Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb het zelf......
maar wat ik het liefste wil, van een buitenstaander, is geen geslijm, maar eerlijkheid. Ik heb al zóveel geslijm moeten aanhoren, maar elke keer als iemand dat doet, blijkt achteraf dat het gewoon een grote slijmbal was en er nix van meende. Dat hakt dan behoorlijk in op m'n zelfvertrouwen want dan denk ik "zie je wel, ik ben idd lelijk en stom, zó stom dat mensen het niet eens durven te zeggen en dan maar gaan slijmen". Negatieve opmerkingen geloof ik, positieve WIL ik graag geloven, maar ik KAN het niet. Het is zwaar irritant om met mij om te gaan, omdat ik me soms puur uit onzekerheid heel zeikerig en mutserig kan gedragen (tegen jongens die ik leuk vind dan). Wat ik het liefste heb is wanneer iemand eerlijk is......dus heb ik een paar nachten niet geslapen en iemand zegt "jeetje wat zie jij er verrot uit", en diegene zegt op een dag dat ik er leuk opgemaakt en uitgerust uitzie van "damnz jij ziet er goed uit", dan heb ik veel eerder het idee om die positieve opmerking te geloven.... Snappie..?? Dus nooit positieve dingen zeggen die je eigenlijk niet meent, want dan val je toch wel door de mand. Ook positieve dingen die je wél meent niet te overvloedig zeggen. Het gaat om het totaalbeeld, dat iemand weet wat die aan jou heeft en of je eerlijk bent. Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 15:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Situatie: mijn moeder (A) en ik (E) laten de hond uit. Ik doe precies hetzelfde als wat jij beschrijft en mijn moeder probeert dat te nuanceren.
Zelfvertrouwen: -10 E: ...dat lukt me toch niet A: tuurlijk wel, je bent toch goed in economie? Zelfvertrouwen: -10 E: Ja, maar ik ben erg slecht in valuta en wisselkoersen. A: Wat is de kans nu dat dat erin komt? Zelfvertrouwen: -10 E: Ik heb in de oefenexamens dat nog altijd teruggezien. A: Hoe groot is dat deel? Zelfvertrouwen: -10 E: Groot genoeg om het verschil tussen een voldoende en een onvoldoende uit te kunnen maken. A: Jij haalt toch geen onvoldoende, dat heb jij die twee jaar dat je nu in de tweede fase zit nog niet gedaan voor economie, waarom zou je dat nu wel doen dan? Zelfvertrouwen: -10 E: Omdat dit mijn examen is. Ik heb voor de tijd ook nog geschiedenis. Bovendien weet ik nog niet of ik me wel drie uur achter elkaar kan concentreren. A: (boos) Ja hoor eens, als je niet wilt luisteren, dan moet je ook maar niks aan mij vragen. Ik wou dat je eens wat beter luisterde. Zelfvertrouwen: -50 Dit is dus een situatie zoals die bij mij voor kan komen. Wat in ieder geval niet helpt, is proberen het te nuanceren. Daar sluit diegene zich toch voor af. Ik sluit me persoonlijk ook voor alle andere positieve dingen af, tot datgene waar ik me zorgen over maak, voorbij is. Pas als het resultaat er is (en die is waarschijnlijk goed), dan is het probleem tijdelijk opgelost. Het wordt dus bij mij in bepaalde situaties -zoals een examen- verergert, maar het is er altijd. Ik ben erg slecht in het aannemen van complimentjes en ze helpen bij mij dan ook maar 3 seconden, dan is mijn zelfvertrouwen alweer laag. Ik weet dus niet wat je eraan kan doen, omdat ik er zelf ook last van heb... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zeker de moeite waard om dit te lezen! Je89 | 12 | 26-10-2014 14:10 | |
Psychologie |
"depressief" of schop onder je hol, en door Verwijderd | 185 | 10-04-2007 19:29 | |
Flora & Fauna |
nijlgans .....hier!? kleine wicca | 35 | 25-05-2005 23:08 | |
Vrije tijd |
forumbazen: fuck ya'll br4m | 27 | 19-08-2003 18:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |