Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2002, 19:49
Sade
Sade is offline
Tijd om een nieuwe discussie te starten: wat denken jullie van de situatie in Afghanistan?
Je hoort er misschien niet zoveel over, maar het leven gaat daar ondertussen ook gewoon door, de Nederlanders van ISAF 3 zitten er momenteel en eind oktober vertrekt ISAF 4 als het goed is.
Wat denk je, zijn 'ze' bezig een nieuwe aanslag te bedenken? Er is duidelijk gemaakt dat er weer nieuwe aanslagen komen, maar het is niet duidelijk of dat morgen of over drie jaar is, en waar.
Is het wel slim om Nederlandse troepen te sturen? Aangezien er genoeg mannetjes van een jaar of 18-19 bij zitten die uiteraard een goede opleiding hebben gehad en dus ook de nodige discipline enzo hebben, maar je komt toch in een oorlogsgebied terecht, met de risico's daarvan.
Geef je mening over de situatie in Afghanistan en de vraag of Nederland daar wel goed zit!
Oud 09-08-2002, 20:13
Verwijderd
ik denk dat de VS i.p.v. de 'politieagent' uit te hangen, beter actief iets kan doen aan de wederopbouw van het land, aangezien er veel onschuldige mensen in afghanistan zijn gestorven. ik vind het ook onterecht dat er nog steeds Nederlandse militairen zitten, er was (en is) geen directe dreiging naar Nederland.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:58
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
De VS is onredelijk tegen Afghanistan. Ze zijn een heel land, inclusief bevolking, aan het ruineren. Voor 1 man namelijk Osama Bin Laden. Maar die zit lang niet meer in Afghanistan.
B.L. en zijn clubje zitten vast en zeker een nieuwe aanslag voor te bereiden tegen VS.
En nee, Nederlandse militairen horen daar helemaal niet te zijn. Dat doet Nederland alleen maar om Bush helemaal in zijn kont te kruipen. Zo van de VS heeft ons in 1945 geholpen dus moeten wij ze voor altijd in de kont kruipen anders worden ze kwaad.

Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 05:49
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben tegen alle militaire acties in het buitenland als we niet persoonlijk in staat van oorlog zijn. Nederland moet zich dus terug trekken, want bemoeienis met buitenlandse aangelegenheden waar Nederland geen belangen in heeft zitten loopt altijd verkeerd af. Nederlanders doen hun best, lukt het niet maximaal worden ze ook nog aangeklaagd terwijl ze voor hetzelfde geld ook in Nederland hadden kunnen blijven en niets kunnen doen. (Zie Srebrenica)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 09:08
Nietzman
Nietzman is offline
We moeten ze goed op weg helpen met een soort van marshal plan.... veel geld erin pompen en het een goed ontwikkeld land maken anders vallen ze binnen een jaar terug en hebben ze allemaal een schijthekel aan de amerikanen...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
nietzman schreef:
We moeten ze goed op weg helpen met een soort van marshal plan.... veel geld erin pompen en het een goed ontwikkeld land maken anders vallen ze binnen een jaar terug en hebben ze allemaal een schijthekel aan de amerikanen...
ach, vanwaar de ..
Oud 12-08-2002, 14:48
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Is het wel slim om Nederlandse troepen te sturen? Aangezien er genoeg mannetjes van een jaar of 18-19 bij zitten die uiteraard een goede opleiding hebben gehad en dus ook de nodige discipline enzo hebben, maar je komt toch in een oorlogsgebied terecht, met de risico's daarvan.
Ik vind niet dat soldaten het recht hebben om te klagen als ze in oorlogsgebied terechtkomen, dat kun je toch wel enigzins verwachten als je soldaat wordt lijkt me...
Oud 12-08-2002, 15:07
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

ach, vanwaar de ..
Maakt het uit? :?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 07:44
Sade
Sade is offline
Oké even reactietjes geven hoor...

Wouszer en Nietzman: ik ben het met jullie eens dat Nederland (een beetje) zou kunnen bijdragen aan de wederopbouw van het land, misschien door de hele EU wat te laten doen ofzo.

Doublecheck: ik denk niet dat Nederlandse troepen die daar zitten bewust in Bush' kont kruipen

Hippielove: Ik vind ook wel dat Nederland zich er beter niet mee kan bemoeien als het ons niet direct aangaat, maar het is absoluut niet zo dat Nederland niets gedaan heeft in Srebrenica.

Coolkast: Bedankt voor je nuttige bijdrage

Manus J. van Alles: Hahaha ja dat is waar, hoort bij de baan natuurlijk, maar dat is ook meteen de hele reden waarom ik deze topic heb geplaatst: mijn broer moet met ISAF4 naar Afghanistan, vandaar.
Oud 15-08-2002, 12:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Oké even reac-tietjes geven hoor...
Raar woord...
....
Citaat:

Coolkast: Bedankt voor je nuttige bijdrage
You're welcome!

Ik denk dat we de motieven voor aanslagen weg moeten nemen en niet de middelen.
Reageren

Regels voor berichten