![]() |
|
![]() |
Het Korps is voor 92% gevuld, heeft kunnen oefenen in diverse soorten terrein en gebieden en is het operationeel samenwerken met de luchtmacht professioneler geworden waardoor "full combat loaded" vluchten onder operationele geheimhouding mogelijk bleken. Qua operationele inzet is het Korps in de afgelopen drie jaar bijna voortdurend aan de bak geweest in Afghanistan, Macedonië, Irak en is de evacuatie operatie in Ivoorkust beveiligd. Al deze opdrachten zijn naar tevredenheid van de operationele commandant uitgevoerd. En daar gaat het uiteindelijk om: ons operationeel product. En dat is tot nu toe heel goed gebleken. Hierdoor is het vertrouwen in de proffessionaliteit van mijn commando's Defensiebreed toegenomen", aldus de scheidend Korpscommandant. Dat er aan de operationele inzet ook een schaduwkant zit, memoreerde kolonel Van Uhm door het gewond raken van twee onderofficieren bij een mijnaanslag in Afghanistan in herinnering te roepen. "Drie van mijn mannen hebben het leven gered van hun zwaargewonde collega. Voor hun betoonde moed en plichtsbetrachting hebben zij de legpenning van de BLS in goud uitgereikt gekregen van de Bevelhebber der Landstrijdkrachten die deze onderofficieren van het Korps voor hun bijzondere en bewonderenswaardige wijze van optreden als voorbeeld heeft gesteld voor de gehele Koninklijke Landmacht.
www.korpscommandotroepen.nl Kolonel van Uhm Commandant K.C.T tijdens afscheidsspeech Wat nu we moeten nog naar afghanistan, ZE ZITTEN ER AL 3JAAR
|
![]() |
|
![]() |
Er is ook al een topic over Afghanistan.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ze kunnen genoeg dingen in andere landen opbouwen. Bijvoorbeeld nog helpen in Pakistan of Soedan. Ice ball jij hebt al 5x gezegt ofzo dat je terug gaat na Amerika en ons verder niet lastig zou vallen. Doe dat dan ook. ![]() (nou bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat je vanaf daar gaat internetten en deze website opzoekt ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Iceball, sneeuwco... als ik me ijzel noem mag ik dan bij jullie club?
Zoals Poolsjewist al opmerkte hebben we het nu over een ander (gevaarlijker) gebied van afghanistan en is de discussie of we wel troepen moeten sturen wel degelijk gegrond.
|
Verwijderd
|
Ik vind dat dit beter in het 'VS straffen Nederland bij afhaken Afhanistan'-topic kan (http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=5). Gezien de aard van dit soort discussies kan dat beter in een groot topic.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
vraagjes afghanistan LeejD_S | 5 | 05-03-2006 20:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Fatasy verhaal over bomen bignielz | 8 | 24-06-2004 22:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid xxesther | 20 | 07-06-2004 19:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid Ieke | 0 | 09-04-2004 14:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De waarheid over de vs!! Verwijderd | 163 | 09-03-2004 13:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Situatie Afghanistan Sade | 9 | 15-08-2002 12:46 |