Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2006, 09:02
Konijn
Konijn is offline
Afgelopen weekend ben ik naar Centerparcs geweest. Bij de eerste keer zwemmen ging er blijkbaar iets mis, want sinds toen (zaterdagmiddag) zitten mn oren compleet dicht. Zeer irritant voor mijn medemens (ik praat blijkbaar veel te zacht omdat ik mezelf heel hard hoor, en moet voortdurend vragen of mensen harder willen praten), en voor mezelf vooral natuurlijk!
(Heb zondag nog weer gezwommen en maandag heel even trouwens).
Nou begon het gisteren ook nog af en toe pijn te doen (pijnscheuten) en heb ik oordruppels gehaald (Otalgan). Paar keer gebruikt, en heb vandaag tot nu toe geen pijnscheuten meer. Maar ik heb niet het idee dat dat werkt tegen dat mn oren dichtzitten..
Bovendien ben ik overdag alleen thuis en kan ik het niet bij mezelf erin doen geloof ik.

Iemand die weet wat ik hier het beste aan kan doen? Want ik denk dus niet aan een oorontsteking, omdat het geen pijn doet (en ook nooit echt superveel pijn heeft gedaan). Verder ben ik absoluut niet verkouden ofzo.

(En weet niet of het van belang is, maar ik heb zowat mn hele leven op waterpolo gezeten en nooit last gehad van zwemmen verder).

PS: Ik heb de zoekfunctie gebruikt, vond twee topics uit eind 2005.. wou ik niet uppen en ik vond dat mn verhaal toch net anders was dan die twee.
Oud 31-01-2006, 09:08
Kali
Kali is offline
Oordruppels zelf indoen gaat wel volgens mij, gewoon hoofd scheef houden en mikken.

Nu een jaar geleden ahd men vader ook zoiets, hoofd onder water gehouden in, bad, na week nog niet weg, naar dokter gegaan, bleken oorstoppen te zijn, die ergens door het water alles verstopt hadden. Dus misschien toch eens naar de huisarts gaan? het kan volgens mij altijd ...
Oud 31-01-2006, 11:18
Teerbal
Teerbal is offline
waarschijnlijk vermenging van water en oorsmeer dat tegen het trommelvlies aandrukt en zo geluid dempt. Ik heb het ook een paar keer gehad en daar helpen oordruppels niet tegen. Eerst laten uitspuiten en dan oordruppels tegen irritatie en mogelijke infecties
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:30
Konijn
Konijn is offline
Is het nou wel of niet slim om wattenstaafjes te gebruiken?
Ik kan nu namelijk zo tig wattenstaafjes met oorsmeer uit mn oor halen, terwijl je zou verwachten dat je het daarmee juist verder naar binnen duwt..

Wat dat betreft klinkt de vermening van water met oorsmeer wel aannemelijk: ik ga er namelijk niet vanuit dat mn oor nu ineens superveel oorsmeer aanmaakt..

En dat uitspuiten, doet de huisarts dat gewoon zelf tijdens een afspraak? En is dat pijnlijk?
Oud 31-01-2006, 11:47
Verwijderd
Uitspuiten kan de huisarts zelf doen en het voelt vervelend maar doet geen pijn, als het goed is.

