Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2013, 20:34
LoveSwirlss
LoveSwirlss is offline
Hoi,
Ik was vier weken geleden verkouden en die verkoudheid heeft ook bijna twee weken geduurd. Na er eindelijk vanaf te zijn blijken mijn oren nog helemaal dicht te zitten, nu dus al vier weken. Het is eigenlijk net alsof er een druk op mijn oren staat. Ik heb allebei mijn oren met olijfolie gedruppeld en mijn linkeroor is hierdoor de druk een soort van afgenomen. Het gekke is dat ik altijd gewoon mijn vingers in mijn oren kon doen, maar nu lijkt het net alsof de wanden zijn opgezwollen en de ooringang helemaal dicht zit. Weet iemand wat dit kan zijn? Zal ik gewoon mijn oren uit moeten laten spuiten bij de dokter?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 20:45
Snickers
Snickers is offline
Ik adviseer op even langs de huisarts op bezoek te gaan. Die kunnen wellicht helpen!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 21:01
Pluis
Pluis is offline
Na een verkoudheid kan het zijn dat de buis van eustachius dicht zit, dat zorgt ervoor dat je middenoor niet goed belucht wordt (komt vanuit je neus en zit dus dicht als je verkouden bent) en dan hoor je minder goed. Je hoeft dus niet een verstopt oor van buitenaf te hebben, het kan ook van binnenin komen en dan heb je alleen wat neusspray nodig. De huisarts kan het verschil zien door in je oor te kijken. maar je kan ook als je toevallig wat neusspray in huis hebt dat proberen (iets van xylometazoline (otrivin, niet langer dan een week gebruiken) ofzo)

Regels voor berichten