmaals, dat is volgens deze site)

Ook interessante: MPRI in Colombia:
http://www.ciponline.org/colombia/mpri.htm

AAARGH,.. nu lees ik ook nog eens dit:

"A nation resolved to overcome its tough heritage

One of the important steps that Croatia took in order to fully secure its independence was to work with the Alexandria, Virginia based Military Professional Resources Incorporated (MPRI) organization. Croatian Foreign Minister Tonino Picula noted that at the time of Croatian independence in 1991 his country had virtually no military to call upon in order to oppose the Serb-dominated Yugoslavian army.

"We started at the beginning of the 1990’s lacking all kind of assistance," said Minister Picula. "We faced a war of aggression. We needed all kinds of friends to enhance our capability to keep a schedule. I know that it [MPRI] did a significant job in Croatia as a part of US assistance to Croatia during the 1990s."

In addition to playing a major role in helping Croatia achieve its rightful independence the MPRI organization has done much to help Croatia establish a military system which works in harmony with a democratic government. Because of this, in part, the nation is now poised for membership in the two major Euro-Atlantic institutions- the European Union and NATO."

http://www.internationalspecialrepor...nresolved.html

Jeeee,.... zitten ze een beetje te zeiken over Milosevic... nou,.. het was hem tegen de hele wereld, leek het wel
(niet dat ik Milosevic een fantastische vent vond,.. maar dat is een ander verhaal)
Zeker als je dan bedenkt dat tijdens een volkstelling het aantal Serviers 3 keer verminderd is in Kroatie (etnische zuivering dus).

Nog meer info over de rol MPRI wat betreft Kroatie en Colombia:
http://www.dyncorp-sucks.com/mpri.htm
Dit is overigens DynCorp:
http://www.dyncorp-sucks.com/dyncorp.htm
www.dyncorp.com

Ik ben boos. Heel boos
En verdomme. Europa moet echt eens wat gaan doen om te zeggen dat dit ECHT zo langer niet kan.
Wereldvrede is zo ver uit het zicht.
Dan maar geen bondgenoten met de VS. Het intereseert me echt niet meer. Ik wil ze zelfs niet meer als bondgenoten.
Dat we ons maar opstellen zoals Zwitserland zich altijd heeft opgesteld: NEUTRAAL

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 12:52
bam
bam is offline
Dat de VS al niet helemaal deugde wiste we al zo'n beetjuh zoals het lijstje "as van het kwaad".
We zien wel wanneer de grote massa ook eens in gaan zien dat het fout is wat de VS allemaal doet.
1 probleem de grote masse kijkt al1 het NOS journaal. En dat is SOOO ongecensureerd niet dus.
Oud 21-06-2002, 19:53
tacidvs
tacidvs is offline
En welke nieuwszender is dan niet gecensureerd? Ongekleurd???
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:36
bam
bam is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
En welke nieuwszender is dan niet gecensureerd? Ongekleurd???
WOS (onze lokale zender)
Westlandse Omroep Stichting
Oud 21-06-2002, 21:01
REIE
REIE is offline
Die rebellen hadden banden met Al Qaida, en alleen door zo te infiltreren kregen ze informatie, maarrrrrr, ik neem het de amerikanen buitengewoon kwalijk dat ze nix tegen de VN hebben gezegd!

REIE
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten