Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 13:12
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Mijn vriend waar ik 8 maanden mee heb heeft al heel lang een goeie vriendin, ik kan die vriendin alleen niet uitstaan, ze vraagt zo ontzettend aand8 en heeft mijn vriend wel vaker gebruikt om haar ergens heen te brengen of om haar op te halen en thuis te brengen enzo,
mijn vriend heeft heel vaak van die dingen verteld wat ze hem flikt terwyl je dat gewoon NIET hoort te doen by vrienden,
maar toch blyft hy haar altyd verdedigen als ik er wat van zeg,
nu spreken ze wel eens af, dan gaat hij met haar naar de stad rondslenteren terwyl hij met mij byna nooit wil,
ze belde hem eerst zo vaak alleen maar om te vragen wat hij aan het doen is,
ik vind het gewoon zo moeilyk, omdat ik bijna geen verschil meer zie tussen de relatie van my en hem, en haar en hem,
hoe moet ik hier toch mee omgaan?
Oud 25-01-2006, 13:18
-bambi-
-bambi- is offline
Praat er iniedergeval met hem over.
Hoe is die vriendschap tussen hun eigenlijk begonnen?
Kennen ze elkaar al lang?
Is hij ooit verliefd op haar geweest of andersom.
Misschien is ze wel jaloers dat ze daarom zijn aandacht opeist.
Of misschien was hij verliefd op haar dat ze hem daarom ging gebruiken, en dat dat er zo ingeslopen is zegmaar..

Kijk als ze elkaar bijvoorbeeld net een jaartje kennen is het weer anders dan dat ze hun hele leven met elkaar om gaan enz.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 13:24
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ja ze kennen elkaar al heel lang, mijn vriend heeft nooit wat voor haar gevoeld, maar zijn vorige vriendin had OOK al problemen met die vriendin,
Oud 25-01-2006, 13:25
Gothic
Gothic is offline
Vooral nooit iets negatiefs zeggen over die vriendin. Dan geef je hem het gevoel dat hij moet kiezen en dat wil hij duidelijk niet. Gewoon niet mee bemoeien, hij merkt het vanzelf wel wat voor iemand het is...

En ik neem aan dat hij met jou wel zoent en met haar niet, dus lijkt me duidelijk een verschil...
Oud 25-01-2006, 13:29
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 25-01-2006 @ 14:24 :
ja ze kennen elkaar al heel lang, mijn vriend heeft nooit wat voor haar gevoeld, maar zijn vorige vriendin had OOK al problemen met die vriendin,
Oke dan is het iets anders.
Ik zou proberen het aan de kant te zetten.
Het lijkt er op dat zij een beetje naar aandacht snakt, en ze wel handig gebruik weet te maken van zijn goedheid.
Maar ik zou me er verder niet al te druk om maken, hij komt er vanzelf wel achter dat ze hem een beetje gebruikt.
Misschien niet, dan is hij gewoon een goedzak.
Als er iets van liefde in het spel was hadden was er in die hele lange tijd dat ze elkaar kennen vast al eens iets gebeurt dus dat is het iniedergeval niet.
Anders zou je hetzelfde bij hem moeten doen, met een bepaalde viend of vriendin en kijken hoe hij daarop reageert.
Misschien heeft hij zelf niet door dat het voor jou vervelend is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 13:31
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-01-2006 @ 14:25 :

En ik neem aan dat hij met jou wel zoent en met haar niet, dus lijkt me duidelijk een verschil...
En dat is voldoende?
Ik begrijp heel goed dat het niet tof moet zijn als het bijna lijkt dat je vriendje meer tijd met een ander door brengt dan met jou. Maar ook ik zou denken er gewoon met hem over te praten. Ben gewoon eerlijk. En zeg dat je het zo fijn vindt om bij hem te zijn en/of het minder tof vindt als hij bij haar is.
Oud 25-01-2006, 13:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
M'ne schreef op 25-01-2006 @ 14:31 :
En dat is voldoende?
Ik begrijp heel goed dat het niet tof moet zijn als het bijna lijkt dat je vriendje meer tijd met een ander door brengt dan met jou. Maar ook ik zou denken er gewoon met hem over te praten. Ben gewoon eerlijk. En zeg dat je het zo fijn vindt om bij hem te zijn en/of het minder tof vindt als hij bij haar is.
Ik denk dat dat averechts werkt. Die jongen heeft al een keer een vriendin gehad die moeite had met zijn vriendschap. Dus ik denk niet dat hij hier zo super op reagereert als je ziet dat ze vertelt dat hij het altijd voor die vriendin opneemt. Zij heeft niet voor niets een relatie met hem en moet hem gewoon vertrouwen.
Oud 25-01-2006, 14:55
M'ne
M'ne is offline
Het is niet zo dat wanneer twee mensen een relatie hebben, dan alles meteen goed zit. Jaloezie speelt vaak een rol binnen een relatie, net als onzekerheid maar ook ontrouw.

Hij hoeft het helemaal voor niemand op te nemen als ze gewoon verteld dat ze er moeite mee heeft als hij zo veel met dat andere meisje omgaat. Ze hoeft hem niet te verbieden om met haar om te gaan, maar wel eerlijk zijn over haar gevoelens.Dat zal de relatie naar mijn idee alleen maar sterker maken. En als ze er dan over praten, hij toont begrip en legt de situatie 'goed' uit, DAN kan ze hem waarschijnlijk beter vertrouwen.
Oud 25-01-2006, 14:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
M'ne schreef op 25-01-2006 @ 15:55 :
Het is niet zo dat wanneer twee mensen een relatie hebben, dan alles meteen goed zit. Jaloezie speelt vaak een rol binnen een relatie, net als onzekerheid maar ook ontrouw.

Hij hoeft het helemaal voor niemand op te nemen als ze gewoon verteld dat ze er moeite mee heeft als hij zo veel met dat andere meisje omgaat. Ze hoeft hem niet te verbieden om met haar om te gaan, maar wel eerlijk zijn over haar gevoelens.Dat zal de relatie naar mijn idee alleen maar sterker maken. En als ze er dan over praten, hij toont begrip en legt de situatie 'goed' uit, DAN kan ze hem waarschijnlijk beter vertrouwen.
Dan ga je wel uit van zo'n jongen... ik kreeg een heel ander idee over die jongen namelijk...
Oud 25-01-2006, 15:28
saartjeh
saartjeh is offline
als jij je er niet prettig over of door voelt dan moet hij dat begrijpen en er met jou over praten
maar als hij die persoon verdedigd, of het nou een vriend is, een vriendin, een ex of zijn ouders, dat maakt niet uit, hij zou (vind ik) altijd jou moeten kiezen boven iemand anders, als je een serieuze relatie hebt natuurlijk.
wat je je kunt afvragen: doet hij ook zo bij andere vriendinnen (onvoorwaardelijk steunen bedoel ik), zo niet, is er misschien iets mis met dat meisje, heeft ze problemen thuis ofzow
maar je moet het met hem kunnen bespreken
helemaal als hij dingen met haar doet die hij niet met jou doet!!
als dat laatste niet het geval was en dat meisje jou nooit persoonlijk aanvalt dan moet je je er denk ik overheen zetten.
maar er zijn 2 dingen die fotu zijn hier, 1 hij verdedigd haar terwijl ze iets doet wat niet kan, herhaaldelijk en 2 hij doet dingen met haar die hij niet met jou doet
ik zou maar eens een serieus gesprek voeren en als dat niet helpt zou ik tegen hem zeggen of je misschien een gesprek met haar kan voeren (niet doen zonderhet aan hem te vertellen, anders lijkt het alsof je hem helemaal voor je zelf wil en ze uit elkaar wil drijven)
succes
Oud 25-01-2006, 19:33
Smokin'
Smokin' is offline
Ik mis even een heel belangrijk detail dat niet besproken is: Is deze vriendin van hem ook een ex van hem?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 25-01-2006 @ 20:33 :
Ik mis even een heel belangrijk detail dat niet besproken is: Is deze vriendin van hem ook een ex van hem?
Citaat:
Bl0ndje schreef op 25-01-2006 @ 14:24 :
mijn vriend heeft nooit wat voor haar gevoeld
Oud 25-01-2006, 19:42
Smokin'
Smokin' is offline
Dan moet TS over haar onzekerheid stappen.. is er verder iets mis in de relatie?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:55
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 25-01-2006 @ 14:12 :

mijn vriend heeft heel vaak van die dingen verteld wat ze hem flikt terwyl je dat gewoon NIET hoort te doen by vrienden,
Welke dingen bedoel je dan juist? (Of had je het hier al over dat taxi-spelen?)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:15
Escapism
Escapism is offline
je bent gewoon jaloers.
stop bitching.
Oud 25-01-2006, 20:50
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mijn vriend waar ik 8 maanden mee heb heeft al heel lang een goeie vriendin, ik kan die vriendin alleen niet uitstaan, ze vraagt zo ontzettend aand8 en heeft mijn vriend wel vaker gebruikt om haar ergens heen te brengen of om haar op te halen en thuis te brengen enzo,
nu spreken ze wel eens af, dan gaat hij met haar naar de stad rondslenteren terwyl hij met mij byna nooit wil,
ik vind het gewoon zo moeilyk, omdat ik bijna geen verschil meer zie tussen de relatie van my en hem, en haar en hem,
Pas op dat jaloezie geen probleem gaat worden. Als je erg op je vriends lip gaat zitten en dingen doet zoals ongevraagd emails en sms'jes lezen dan zal hij denken dat jij hem niet meer vertrouwt. En dan jaag je hem zo haar armen in.

Ik kan begrijpen dat het echt niet leuk is als je vriend dit doet, want het maakt je onzeker. Probeer om dit tussen jou en je vriend te houden, ga geen contact met haar opnemen in ieder geval. Zeg tegen je vriend dat je van hem houdt en vaker met hem wilt zijn. Zeg ook dat jij meer met je vriend wilt doen. Je kan best eerlijk zijn en zeggen dat je het niet leuk vindt wat hij doet. Hij zal dan toegeven of jullie relatie gaan tegenwerken.

Als hij veel tijd met haar doorbrengt en je denkt dat hij je aan het lijntje houdt... ga dan maar eens serieus praten, maar houd jezelf echt onder controle, want jaloezie is echt een relatiekiller

Je kan niets anders dan hem vertrouwen, doe je dit niet dan geeft hij je teveel aanleiding en/of jij bent gewoon onzeker/minderwaardigheidscomplex whatever.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:15
WolterB
WolterB is offline
Hij voelt niets voor haar, ze zoenen niet, doen verder geen andere dingen, behavle tijd met elkaar doorbregen.

Maak het bespreekbaar met je vriend en zeg dat je ook wel eens wat leuks met hem wilt doen zoals de stad in gaan. Misschien is hij zich daar helemaal niet bewust van.
Oud 26-01-2006, 12:21
Releric
Releric is offline
Lastig hè de extra letter van de lange ij typen...
Oud 26-01-2006, 14:46
__
__ is offline
^ ja, meisje, dat doe je met de i en de j. probeer het maar eens. eerst typ je de i en dan de j. ij. mooi he? wat is het leven toch MOOI in al haar eenvoudigheid.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:48
__
__ is offline
en verder, tja, wat zegt je vriend er zelf van? heb je dit ooit besproken met hem? ik snap wel dat je dit rot vindt, maar misschien kan 1) je vriend dit uit je hoofd praten. misschien zie je wel spoken. of 2) misschien heb jíj het juist goed door en is hij er een beetje blind voor. misschien kapt 'ie dan wel met haar als 'ie beseft hoe het voor jou voelt e.d.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:50
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ik zou haar in elkaar slaan, je vriend dumpen en mij om mijn msn vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:06
Myuki
Myuki is offline
Weet je misschien waarom hun vriendschap zo belangrijk voor hem is?

Mijn vriendje heeft ook een erg goede vriendin die hem claimde. Maar voordat hij mijn vriendje was waren zij altijd samen, dus ik begreep het wel. Ik pakte hem als het ware af van haar... (ookal hadden zij geen liefdesrelatie)
Oud 26-01-2006, 16:08
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Je moet zelf duidelijk de baas blijven he, gewoon slaan als ze niet luistert vind ik !
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:26
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Citaat:
*bespeurt vanuyt zynen hoeck der oog een Middeleeuwsch aksent*
Oud 26-01-2006, 18:06
DEREALPUNANI1
DEREALPUNANI1 is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 26-01-2006 @ 17:08 :
Je moet zelf duidelijk de baas blijven he, gewoon slaan als ze niet luistert vind ik !
mee eens en anders ff vernederen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten