Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Licht een smartshop je goed voor?
Ja 3 18.75%
niet echt/kan beter 4 25.00%
Nee 3 18.75%
Anders (specificeer in thread) 6 37.50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2006, 14:56
Verwijderd
Naar aanleiding van wat posts in een ander topic vroeg ik mij af wat jullie vinden van de voorlichting in smartshops. En wat vinden jullie van de prijzen?

* niet stemmen als je nog maar een enkele smartshop bezocht hebt.

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 17:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 15:09
K-pax
K-pax is offline

anders namelijk:

Het verschilt per shop denk ik zo, ik denk dat de meeste niet echt goede voorlichting geven. Maar er zijn shops die wel goede informatie geven. Iedereen die al enige tijd paddo's e.d koopt bij de shop leert ze langzaam wel herkennen, de goede en slechte shops dat is.

Prijzen: sja ik vind ze wel oke, wederom verschilt het per shop maar wat ik het meeste koop: paddo's, is altijd mooi geprijst. En af en toe een aanbieding op shrooms houd het ook leuk

Energiepillen in de smartshop vind ik veel te duur though, niet dat ik die vaak koop, maar het kan goedkoper.
Oud 14-02-2006, 16:26
coopergirl
coopergirl is offline
Anders;
Ik vraag nooit om voorlichting omdat ik me altijd wel inlees voordat ik iets koop. Soms hebben ze iets illegaals achter de toonbank, dan wordt er gezegt 'tripmiddel, lsd variant' bijvoorbeeld. Dan weet ik genoeg
De prijzen vind ik schurfterig hoog, chemische harddrug zijn stukken goedkoper dan de kruidenextracten van de smart.
Oud 14-02-2006, 17:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij Happy Holland in Nijmegen vind ik de voorlichting en service prima in orde, maar er zijn ook boutshops
Oud 14-02-2006, 17:51
Verwijderd
Ik vind het kennisniveau over het algemeen erg triest in smartshops. Ik kom zelfs vaak smartshops tegen waarvan de verkopers niet eens weten wat ze allemaal in huis hebben en wat de effecten zijn of totaal geen interesse in de middelen hebben. Ook die reclameleuzen die vaak bij producten hangen staat de grootste bullshit.. en dat allemaal om zoveel mogelijk te verkopen.
Ik ben van mening dat de verkopers veel ervaring zouden moeten hebben zodat ze altijd goede voorlichting kunnen gegeven om zo onnodige domme acties te voorkomen. Door onverantwoord gebruik en slechte voorlichting van smartshops zijn al vaker producten uit de markt gehaald: zoals GHB en 2cb. Eigenlijk zou er een verplichte cursus moeten zijn voor smartshop medewerkers.
Prijzen vind ik duur.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:36
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Oma schreef op 14-02-2006 @ 18:51 :
Ik vind het kennisniveau over het algemeen erg triest in smartshops. Ik kom zelfs vaak smartshops tegen waarvan de verkopers niet eens weten wat ze allemaal in huis hebben en wat de effecten zijn of totaal geen interesse in de middelen hebben. Ook die reclameleuzen die vaak bij producten hangen staat de grootste bullshit.. en dat allemaal om zoveel mogelijk te verkopen.
Ik ben van mening dat de verkopers veel ervaring zouden moeten hebben zodat ze altijd goede voorlichting kunnen gegeven om zo onnodige domme acties te voorkomen. Door onverantwoord gebruik en slechte voorlichting van smartshops zijn al vaker producten uit de markt gehaald: zoals GHB en 2cb. Eigenlijk zou er een verplichte cursus moeten zijn voor smartshop medewerkers.
Prijzen vind ik duur.
Best zonde eigenlijk dat ze zo weinig weten, het zou misschien wat vertrouwen geven en wat mythes over drugs breken als alle shops ( of ver uit de meeste) goed personeel hadden.
Oud 14-02-2006, 20:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Oma schreef op 14-02-2006 @ 18:51 :
Prijzen vind ik duur.
De smart waar ik kom staan zeer ervaren medewerkers. Daarbij zijn ze ook bereidwillig genoeg, als een klant komt met een bepaald verzoek en ze weten niet exact wat het beste aan die wens voldoet, zoeken ze eigenaar op.. (Ten minste, als hij zijn hond niet uitlaat ) Die man is smart
Eén medewerker is een ex verslaafde, althans hij zegt dat hij ermee gestopt is. Hij heeft eveneens veel info
Oud 14-02-2006, 20:59
Risce
Risce is offline
Het is een feit dat er een hoop onbekwame verkopers zijn. Tegenwoordig is iedereen een beetje aan het bijbeunen naast een studie waardoor de middenstand verworden is tot een doorvoerplaats. Dat leidt tot een kennis vermindering over de eigenlijke producten (plus het feit dat er steeds meer diversiteit is).

Dit geldt ook voor coffeeshops.
Reageren

Regels voor berichten