Wattenstaafjes gebruiken kan wel, als je ze niet meer dan een halve centimeter in je oor doet en als je er niet mee duwt maar meer een schep-beweging maakt. En je moet het niet elke dag doen, dat is even overbodig als elke ochtend je neus een keertje snuiten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:00
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-01-2006 @ 12:47 :
Wattenstaafjes gebruiken kan wel, als je ze niet meer dan een halve centimeter in je oor doet en als je er niet mee duwt maar meer een schep-beweging maakt. En je moet het niet elke dag doen, dat is even overbodig als elke ochtend je neus een keertje snuiten.
Ik gebruik ze ook niet elke dag ofzo, maar ik bedoelde meer nu.
Oud 31-01-2006, 12:19
Verwijderd
Heb ik ook gehad, toen kreeg ik van iedereen (= ouders, zus, klasgenoten) te horen dat ik neusspray moest gaan gebruiken. Gedaan, en 't was zo weg
Oordruppeltjes kunnen ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:23
Suey
Suey is offline
Dat heb ik ook ooit gehad na het zwemmen. Een oor was verstopt en ik ging het uit laten spuiten en toen zat er een kraaltje in.
Ik denk dat je je oren het beste uit kan laten spuiten, het doet helemaal geen pijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:33
Konijn
Konijn is offline
Ok, bedankt voor alle reacties.
Ik ga het nog even aanzien met oordruppels (of eventueel neusspray?) en anders maak ik begin volgende week wel een afspraak bij de huisarts of assistente om ze uit te laten spuiten..
Oud 31-01-2006, 15:06
gurl19
gurl19 is offline
neusspray kan idd helpen! Heeft de doker ook een keer tegen mij gezegd. Dus je kan het altijd proberen!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:16
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 31-01-2006 @ 13:33 :
Ok, bedankt voor alle reacties.
Ik ga het nog even aanzien met oordruppels (of eventueel neusspray?) en anders maak ik begin volgende week wel een afspraak bij de huisarts of assistente om ze uit te laten spuiten..
Het lijkt me erg irritant als je nog een week moet rondlopen met dichte oren De huisarts kan zo zien of een opgezwollen oorsmeerprop de gehoorgang blokkeert en als dat zo is moet je je oren laten uitspuiten. Ben je van alles af Ik zou niet zo lang wachten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:17
dark princess
dark princess is offline
neusspray kan idd helpen, dat is vooral als de buis van eustagius (of hoe je het ook mag schrijven) verstopt zit. Bij mij heeft het niet veel geholpen, ik heb wel 8 verschillende neussprays gehad, volgens de dokter moet ik er maar mee leren leven...maar bij mij springt het soms ook zomaar ineens open.

Uit laten spuiten is denk ik in jouw geval wel een goed idee . Kauwen (bijv. kauwgum) of gapen wil ook wel helpen, net als dat je in een vliegtuig zit of in een aquaduct rijdt.
Oud 31-01-2006, 20:09
Meadow
Meadow is offline
Wat je misschien even kunt gebruiken is een truckje dta duikers hebben voor druk op de oren als ze erg diep zitten en de druk dus erg hoog is. Dit is niet heel gezond, maar kan voor een keertje geen kwaad, en helpt vaak goed.
Knijp je neus dicht met je vingers en doe alsof je je neus snuit. Houd een zakdoek of iets dergelijks bij de hand. Het kan nodig zijn dat je het een paar keer doet...

Anders fijn naar de dokter, en succes!
Oud 31-01-2006, 21:07
Konijn
Konijn is offline
Kauwen, gapen en 'snuiten' met de neus dicht allemaal al geprobeerd, dat lukt niet.
Reden dat ik dan na het weekend pas naar de dokter ga is dat ik niet hier naar de dokter kan, maar pas als ik weer bij mijn ouders ben (van het weekend dus).
Bovendien zou het fijn zijn als het zich vanzelf oplost met oordruppels, maar ja, als het niet wil, dan niet, dan ga ik gelijk na het weekend naar de dokter.
Oud 31-01-2006, 21:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 31-01-2006 @ 22:07 :
Kauwen, gapen en 'snuiten' met de neus dicht allemaal al geprobeerd, dat lukt niet.
Reden dat ik dan na het weekend pas naar de dokter ga is dat ik niet hier naar de dokter kan, maar pas als ik weer bij mijn ouders ben (van het weekend dus).
Bovendien zou het fijn zijn als het zich vanzelf oplost met oordruppels, maar ja, als het niet wil, dan niet, dan ga ik gelijk na het weekend naar de dokter.
Oke dat snap ik. Mijn huisarts zit ook in de plaats waar m'n ouders wonen. Als je er verder niet veel last van hebt, behalve het niet goed kunnen horen, kan je er nog wel even mee rondlopen. Toen ik het had, kreeg ik echt ontzettende oorpijn en pijnstillers hielpen niet, dus dat was geen pretje.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten