Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 11:12
Leonie-t
Leonie-t is offline
Dag mensen,

Een vriendin van mij wil graag een keer mee naar mijn school (Uni Tilburg) om een keer met mij mee te lopen. Mag dat zomaar?

Mijn zus had een keer haar vriend mee genomen met de lessen. Ik vond het raar dat dat mocht, je kunt toch niet iedereen zomaar meenemen? Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.

Groetjes,

Leonie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2006, 11:25
Jades
Jades is offline
Iemand die zich aan het begin van het jaar inschrijft kan ook gestoord zijn... toch? Of het nu mag of niet, iedereen kan in principe zomaar de campus oplopen van een universiteit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 11:28
Iduna
Iduna is offline
Het kan zeker, universiteitsterrein is voor iedereen toegankelijk. Bij sommige lessen (werkcolleges of zo) kun je misschien beter niet iemand meenemen, omdat er dan sprake van interactie is tussen docent en student.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 11:40
Verwijderd
Mail de docent even om te vragen of je iemand mee mag nemen, vaak doen ze daar niet zo moeilijk over. Verder hoef je vast niemand anders in te lichten; je kan gewoon overal rond gaan lopen enzo.

Ik zit zelf in een groep met 7 mensen, dus als er ineens iemand anders tussen zou zitten, zou dat wel gek zijn. Even netjes om iedereen in te lichten, zodat ze weten wie het is en wat die persoon komt doen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 12:42
Wawl
Wawl is offline
Bij hoorcolleges is dat over het algemeen goed mogelijk.
Oud 29-01-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Leonie-t schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.
Wie weet loopt er wel een gestoorde op de campus rond zonder dat jullie het weten!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:04
Eloise
Eloise is offline
Op de middelbare ben ik ook eens meegeweest met een vriendin. Ben gewoon in de klas gaan zitten en heb wat opdrachten gemaakt De docenten deden er niet moeilijk over.. zolang je maar gewoon netjes meedoet en de les niet verstoord..
Oud 29-01-2006, 13:13
Roxy
Roxy is offline
Heb in mijn eerste jaar ook iemand meegenoemen. Omdat wij wel vrij met een redelijk kleine groep zijn en docenten ons kennen heb ik van te voren docenten gevraagd of dat een probleem zou zijn en niemand deed daar moeilijk over.
Oud 29-01-2006, 13:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er mag zoveel, maar het is wel aardig om het van te voren eventjes te vragen
Oud 29-01-2006, 13:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tuurlijk mag dit.

potentiele nieuwe leerlingen worden heus niet de toegang geweigerd hoor.
Oud 29-01-2006, 13:59
Verwijderd
Als je een kleine groep hebt, is het wel handig om dat van te voren even aan de docent te vragen, maar zo lang iemand daar komt om wat te leren zal het wel mogen. Bij een grote groep maakt één persoon meer of minder ook niets uit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:43
marrel
marrel is offline
Ik denk dat het in principe wel zal mogen, maar als je echt iemand mee neemt in lessen met kleine groepen dan zou ik het miss van te voren even zeggen ofzo.
Oud 29-01-2006, 19:15
Experiment
Experiment is offline
Ik ben een keer met mijn vriend meegeweest naar een heel saai colloquium
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Joh, op de Uni in Tilburg kijkt niemand echt naar de mensen die er zitten (tenzij je een presentielijst mag tekenen), hebben de meeste docenten nog niet eens door.
Oud 29-01-2006, 23:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij een standaard hoorcollege in een grote zaal is het sowieso geen probleem, bij een college met een beperkt aantal (werk-)plekken zul je wel even je docent vantevoren op de hoogte moeten stellen.

Een middelbare school is een ander verhaal, maar universiteit is voor een groote gedeelte openbaar terrein.
Oud 29-01-2006, 23:46
fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Ook ik denk dat het wel mag
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 10:41
Verwijderd
In grote hoorcolleges zal het waarschijnlijk niet eens iemand opvallen

Ik ben ook een keertje met mn nicht mee naar de uni geweest toen ik nog op de middelbare school zat. Zij had van te voren in haar onderwijsgroepje (10 mensen ongeveer) gevraagd of iemand het erg zou vinden als ik er een keertje bij zou komen zitten, en niemand had er een probleem mee.

Gewoon even vragen aan de mensen die er direct mee te maken hebben, maar waarschijnlijk zal het geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 14:48
Verwijderd
Ik heb wel is een hoorcollege meegelopen met een vriendin van een broer van een vriendin van mij. Wel handig want ik kreeg veel beter inzicht en wist dat ik die studie toen niet wilde.
Maar er was toen echt niemand die zich er iets van aantrok.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:37
Verwijderd
Ik ben wel 's bij een hoorcollege geweest van m'n zus, dat maakt niet uit. Qua andere lessen zou ik het bij god niet weten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:54
Roos
Roos is offline
Ik heb ook een paar keer iemand meegenomen.

Dat kan best tenzij het een practicum is met 10 mensen ofzo, dan valt hij/zij wel door de mand

Maar bij college, eh, boeiend. Net alsof alle studenten eerst een screeningstest moesten doorlopen voordat ze plaats mochten nemen in de collegezaal.
Oud 30-01-2006, 19:15
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Leonie-t schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
Dag mensen,

Een vriendin van mij wil graag een keer mee naar mijn school (Uni Tilburg) om een keer met mij mee te lopen. Mag dat zomaar?

Mijn zus had een keer haar vriend mee genomen met de lessen. Ik vond het raar dat dat mocht, je kunt toch niet iedereen zomaar meenemen? Wie weet neemt er iemand wel een gestoorde mee.

Groetjes,

Leonie
Ik geloof niet dat iemand dat merkt op de UvT... Daarnaast kan ik je met 99,99% zekerheid zeggen dat er gekken rondlopen...vooral gebouw B is angstwekkend bevolkt door dat volk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten