Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik snap wat je bedoelt met schrijven om af te schrijven inderdaad. Kwam denk ik vooral omdat het een vingeroefening was en geen idee dat zomaar in me op kwam. Ben blij dat het ontbreken van bijvoegelijk naamwoorden niet opviel.
De zinsbouw is iets waar ik aan zal proberen te werken, bedankt. En die puntjes, ja... beetje macht der gewoonte denk ik. Sommige zinnen verdienen gewoon niet de harde afbreking van een punt vind ik.
|
Je weet al wat ik er van vind. De VO is goed gelukt denk ik. Verder nog wat commentaar: er zitten een paar woorden tussen die me storen. 'bloedcirculatie' bijvoorbeeld. Alsof het er niet bij past.
Het zand zat nog tussen haar kleren Ik ben er nog steeds niet uit, over die zin. De zin opzich is wel goed, maar of hij daar nou moet staan... Misschien is het niet zo erg dat het niet duidelijk is over welke middag het gaat. En ja, dan lijkt het weer lang te duren, maar omdat pas aan het einde komt had ik die indruk toch al (en dat kan dan weer aan mij liggen).
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Inslapen is er gebruikt en dat wijst (vaak) op sterven. En, de: 'Nog één keer deed Amber haar ogen weer open' dat wijst toch ook op het feit dat ze haar ogen nog maar één keer opendeed en dus niet meer wakker kon worden nadat ze ze weer gesloten had.
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 18:54. |
![]() |
||
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, ik heb nergens besloten dat ze dood ging of niet.
||
Citaat:
![]() Maar gaat ze nou dood? ![]()
|
Weet je nog dat ik zei dat ik misschien het personage uit het verhaal waar ik mee bezig ben zou gebruiken? Heb ik gedaan, en ik denk dat ik dit stukje in dat verhaal ga gebruiken, maar dan wel opgefleurd met wat bijvoegelijk naamwoorden. Dus ik ben nog vrij om te kiezen of ze dood gaat of niet
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En nog steeds: inslapen--> sterven. (vaak dan)
|
"Nog één keer opende Amber haar ogen, alvorens in een diepe slaap te vallen"
Klinkt dat alsof ze dood gaat? Ik vind van niet. Juist omdat ik het een mysterie wil laten of ze wel of niet dood gaat heb ik dat weg gelaten. Maar ik vind niet dat het zo insinueert dat ze niet meer wakker kan worden. Wel grappig dat iedereen zo'n verhaal op z'n eigen manier leest ![]() En inslapen, in slaap vallen... tja... Ik snap dat je inslapen in verband brengt met overlijden, maar het hoeft niet. En dat was nu juist precies de bedoeling ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En toch heeft Kerboga wel gelijk? Dat wat er nu staat is al beter, trouwens ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ho ho ho. De zin zoals hij er staat is goed (vind ik, en ik ben de schrijver
![]() Wel leuk, deze discussie ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hoe dan ook, aanpassen lijkt me beter.
|
Mijn bedoeling was dat de lezer voor zichzelf kan beslissen of Amber wel of niet dood gaat. Als ik het verhaal verander en schrijf dat ze in een diepe slaap viel is dat gegeven wat mij betreft weg.
Natuurlijk vind ik het belangrijkste dat de de lezer het verhaal goed vindt, maar om daarvoor de basisideën achter het verhaal te gaan veranderen gaat me wat ver. Dan wordt het een heel ander verhaal, niet meer het verhaal dat ik wilde vertellen. Dat Amber in een diepe slaap viel is voor mij gewoon niet waar, dus laat ik het zoals het is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] Slaapwandelen. Kerboga | 2 | 22-01-2006 11:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 |